با نزدیکی به انتخابات شوراها؛
با نزدیک شدن به انتخابات شوراها حرف و حدیث های بسیاری برای رای به بهترین فرد مورد نظر عنوان می شود و چهره های مختلفی با برچسب های سیاسی و مدنی خود را در این عرصه به نمایش گذاشته اند. تعهد به جریانات سیاسی لازمه کار سیاسی است اما چنان چه افراد با برچسب دفاع از حقوق زنان، حمایت از محیط زیست و... وارد عرصه شوند دیگر نمی توان با برچسب سیاسی فعالیت کنند زیرا تعهداتی دارند که افراد برای آن بدان ها اعتماد کرده اند.
کد خبر: ۴۰۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 06 April 2017

















به گزارش تابناک خراسان رضوی؛ با نزدیک شدن به انتخابات شوراها حرف و حدیث های بسیاری برای رای به بهترین فرد مورد نظر عنوان می شود و چهره های مختلفی با برچسب های سیاسی و مدنی خود را در این عرصه به نمایش گذاشته اند. تعهد به جریانات سیاسی لازمه کار سیاسی است اما چنان چه افراد با برچسب دفاع از حقوق زنان، حمایت از محیط زیست و... وارد عرصه شوند دیگر نمی توان با برچسب سیاسی فعالیت کنند زیرا تعهداتی دارند که افراد برای آن بدان ها اعتماد کرده اند.

برای زنان کار کنید
در این راستا توران ولی‌مراد ، یک فعال حوزه زنان در مصاحبه ای گفت: کلیدی‌ترین توقع از زنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که خود را به جریان‌های سیاسی متعهد نکنند بلکه برای زنان کار کنند. لازم است زنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا مشکلاتی را که زنان به دلیل جنسیت خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را شناسایی کنند، در برنامه‌ها بگنجانند و بر رفع آنها نظارت کنند. زنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به موضوع زنان سرپرست خانوار توجه کنند و از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت کاهش مشکلات آنها مطالبه کنند علاوه بر آن ایجاد فضاهایی ویژه زنان به منظور انجام تفریحات سالم را تسریع کند. وی در ادامه گفت: نهادهای مدنی و رسانه‌ها درصدد افزایش حضور زنان در جامعه هستند اما عملکرد زنان در دستگاه‌های مختلف و حتی شورای اسلامی شهر و روستا، سیاسی بود البته این به معنای نپرداختن آنها به موضوعات شهری نیست ولی بیشتر تصمیم گیری‌ها سیاسی بوده است.

جنسیت شرط ناکافی
فعالیت سیاسی زنان باعث شده که گاهی خود بر علیه مطالبات مردمی عمل کرده و تنها با نام زنان اقدام به رای آوری کنند. در این راستا و با توجه به تجربه ی گذشته لازم است ابتدا به عملکرد افراد کاندید توجه شود و فارغ از جنسیت تصمیم درست در قبال رای دهی به عمل آید. در نظر گرفتن صرفا جنسیت در انتخابات سبب شده تا افراد با برچسب زن بودن به عرصه ی سیاسی ورود پیدا کنند و چنان چه بخواهند وارد تصمیمات اساسی شوند کارایی لازم را نداشته باشند. بر این اساس عملکرد افراد گویای مناسب تری برای جمع آوری آرا خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار