نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین تهدید کشور را تهدید ناکارآمدی مدیریت دانست و گفت: ما با جانفشانی‌های بسیار خون‌ها ریختیم تا خاکمان به دست دشمن نیفتد.
کد خبر: ۴۰۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 05 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  فارس دکتر مهرداد بذر‌پاش در نخستین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در مسجد معتضدی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای استعدادهای بالقوه در زمینه کشاورزی دارد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی به رتبه نخست بیکاری کرمانشاه در کشور اشاره و بیان کرد: جوانان این استان برای یافتن کار راهی دیگر شهرهای و استان‌ها می‌شوند در حالی که بسیاری از ثروت‌های کشور در این منطقه نهفته است.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و تسخیر خرمشهر توسط دشمن بعثی، گفت: در آن زمان گفتند فعلا عقب برویم کشته ندهیم‌، بعد خرمشهر را پس می‌گیریم، امام خمینی‌(ره) قبول نکرد و فرمودند خرمشهر باید پس گرفته شود، ما شهید دادیم تا خاکمان به دست دشمن نیفتد.

بذرپاش ادامه داد: دشمن در زمان جنگ گفت ما تا چند روز دیگه کرمانشاه را می‌گیریم، بعد تهران و سپس کل ایران،که با جانفشانی‌ها فراوان خون‌ها ریخته شد و امروز به لطف خداوند و برکت خون شهدا در کشور امنیت کامل برقرار است.

وی در پاسخ کسانی که معتقدند این انقلاب برای آن‌ها کاری نکرده است، تصریح کرد: تصور چنین سخنی بی‌انصافی است، چرا این رشادت‌ها و امنیت در ایران را یک عده ای نمی‌‌بیند.

بذرپاش با اشاره به وظایف بانک‌ها در اعطای تسهیلات، خاطرنشان کرد: در ایران با 25 درصد معوقه‌های بانکی می‌توان به هر زوج تا 50 میلیون تومان وام ازدواج داد، اما بانک‌ها می‌گویند 

مقررات نداریم، این چه مقرراتی است مقررات را دولت مشخص می‌کند، بانک‌ها بیشتر تسهیل‌گر هستند، از وام گیرنده 24 درصد سود می‌گیرند‌، به سپرده‌گذار 15 درصد سود می‌دهند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید محاله با این روال بانکی رونق بگیرد، تاکید کرد: سالانه 90 میلیارد دلار از مناطق آزاد قاچاق عبور می‌کند، در برابر دیدگان ماموران کالای قاچاق، چرا که انقلاب هنوز در گمرکات نفوذ نکرده است.

وی به مدیریت غلط و اشتباه ایران اشاره و عنوان کرد: سالانه در کشور هزار‌هزار میلیارد پول خرج می‌شود اگر بخشی از آن‌ را با مدیریت صحیح در بخش عمران، راه، آب، اشتغال و... صرف کرد، استان کرمانشاه با چنین وضع بیکاری مواجه نمی‌شود.

بذر‌پاش با بیان اینکه ایران از یک مشکل ساختاری عمیق رنج می‌برد، اظهار داشت: با وجود دانشگاه و دانشجویان فراوان در این کشور روز‌به‌روز به مشکلات اضافه می‌شود، قرار نیست دانشگاه‌ها حلال مشکلات باشند

وی اصلی‌ترین تهدید کشور را تهدید ناکارآمدی مدیریت دانست و‌ گفت: مشکلات موجود در کشور بی‌سابقه است، یکی از حسن‌های برجام بر بازار مسکن این بود که مالک نفروشد تا ملک گران شود و خریدار نخرد تا ارزان شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار