در پی وقوع زلزله صبح امروز در نزدیکی شهر مشهد، رسانه‌های خارجی ضمن پوشش خبر زلزله گمانه‌زنی‌های متعددی را در خصوص این حادثه طبیعی مطرح کردند.
کد خبر: ۴۰۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 05 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در پی وقوع زلزله ۶.۱  در ساعت ۳۰: ۱۰ دقیقه امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی سفید سنگ در استان خراسان رضوی خبرگزاری‌های خارجی واکنش‌های متعددی به آمارهای مربوط به این زلزله نشان دادند.
آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که این زلزله ۶.۱ ریشتر بوده و عمق آن ۱۳ کیلومتری زمین بوده است.
زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر می‌تواند خرابی‌های زیادی را به بار بیاورد. در سال ۲۰۰۳ زلزله ۶.۶ ریشتری در شهر تاریخی بم منجر به کشته شدن ۲۶ هزار نفر شد.
رویترز نیز در گزارشی از قول سازمان زمین شناسی آمریکا از زلزله‌ای در ۷۶ کیلومتری جنوب شرق مشهد در عمق ۱۳ کیلومتری خبر داد و نوشت: عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده عمق خرابی‌ها در خیابان‌ها و ساختمان‌هاست. خبرگزاری‌ها در ایران از قطع خطوط تلفن در محل حادثه خبر  داده‌اند.
خبرگزاری فرانسه نیز در مصاحبه با یکی از ساکنان مشهد از قول این فرد نوشت: زلزله وحشتناک بود. صدای مهیبی به گوش رسید و همه چیز لرزید.
این خبرگزاری همچنین با اشاره به زلزله سال ۲۰۰۳ در شهر تاریخی بم نوشت این زلزله به کشته شدن دست کم ۳۱ هزار نفر و خرابی کامل اماکن تاریخی بم در جنوب شرقی کشور انجامید.
دویچه وله نیز به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک اشاره کرد و نوشت: کانون زمین‌لرزه در استان خراسان رضوی عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد بوده است.
این خبرگزاری ادامه داد: زلزله ۶ ریشتری در شهر مشهد نیز کاملا محسوس بوده است. منابع داخلی ایران از اختلال در شبکه تلفن برخی مناطق خبر داده‌اند. برخی خبرگزاری‌ها از مشاهده تخریب برخی مناطق مسکونی در مشهد هم خبر داده‌اند. تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار