صبح امروز زلزله با 6.1 ریشتر در مشهد اتفاق افتاد؛ این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و عرض جغرافیایی 83 . 35 و طول جغرافیایی 26. 60 حوالی سفید سنگ استان خراسان رضوی رخ داد. اما این زلزله به همین جا ختم نشد و پس لرزه های ناشی از آن شهر را به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۴۰۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 05 April 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ صبح امروز زلزله با 6.1 ریشتر در مشهد اتفاق افتاد؛ این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و عرض جغرافیایی 83 . 35 و طول جغرافیایی 26. 60 حوالی سفید سنگ استان خراسان رضوی رخ داد. اما این زلزله به همین جا ختم نشد و پس لرزه های ناشی از آن شهر را به تعطیلی کشاند.

شدت زمین لرزه به حدی بود که کاملا در شهر احساس شده و مردم هم اکنون در معابر عمومی حضور یافته است.

شهر تعطیل شد

در پی وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی، خطوط ارتباطی قطع شده است و با وجود گذشتن بیش از 6 ساعت از زلزله 6 ریشتری مشهد همه ی اماکن عمومی تعطیلی سایت های خود را یکی پس از دیگری اعلام کردند. در این خصوص حسن کریمی ، مدیر امور سینمایی پردیس هویزه اعلام کرد که به دلیل وقوع زلزله ، از ساعت 15 امروز، 16 فروردین ماه سینماهای هویزه، آفریقا، قدس تعطیل شده است. با توجه به اینکه احتمال وقوع دوباره زلزله وجود دارد، امروز اکران فیلم‌های سینمایی در این سه سینما امکان پذیر نخواهدبود.
از سوی دیگر حتی رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اعلام نمود که خوابگاه "نرگس" پردیس شهید هاشمی‌نژاد مشهد به علت تخریب جزئی بر اثر وقوع زلزله از امروز تا 21 فروردین ماه تعطیل خواهد بود.

همچنین مدیر روابط عمومی شبکه جامع دانشگاه‌های استان خراسان رضوی نیز بیان کرد تمامی دانشگاه‌های شهرستان‌های مشهد، فریمان، سرخس، تربت جام و کلات در نوبت عصر امروز تعطیل خواهد بود.

علاوه بر این به دلیل وقوع زلزله در خراسان رضوی و امکان وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی تمام مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان تعطیل اعلام شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی اعلام کرد که نمایش‌های امروز، 16 فروردین‌ماه به دلیل وقوع زلزله به روی صحنه نمی‌رود.

مشهد تعطیل شد، تهران نابود خواهد شد؟

متخصص برجسته زلزله‌شناسی و زمین‌شناسی درباره خطر زلزله در تهران گفت:‌ همه ساختمان های تهران بر اثر زلزله نابود خواهند شد به این دلیل که ساختمان های مشابه در شهرهای دیگر را دیده ام که این حرف را می زنم. ساختمان هایی مانند پلاسکو در شهرهای دیگر بر اثر زلزله از بین رفته اند. با وقوع زلزله در تهران دیگر شهری وجود نخواهد داشت. بنابراین وقتی شهری وجود نداشته باشد اگر ساختمانی هم احیانا سالم بماند دیگر فایده ای نخواهد داشت.

برچسب ها: زلزله ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار