کد خبر: ۴۰۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 06 April 2017
شهید محمد خلیلی دره بنگ: شهادت بالاترین مزد نزد خداوند است و هر کس به این مقام برسد، اجرش در نزد خداوند بیشتر است، همه انسان ها، روزی این دنیا را ترک می کنند و رهسپار آخرت خواهند شد. چه بهتر که در راه رضای خدواند گام برداریم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ، یقیناً معرفی شهدای هر شهرستان می تواند زمینه رشد همدلی و همزبانی برای تعمیم باورها و اعتقادات فرهنگی جامعه با استفاده از سیره و وصایای شهدا بعنوان بهترین الگو به جامعه معرفی کرد.

در همین راستای معرفی شهدای والامقام شهرستان لنده یکی از کارهای ارزشمندی است که در جهت پاسداشت از ارزش ها و آرمان های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به جامعه معرفی کرد که این بار به معرفی زندگی نامه شهید محمد خلیلی دره بنگ خواهیم پرداخت:بسیجی شهید محمد خلیلی دره بنگ در سال 1342 در خانواده ای مومن و متدین در روستای دره بنگ از توابع بخش مرکزی واقع در شهرستان لنده دیده به جهان گشود، شهید از همان دوران کودکی طعم فقر را چشیده بود و برای تامین امرارمعاش خانواده در تلاش بود و باتوجه به فقر حاکم بر روستاهای شهرستان تنها تا سوم راهنمایی بیشتر ادامه تحصیل نداد و رهسپار جبهه های جنگ شد.

شهید خلیلی دره بنگ در سال1362 بعد از گذراندن دوره آموزشی و بر حسب تکلیف شرعی که بر عهده داشت رهسپار جبهه های جنگ شد.

شهید ولامقام محمد خلیلی دره بنگ با حضور در منطقه عملیاتی سردشت کردستان در بهار طبیعت در تاریخ15 فرودین ماه 1363 در میان شقایق های سرخ بهاری توسط دژخیمان و مزدوران رژیم بعث عراق همراه چندتن از همرزمانش به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

قسمتی از وصیت نامه شهید محمد خلیلی دره بنگ:

وصیت من به همه مردم: شهادت بالاترین مزد نزد خداوند است و هر کس به این مقام برسد، اجرش در نزد خداوند بیشتر است، همه انسان ها، روزی این دنیا را ترک می کنند و رهسپار آخرت خواهند شد. چه بهتر که در راه رضای خدواند گام برداریم.

« روانش غریق رحمت دائمی خداوند باد»
 
شهیدی که در میان شقایق های بهاری به شهادت رسید+تصویر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار