رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 40 درصد از روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 05 April 2017
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: مراسم معنوی سنت حسنه اعتکاف در این شهرستان با فضاسازی فرهنگی و برنامه‌ریزی مناسب با همکاری ادارات و نهادهای انقلابی به‌ویژه هیأت شهدای گمنام در مساجد جامع، امام رضا (ع) و قدمگاه علی‌بن ابیطالب (ع) و همچنین در مناطق یزدان‌آباد، خانوک و ریحان‌شهر و 40 درصد از روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی از اعزام تعدای روحانی مبلغ از قم به این شهرستان خبر دارد و افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، دعوت از چهره‌های مذهبی نخبه شهرستان برای سخنرانی برای معتکفان و برپایی گفتمان دینی از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی در این شهرستان  است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند با بیان اینکه ثبت‌نام برای اعتکاف از چند روز قبل آغاز شده و تا ساعت 20 فروردین ماه انجام می‌شود، هنوان کرد: اعتکاف آقایان در مسجد جامع و خانم‌ها در مسجد امام رضا (ع) و قدمگاه علی‌بن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود.

 سلطانی یادآور شد: سال گذشته حدود 3 هزار و 500 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان زرند شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 4 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف از سحرگاه 22 فروردین ماه آغاز و اعتکاف معتکفان بعد از سه روز روزه گرفتن و دو شب در مسجد ماندن با افطاری  به پایان می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار