گزارش لحظه به لحظه دومین نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب؛
محسن رضایی که به دلیل زمین لرزه مشهد به این شهر سفر کرده است در پیامی به مجمع عمومی جمنا اعلام کرد: از اینکه از بنده برای کاندیداتوری دعوت کردید تشکر می‌کنم اما همان‌طور که بارها گفتم تصمیمی در این ‌زمینه ندارم. من خودم را تابع تصمیم جمعی می‌دانم و هرکس را که شما تایید کنید من هم به او رای داده و از او حمایت می‌کنم.
کد خبر: ۴۰۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 06 April 2017
دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز پنج شنبه با حضور اعضای این جبهه در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب آغاز بکار کرد.

به گزارش «تابناک»، قرار است در این مراسم 10 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برنامه خود را ارائه کنند و اعضا به 5 نفری که جزو اصلحین می‌دانند، رأی دهند.
 
حضور دبیرکل جامعه روحانیت در دومین مجمع ملی جبهه مردمی

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور یافت.

این مجمع از صبح امروز در حال برگزاری است و پس از سخنرانی چند تن از چهره‌های شاخص و کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری،‌ هم‌اکنون رأی‌گیری از اعضا برای انتخاب پنج کاندیدای نهایی جبهه مردمی در حال انجام است.
 
برگزاری رأی‌گیری برای انتخاب 5 کاندیدای نهایی جمنا 
 
پس از پایان سخنرانی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نمایندگان اقشار مختلف و کمیته های مردمی "جمنا" آرای خود را برای انتخاب ۵ نامزد نهایی این جبهه به صندوق های رأی گیری انداختند.

بر این اساس باید از بین ۱۰ گزینه که شامل سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، پرویز فتاح، سید عزت الله ضرغامی، رستم قاسمی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاج بابایی، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش هستند به ۵ نفر رای داده شود.

غلامعلی حداد عادل پیش از آغاز رای گیری گفت: هیئت رئیسه و شورای مرکزی جبهه به هیچ وجه نمی خواهد در رای گیری دخالت کند، اما به طور طبیعی چون مستلزم پیروزی در انتخابات، شرکت یک تیم هماهنگ است برای هماهنگی در تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها به هر ۵ نفر رای دهید.

وی افزود: اینطور نباشد که نام نامزد نهایی را بنویسید و ۴ نفر دیگر نوشته نشوند، به هر ۵ نفر رای بدهید.
 
هم اکنون رأی گیری از اعضای حاضر مجمع عمومی پایان یافته و آراء در حال شمارش است تا 5 کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات پیش رو تعیین شوند.

خبر تابناک تائید شد؛ رئیسی اعلام کاندیداتوری کرد

نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: قصد اینجانب حضور در دومین‌ مجمع ملی بود، اما بدلیل وقوع زمین‌لرزه در خراسان ضرورت داشت در کنار مردم باشم.

سید صولت مرتضوی به نمایندگی از حجت‌الاسلام رئیسی پیام وی به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

وی در جریان قرائت این پیام عنوان کرد: ایشان دیروز درخواست استعفا از هیئت مرکزی نظارت بر انتخاب ریاست جمهوری را ارسال کرد و با این اقدام رسماً پذیرش داوطلبی در انتخابات را اعلام کردند.

مرتضوی افزود: این حضور جدی و پرقدرت خواهد بود و در آینده نزدیک برنامه‌های خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مهر، متن پیام حجت‌الاسلام رئیسی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری دومین مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی گامی ارزنده در راستای وحدت و انسجام نیروهای انقلابی است.

قصد اینجانب حضور در جمع باشکوه نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی بود اما به لحاظ حادثه غیرمترقبه زلزله استان خراسان ضرورت دارد در کنار مردم متدین این دیار باشم.

لذا بدین‌وسیله مراتب تشکر خود را از حسن اعتماد اعضای محترم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام نموده و آرزو می‌کنم در اولین فرصت به توفیق زیارت دوستان انقلابی نائل آیم.»

اعلام موضع «محسن رضایی» درباره کاندیداتوری

عبدالحسین روح‌الامینی صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، پیام محسن رضایی را که به علت وقوع زمین لرزه در شهر مقدس مشهد و برخی روستاها و شهرستان های اطراف آن به استان خراسان رضوی سفر کرده، قرائت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ابتدا عرض کنم که از اینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می‌کنم، ولی همانطور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم.

امروز روز ایثار وفداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی و کارامد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب یعنی شماهاست.

امروز روز ایثار و برادری و وحدت از یک طرف و تصمیم‌گیری درست برای یاری‌رسانی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شکست دشمن و مایوس کردن آمریکا در جنگ احزاب و جنگ اقتصادی است.

همان‌طور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم و از هر تصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می‌کنم. شما نیامده‌اید در اینجا که انتخاب کنید آمده‌اید که برای انقلاب تصمیم بگیرید.

من و شما نباید اشتباه کنیم. فرصت‌های زیادی از دست رفته است. زمان اشتباه‌کاری پایان یافته است.

خلاء نیروهای انقلاب نبود، رهبری نیست، ما بهترین رهبری را داریم، بلکه نبود فرماندهی است. جبهه مردمی می‌تواند خلاء مدیریت و فرماندهی را در جبهه انقلاب به صورت خرد جمعی حل کند.

از دعوت شما می‌خواهم استفاده کنم و نظرات خود را درباره مسئولیت نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی کشور، مردم، منطقه بیان دارم و در آخر اگر فرصتی شد اشاره‌ای به فهرستی از برنامه دولت انقلابی بکنم که در تبلیغات در استان‌ها از آن استفاده کنید.

مقدمه

مقدمتا عرض کنم که از هفده سالگی که تکلیف سیاسی و مبارزاتی خود را شناختم. همیشه تکلیف را در دفع خطر و بحران چه درحوزه سیاسی و چه امنیتی و چه دفاعی و در این سی سال اخیر در اقتصاد آن هم با تایید امام و رهبری می‌دانستم.

درس و پست و مقام چیزی جز ابزاری برای انجام تکلیف الهی من نبوده است. کما اینکه پس از پایان جنگ که مطمئن شدم تهدید جدی ما در آینده در اقتصاد است از رشته مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم و به اقتصاد روی آوردم و لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد را گرفتم.

در این مدت عمرم یک لحظه از انقلابی‌گری فاصله نگرفتم. در اوج خفقان رژیم شاهنشاهی در سن نوزده سالگی به زندان رفتم و بار دوم از دست آنها مخفی شدم و در مبارزه با رژیم شاه تا شب بیست و دوم بهمن از پای ننشستم.

سپس به تشکیل سازمانی از همه احزاب و گروه‌های انقلابی شناخته شده پیرو امام بر آمدیم و تا آستانه کاندیدا شدن مقام معظم رهبری در سال 58 جلو رفتیم که ایشان البته شهید بهشتی را پیشنهاد دادند، ولی با ترور شهید مطهری و برجستگان دیگر انقلاب، فعالیت سیاسی و انتخابات را نیمه‌تمام گذاشتم و به سپاه رفتم و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیان گذاشتیم.

فرقانی‌ها و سازمان مجاهدین خلق و حزب توده را سرکوب کردیم و کودتای نوژه را خنثی و سپس به فرماندهی سپاه رسیدم که رهبر معظم انقلاب در انتصاب من به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: و شما هم ظرفیت‌های آنها را دیده‌اید.

-دولت انقلابی باید گفتمان انقلابی متناسب با یک جهاد اقتصادی اجتماعی بسیج کننده تمامی اقشار جامعه علیه فقر و بیکاری از یک طرف و ایستادگی در مقابل آمریکا از سوی دیگر و ادامه نهضت مقاومت از سوی دیگر در منطقه را تولید کند.

-اعمال انضباط شدید از بیت‌المال گرفته و تا تصادفات و تا قاچاق و موادمخدر

الف- نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی

1- تحول اداری و مدیریتی در کشور از جمله اختیار دادن به استان‌ها صرفا در حوزه اقتصادی و تولید و تجارت
2- برنامه کادرسازی و انتقال قدرت به نسل‌های سوم و چهارم است
3-اصلاح یارانه‌ها و تبدیل آن به یارانه‌های درآمدی
4-برنامه نجات بانکی
5-موسسات تضمین اعتباری بنگاه‌های کوچک و متوسط
6-کسب و کارهای خانگی
7-نوسازی واحدهای صنعتی
8-سازمان تجارت ملی

الف- برنامه ایران منطقه‌ای
1-دیپلماسی اقتصادی
2-اتحادیه کشورهای منطقه مقاومت
3-تقویت نیروهای دفاعی کشور و متحدین در منطقه

چند توصیه:

قبل از اینکه چند توصیه برای شما نیروهای مخلص انقلاب داشته باشم باید به یک ابهام پاسخ بدهم و اینکه چرا که من معتقد به میدان دادن به جوان‌ها هستم ولی خودم همچنان در کنار شما در صحنه فعالیت و اقدام و عمل هستم.

لازم است توضیح دهم که مهمترین مسئولیت خود را آماده‌سازی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای بر عهده گرفتن اداره کشور در آینده می‌دانم و چون این کار جز از طریق مدیریت جهادی و انقلابی که تنها در صحنه عملیاتی قابل انتقال به جوانان کشور است، امکان‌پذیر نیست، از صحنه کنار نرفته‌ام جز با شهادت کنار نخواهم رفت و انواع تهمت و افترا را به عزلت و گوشه‌نشینی ترجیح خواهم داد.

1-جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید در اولین فرصت فراگیرتر سازید.

2-جبهه مردمی مهمتر از یک انتخابات است، لذا نباید فدای اشخاص بشود و یا در صورت ناکامی تضعیف شود. در جنگ‌های صدر اسلام ارتش پیامبر در برخی جنگ‌ها شکست می‌خورد ولی ارتش ایشان منحل نمی‌شد. در جنگ خودمان هم همین‌طور بوده است.

3- باید پنج نفری انتخاب شود که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزند. ما باید به صورت یک تیم وارد رقابت بشویم و با هم رقابت نکنیم.

پروردگارا رهبر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی حفظ بفرما

محسن رضایی





 حجت‌الاسلام رحیمیان: هدفی جز اصلاح امور و خدمت به انقلاب نداریم

حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز در ابتدای دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در مجتمع شهر آفتاب تهران برگزار شد، اظهارکرد: در محضر الهی امام زمان و در جوار مرقد امام راحل و شهدای اسلام شهادت می‌دهیم که با الهام از مکتب امام حسین و راه عاشورا هدفی جز اصلاح امور و خدمت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی نداریم.

حمایت قالیباف از جبهه مردمی

حجت الاسلام رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب طی سخنانی در نشست امروز گفته است: آقای قالیباف ضمن اعلام حمایت و تعهد نسبت به روند برنامه جبهه در صورت حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند چون بنده را همه سروران می شناسند، نیازی به حضور ندیدم اما در عین حال حمایت خود را نسبت به روند کار و تعهد نسبت به روند جبهه در صورت نامزدی دارد.
 
 وی همچنین با قرائت پیام پرویز فتاح٬ گفت: آقای فتاح اعلام کرده است به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلعند از حضور در همایش امروز عذرخواهی میکنم اما ساز و کار جبهه مردمی در خصوص تعیین نامزدهای انتخابات را قبول دارم و از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف جبهه مضایقه نمی کنم و از ارادت بنده ناچیز چیزی کم نخواهد نکرد.
 
پیام فتاح در حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب 
 
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

نسبت به اعضای شورای مرکزی و همه اعضای مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، عرض احترام و ارادت دارم اما به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلع است، از حضور عذرخواهی می کنم اما ساز و کار جبهه مردمی در انتخاب نامزدهای انتخاباتی را قبول دارم و از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف جبهه مضایقه نخواهم کرد و از ارادت بنده ناچیز نسبت به این جبهه کم نخواهد کرد.
 
حدادعادل: عده‌ای دو قطبی برجامیان و نابرجامیان درست کردند/ اعتدال را از همان اول باور نکردیم
 
 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود، اعتدال را نه کسی فهمید و نه کسی باور کرد.

غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: درباره هیچ امری به اندازه ولایت سفارش نشده است و شما برای این امر مهم امروز درکنار مرقد امام راحل گرد هم آمده‌اید.

وی افزود: باید از خود سؤال کنیم در کجای تاریخ انقلاب قرار داریم و مختصات کنونی انقلاب چیست. شکی نیست ما وارث مهمترین انقلاب قرن هستیم. انقلاب اسلامی نوید و امید به مسلمانان جهان داد.

حدادعادل ادامه داد: در ۲۰ سال پایانی قرن بیستم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اسلام را به عنوان یک قدرت سیاسی در دنیا مطرح کرد؛ این انقلاب از روز اول زیر فشار توطئه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی اولین فشاری بود که به ما وارد کردند، اما ایستادگی در برابر دشمنان نشانه‌ای بر دوام این انقلاب بوده است.

رئیس مجلس هفتم اظهار کرد: دیروز رهبریِ امام (ره) را داشتیم و امروز رهبریِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را داریم.

وی با بیان اینکه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی ما استقلال است، گفت: امروز برای ایران در تهران تصمیم‌گیری می‌شود، نه در واشنگتن و لندن، امروز، در منطقه ما دشمنان نمی‌توانند با اراده خود تصمیم بگیرند؛ این نشانه عظمت ماست.

حدادعادل، جوانانِ پاکِ آماده خدمت را نعمت دیگر این انقلاب دانست و افزود: اینها سرمایه‌های ما هستند. انقلاب اسلامی برای ملت‌های جهان الگو شده که دیگر به روش‌های چریکی توجه نکرده و به فطرت الهی مردم تکیه کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمنی با انقلاب، سازمان یافته شده، به همان اندازه که ما انقلاب را تثبیت کردیم، دشمن هم طراحی بیشتری کرده است؛ آخرین برنامه آنها تحریم اقتصادی در هر زمینه‌ای و تخریب مبانی فرهنگی و مذهبی است.

وی گفت: تحریم اقتصادی متوجه همه جامعه و مفاسد اقتصادی نسل جوان را نشانه گرفته است؛ دشمن از همه امکانات مجازی برای این دو هدف استفاده می‌کند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها حساب کردند که نسل امروز قبل از انقلاب را ندیده و می‌خواهند به آن فشار بیاورند تا همه مشکلات را به گردن انقلاب بیندازند. آنها هزینه می‌کنند و صورتحساب آن را برای انقلاب می‌فرستند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جبهه مردمی برای این به وجود آمده که با اطاعت از رهبری و نوآوری در رفتار سیاسی به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین مقاطع پیش رو است، افزود: ما بر سر قدرت دعوا نمی‌کنیم؛ دوست داشتیم همین دولت موفق شود، امروز هم هرجا که بتوانیم به اداره کشور کمک کنیم این کار را می‌کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه جبهه مردمی با انگیزه قدرت به وجود نیامده است، تصریح کرد: امروز، روز تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت، نقد و تصمیم گرفتن است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات دولت در چند زمینه است، تصریح کرد: چهار سال پیش رئیس‌جمهور کنونی امکان پیروزی نمی‌داد، یکباره شرایط خاصی ایجاد شد، ائتلافی که ایجاد کردیم به دلیل اشتباه امثال من به نتیجه نرسید و پیروزی غیرمنتظره‌ای تحقق یافت.

وی ادامه داد: وقتی آقای روحانی پیروز شد کسانی که ۸ سال در کنار بودند و اصلاً کاندیدای آنها آقای روحانی نبود، برای تصاحب سمت‌ها و پست‌ها هجوم آوردند، گویی عده‌ای گرسنه، سفره‌ای چیده شده را دیدند و با عجله یگدیگر را صدا کردند و بنا شد هیچ‌کس بیکار نماند.

حداد عادل گفت: این تشنگی و شیفتگی برای قدرت، نتیجه‌اش حقوق‌های نجومی و اوضاع صندوق فرهنگیان شد؛ این حاصل تقسیم کردن پست‌ها بود، چه اسم آن اختلاس و چه معوقه باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این دولت با شعار «اعتدال» کار خود را شروع کرد، اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود، اعتدال را نه کسی فهمید و نه کسی باور کرد.

حداد عادل در  ادامه اظهارات خود با اشاره به فرایند انتخاب وزراء در ابتدای دولت یازدهم اظهار داشت: در میان وزارت خانه ها تنها دو سه وزارتخانه اصطلاحاً و اسماً نصیب جریان ما شد، که مهمتر از همه وزارت کشور بود.

وی افزود: در عرض کمتر از چهار سال سه معاون سیاسی در وزارت کشور عضو شد و دیدیم که استانداران هم با چه فرآیندهایی انتخاب می شدند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به شعارهای روحانی در انتخابات ۹۲ گفت: دولت با شعار مذاکره جهت رفع تحریمها و اینکه هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانجات، پیروز شد. اما امروز شاهدیم که هر دو نمی چرخد.

حداد عادل با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: اصل مذاکره، تصمیم نظام و عاقلانه بود. در عین حال عده ای گفتند که ما نسبت به خدعه طرف مقابل نگرانیم و دلواپس هستیم اما طرف مقابل دلواپس بودن را به صورت یک فحش درآورد.

وی خطاب به دولت تصریح کرد: این چه رفتاری بود که شما آمدید با دولت های دشمن انقلاب مذاکره کردید و بعد خوشبین بودید و آنرا ابراز کردید، معنای این کار چه بود؟

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: نتیجه چنین حرکاتی این بود که دشمن آنچیزی را که نباید می فهمید، فهمید. در حالی که اگر انسان به پیروزی صد در صد هم معتقد باشد، باید در چنین شرایطی ابراز نگرانی کند و در صف دلواپسان قرار گیرد نه  اینکه حرفی بزند که نشان دهنده خیال راحت باشد.

حداد عادل ادامه داد: پس از تصویب برجام، شما تیتر اول روزنامه های هوادار دولت را دیدید که چه بود. اما امروز مشخص شد حق با چه کسی بود. هر روز شاهداعمال تحریم جدید از سوی دشمن هستیم.

وی اظهار داشت: عده ای دو قطبی برجامیان و نابرجامیان ایجاد کردند اما آیا امروز رویشان می شود که از این حرف ها بزنند. نمی خواهم بگویم که برجام بی نتیجه بوده اما رفتار حضرات و بدعهدی های طرف مقابل، تاریخ استفاده از برجام به عنوان یک شعار را تمام کرده است.

حداد عادل با بیان اینکه مشکل امروز ما اقتصادی و نبود کارآمدی است تصریح کرد: اگر دو قطبی می خواهد وجود داشته باشد،  کارآمدی و ناکارآمدی خواهد بود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب قصد دارد در کنار نامزد نهایی، یک تیم کارآمد جهت ورود به عرصه به مردم معرفی کند.

مشاورعالی رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به چگونگی شکل گیری جبهه مردمی گفت: ما احساس می کردیم، وضع و تشکل ها و احزاب موجود دیگر جوابگوی مشکل فعلی نیست.  ما به همه احزاب انقلابی که در خدمت اسلام و انقلاب هستند احترام می گذاریم.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی برای نفی احزاب به وجود نیامده است تصریح کرد: جبهه مردمی برای یک کاسه شدن احزاب و مردمی که در داخل کاسه احزاب نیستند جهت هم افزایی همه نیروها به وجود آمده است که این یک نوآوری است.

حداد عادل افزود: برای نخستین بار است که می بینید از سراسر کشور، نمایندگان و نامزدهایی می آیند و برنامه های خود را عرضه می کنند و با رای نمایندگان سراسر کشور به سمت تعیین نامزد نهایی می رویم. این نوآوری احساس می شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جبهه مردمی می‌خواهد به آرمان‌های امام (ره) بازگشته و به سمت دریای بی‌کران مردم حرکت کند.

حدادعادل افزود: امروز وقت همت، بصیرت و روز وحدت است، خانواده شهدا از ما انتظار وحدت دارند و از ما سؤال می‌کنند؛ چرا به این فکر نمی‌کنید که اگر چند نفر کاندید شوند نتیجه‌اش شکست است؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دهه اول انقلاب هر وقت انتخاباتی برگزار می‌شد،  رادیوهای بیگانه می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید، اما امروز می‌گویند به هر کسی که ما می‌گوییم، رأی دهید؛ امروز سیاست آنها فرق کرده و دخالت آنها وقیحانه شده است.

وی گفت: یک ملتی انقلاب کرده و اولین شعار آن «استقلال» بوده، اما امروز آمریکا می‌گوید تحریم‌ها را نگه می‌داریم تا بعد از انتخابات والا، تندروها روی کار می‌آیند.

رئیس مجلس هفتم ادامه داد: من نمی‌گویم آقای روحانی آنها را دوست دارد، مسئله این است که آنها چه کسی را دوست دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه مردمی سازوکاری برای وحدت است، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم، جنگ دشمن با ما تمام نشده است، جنگ فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی هنوز هست و باید حال و هوای شبیه ۸ سال جنگ تحمیلی به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مردمی تشکلی نیست که مثل حباب چند لحظه ظاهر شده و از بین برود بعد از انتخابات کار ما تمام نشده است، اگر پیروز شدیم همه تلاش خود را برای کمک به دولت آینده به کار می‌گیریم، اگر هم پیروز نشدیم، لحظه‌ای از ادامه وظایف خود فروگذار نمی‌شویم. ما وارد عرصه انتخابات شده و انشاالله وحدت پیدا می‌کنیم؛ چون انقلاب باید حفظ شود.
 
 ضرغامی: کاری کنیم که پس از انتخابات "جلیلی" هم با ما همراهی کند

یکی از نامزدهای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: راه‌اندازی جبهه انقلاب از امور دشوار بود و باید از این نهال نوپا پاسداری کرد.
 
عزت‌الله ضرغامی یکی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی اظهار داشت: افکارعمومی اهمیت زیادی دارد اما یکی از آسیب‌های اصلی جریان‌های موسوم به اصولگرا این است که در جلب افکار عمومی ناتوان عمل کرده‌اند. 
 
وی با بیان اینکه جبهه انقلاب در دوره‌های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری موفق نبوده چون نتوانسته افکار عمومی را به خوبی جذب کند، ادامه داد: در این باره می‌توان اشاره‌‌‌ای به انتخابات سال 84 کرد که منتخب اصولگرایان نفر ششم شد و در سال 92 هم تابلوی اختلاف در مرحله اعلایی بود و نتوانستیم بین خودمان وحدت داشته باشیم. 
 
این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره با پدیده جدی فضای مجازی مواجه هستیم، متذکر شد: دشمن از یک سو و رقیب از سوی دیگر برای فضای مجازی برنامه و طراحی‌های زیاد کرده است و اخباری به گوش می‌رسد که برخی سایت‌ها و کانال‌ها خریداری شده و به محض شروع انتخابات تبلیغات گسترده‌ای خواهند داشت.
 
ضرغامی با تأکید بر لزوم وحدت نیروهای انقلاب تصریح کرد: در غیاب احزاب بزرگ و فراگیر و شخص‍یت‌های محوری و کلیدی که بتواند اکثریت نیروهای انقلاب را هماهنگ کنند، ‌راه‌اندازی جبهه انقلاب از امور دشوار بود.
 
وی ادامه داد: آنچه مهم است پاسداری از این نهال نوپاست که کاشته شده و الان نیاز به آبیاری، سمپاشی، هرس و تکیه گاهی دارد که قوام بگیرد و تبدیل به شجره طیبه شود.
 
این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه اگر برخی با جبهه مردمی همکاری نکردند را اینگونه تعبیر نکنید که جلوی جمع انقلابی ایستاده‌اند،‌ تأکید کرد: بنده آقای جلیلی را به عنوان فردی انقلابی قبول دارم و باید به نگرانی وی احترام بگذاریم و کاری کنیم که وقتی انتخابات تمام شد، جلیلی هم نیروهای انقلاب را همراهی کند و باید مراقب باشیم تا در این مسیر روش نادرستی اتفاق نیفتد تا مبادا به جلیلی و دیگران اضافه شود.
 
 ضرغامی با اشاره به اینکه شما از بنده خواستید که نامزد جبهه مردمی باشم، اظهار داشت: توصیه بنده به همه این است که امروز طوری رأی دهید که کوچکترین شبهه‌ای در آن نباشد و اگر کسی به خاطر رفاقت و دوستی با من بر شایستگی برادر دیگری چشم ببندد سر پل صراط یکی از مدعیان آن فرد هستم و جلوی وی را می‌گیرم.
 
وی با بیان اینکه هیچ گاه رئیس‌جمهور در دوره‌ دوم شکست نخورده است، گفت: بر این اساس نباید کار خود را دست کم بگیریم و باید ملاحظه کرد و فردی را که فکر می‌کنیم بخشی از راه را می‌تواند برود انتخاب کنیم.
 
ضرغامی در ادامه اشاره‌ای به ایده‌ها و برنامه‌های خود کرد و اظهار داشت: غیر از مطالبات عمومی و گسترده که در طول این سال‌ها داشتم سه گروه از مطمئن‌ترین و کارشناس‌ترین دوستان خود را انتخاب کردم تا اولویت‌های اصلی را جمع‌‌آوری کنم.
 
این نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: در مورد حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و به خصوص آسیب‌های جدی که امروز داریم، سیاست خارجی و داخلی با اولویت موضوعات، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه سه محور اصلی باعث می‌شود بسیاری از برنامه‌ها خوب انجام نشود، اظهار داشت: در وهله اول باید گفت که مملکت به اندازه کافی در مورد موضوعات مهم قانون تصویب کرده و حرف زده و الان لازم است که نهادهای مربوطه اقدامات لازم را انجام بدهند.
 
ضرغامی با بیان اینکه 24 محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در انتهای سال 92 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، یادآور شد: متعاقب آن مقام معظم رهبری برای قانون پنج ساله سیاست‌هایی را در 80 بند ابلاغ کردند و دولت روحانی بر اساس این سیاست‌ها و 24 ماده مربوط به اقتصاد مقاومتی ستادی تشکیل داد و طرح‌های زیادی هم نوشته شد که روحانی و جهانگیری در مصاحبه های خود به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: براساس این سیاست‌های کلان نظام محورها و همه اولویت‌های کشور دقیق و روشن است و در برنامه پنج ساله نوشته شده و در اختیار ما قرار دارد.
 
این نامزد احتمالی جبهه مردمی با تأکید بر لزوم مدیریت داشته‌ها تصریح کرد: بنده مدیریت داشته‌ها را مهم‌ترین دکترین خود می‌دانم و قهرمان آن از نظر بنده شهید طهرانی مقدم است.
 
ضرغامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید نگاه استانی نیز مد نظر قرار بگیرد و از همه قابلیت‌های استان‌ها هم به خوبی استفاده شود.
 
رستم قاسمی: چرخ سانتریفیوژها نچرخید و چرخ زندگی مردم از کار افتاد

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت:آمارهایی که در جهت کار، تورم و رکود ارائه می‌شود برای مردم رنج‌آور است.
 
رستم قاسمی در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول دنیاست، اما همسر یک جانباز خودسوزی می‌کند و رهبرش شرمنده بیکاری جوانان است و به دلیل دیپلماسیِ التماسی نه تنها چرخ سانتریفیوژ‌ها نچرخید، بلکه چرخ زندگی مردم هم از کار افتاد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۶ هزار طلاق در کشور ثبت شد و این اثر مسائل اقتصادی است، ادامه داد: آمارهایی که در جهت کار، تورم و رکود ارائه می‌شود برای مردم رنج‌آور است.

قاسمی با بیان اینکه سخنرانی کافی است، الان دیگر وقت عمل است، گفت: هر جا انقلابی عمل کردیم، موفق بودیم. در دوران جنگ نشان دادیم که می‌توانیم، در دوران سازندگی جوانان انقلابی با روحیه انقلابی توانستند شعار امام (ره) یعنی ما می‌توانیم را اجرا کنند.

وی ادامه داد: امنیت در کشور، مقاومت در دوران تحریم و پیشرفت صنایع دفاعی و نظامی از نمونه‌های "ما می‌توانیم"، است.

این نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوران تحریم، همه ابزار‌ها را به کار گرفته بودند تا این نظام دچار فروپاشی شود، اما تحریم‌کنندگان بعد از دو سال اعلام کردند تحریم‌ها هیچ اثری نداشت.

وی متذکر شد: برای مذاکره با مدیر توتال به فرانسه رفته بودم، اما گفتند با کمتر از رئیس‌جمهور مذاکره نمی‌کند، چیزی نگذشت که برای مذاکره نماینده فرستاد و این یعنی ما می‌توانیم.
 
قاسمی با تاکید بر اینکه امروز شرایط کشور نباید اینگونه باشد و ما پاسخی به مردم نداریم، خاطر نشان کرد: ما لوکوموتیو را بدست لوکوموتیوران نداده‌ایم.

وی تاکید کرد: تیغ جراحی اگر دست متخصص بیهوشی باشد، بیمار به هوش نمی‌آید.
 
نیکزاد: از جاهایی زنگ زدند و گفتند به نشست جمنا نیایم

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه سوءمدیریت در کشور وجود دارد، گفت: اگر سوتدبیر نبود، آمدن بزرگان از اقصی نقاط کشور برای چه بوده است و باید برای سوء تدبیر چاره اندیشید.

علی نیکزاد کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در دومین مجمع ملی این جبهه که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد اظهار کرد: می خواهم موضوع را صادقانه با شما در میان بگذارم. سیاسی هستم اما سیاسی کاری نمی کنم. قبل از این مجمع، از جاهایی برخی افراد به من زنگ زدند و گفتند در این جلسه حضور پیدا نکنم.

وی افزود: بعضی ها شاید از رای خود مطمئن بودند که نیامدند اما من به هوش و حق باوری شما ایمان دارم و با کمال خضوع و اعتقاد در میان شما حضور یافتم.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم در ادامه تصریح کرد: به خاطر ندارم که در جایی نیروهای انقلابی و بچه حزب الهی ها و متدینین مرا دعوت کنند و من اجابت نکنم.

نیکزاد ادامه داد: به خاطر تکلیف آمدم اما برای درایت، بصیرت و تقوا و اینکه امروز شما تکلیف شرعی را بر خودتان و این فرزند کوچکتان مشخص می کنید، به درگاه خدا شاکرم.

وی با بیان اینکه در اداره کشور سوء تدبیر مبرهن و آشکار است گفت: اگر سوءتدبیر نبود، آمدن بزرگان از اقصی نقاط کشور برای چه بوده است. باید برای سوء تدبیر چاره اندیشید.

نیکزاد تصریح کرد: ابراستراتژیست نظام بیش از یک ساعت در مورد اقتصاد صحبت کرد اما قوه مجریه کار اقتصاد و کشورداری خود را به خوبی انجام نداده است.

وی با اشاره به ادبیات تهاجمی رییس جمهور نسبت به منتقدان خود گفت: آقای رییس جمهور چطور منتقدان خود را بیسواد می خوانید و می گویید بروید به جهنم؟ مگر قباله بهشت را به اسم شما زده اند؟

نیکزاد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: کسی که سعه صدر ندارد، حق ندارد در جمهوری اسلامی بخشدار هم شود چه برسد به رییس جمهور. 
 
زاکانی: شفافیت و شناخت مفسدان وظیفه مهم دولت بعدی است

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد باز و توسعه غربی ره‌آورد دولتمردان ما است که باعث مشکلات اقتصادی شده است.
 
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی این جبهه که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون دو انقلاب در کشور رخ داده که اولین آن به هم پیچیدن طومار استکبار بود و دومین انقلاب به چالش کشیدن نظام سلطه و انقلاب سوم این است که ما باید ایرانی را بر اساس مکتب امام راحل بنا کنیم. 
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم که در منظومه فکری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باشد. 
 
وی با اشاره به این موضوع که سرعت تحولات جهانی با گذشته تفاوت پیدا کرده است ، گفت:‌ پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت در منطقه به دست آورده است می‌تواند شرایط را برای گسترش انقلاب اسلامی فراهم کند البته در حال حاضر ما در داخل نیز با موضوعاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر موضوع داخلی کشور مسئله اقتصاد است. چرا باید هنوز شعار سال اقتصادی باشد، از ابتدای انقلاب تاکنون مقام معظم رهبری 13 سال را با شعاری با نام مستقیم اقتصاد نامگذاری کردند و پنج سال را نیز به صورت غیرمستقیم به مسئله اقتصاد مرتبط ساختند.
 
زاکانی بیان داشت: مشکل کار در کشور از زمانی شروع شد که اقتصاد باز و توسعه غربی توسط مسئولان برای کشور به ارمغان آورده شد در حال حاضر در کشور شش برنامه بر مبنای موضوع اقتصاد شروع شده اما متأسفانه در همه آنها نگاه امام راحل کنار گذاشته شده است.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متأسفانه در حال حاضر در کشور جریانی آغاز شد که همگان مردم را به خود دعوت می‌کنند که ای کاش همه ما از آن پرهیز کنیم.
 
وی با اشاره به این موضوع که مشکل اصلی کشور اقتصادی است گفت: اولین مانع در راه بهبود شرایط اقتصای فساد است. چندین بار در دولت قبل و همین دولت به خاطر همین موضوع و مبارزه با آن به دادگاه خوانده شدم و باید بگویم که مبارزه با فساد اقتصادی در کشور نیاز به جانفشانی دارد.
 
نماینده سابق مجلس شوری اسلامی ادامه داد: امروز روز حساب برای رئیس‌جمهور کشورمان است و باید پاسخ دهد که چرا دست مفسدان اقتصادی را در غارت اموال عمومی باز گذاشته است اگر در سال 80 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به مبارزه با فساد نمی‌شد دیگر لازم نبود امروز غصه این موضوع را بخوریم .
 
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی دقت می‌خواهد، بیان داشت: شفافیت و شناخت مفسدان وظیفه مهم دولت بعدی است و ما امروز در کشور نیاز به اصلاح امور تحت پرچم امام و رهبری داریم.
 
زاکانی عنوان کرد: نکته بعدی در راه بهبود شرایط اقتصادی مسئله رکود است متأسفانه دولت فعلی جهت مقابله با رکود کشور را دچار مرگ مغزی کرده است.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: راه عبور از رکود در کشور سرمایه‌گذاری خارجی نیست بلکه ایجاد تولید و اشتغال در کشور است که مانع بزرگ اقتصادی را از بین می‌برد. ما دارنده بزرگترین منابع گازی جهان هستیم اما به برکت دولت فعلی میزان اشتغال در صنایع پایین دستی پتروشیمی کاهش داشته است.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در جهت تأمین بازار تولیدات داخلی باید با هم بسیج شویم چرا که ما به فراتر از کشور و بازارهای کشورهای اسلامی می‌اندیشیم به همین خاطر باید یک تغییر رویه در دستگاه دیپلماسی کشور صورت گیرد به این شکل که در کنار رایزن فرهنگی در تمام سفارتخانه‌های ایران رایزن اقتصادی نیز حضور داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: اگر ما در کشور بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر سرمایه‌گذاری بیگانگانی باشیم که با ما دشمن هستند مطمئن باشید مشکلات حل نخواهد شد.
 
زاکانی با بیان اینکه دانش و رشد نیروی انسانی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: با قدری کار و تلاش در این زمینه می‌توان ظرفیت‌های کشور را به نحوی افزایش داد که هم باعث پیشرفت کشور شود و هم نیاز به کمک خارجی‌ها نداشته باشیم.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه در کشور عده‌ای حال کار کردن را ندارند.
 
نماینده سابق مجلس در خصوص رویه بانک‌ها در کشور نیز گفت: ‌متأسفانه 57 درصد اخلال‌های که در زمینه تولید ایجاد می‌شود به خاطر بانک‌هاست و ما باید بانک‌ها را سر جای خودشان بنشانیم تا اشتغال و تولید صورت بگیرد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در کشور 30 برابر کشوری مانند فرانسه فرآیند قانونگذاری داریم اما متأسفانه از برخی از آنها استفاده نمی‌شود.

اولویت‌های کشور از نظر حاجی‌بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: کنار هم نشستیم تا به وضع موجود در مقابل ناکارآمدی‌های موجود بهتر بنگریم.

وی افزود:‌ رهبری و مردم کشور را از پیچ‌های حساس عبور دادند؛ هر چه نقد هست به سوی خواص است، چون مردم کار خود را خوب انجام می‌دهند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اشتغال، تولید، بهره‌وری، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل ریلی، محیط زیست، توسعه سواحل مکران، توازن منطقه‌ای و نظام پرداخت عادلانه، توانمندسازی اقشار ضعیف، آسیب‌های اجتماعی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست فعال خارجی، بیمه سلامت، مسائل حقوقی و قضایی و یارانه‌ها از مهمترین اولویت‌های امروز کشور است.
 
 این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه امروز سخن از ناکارآمدی و بی‌توجهی گروهی به راه امام و شهداست، تصریح کرد: ملت انقلاب کردند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند تا از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند و بر همین اساس ما باید دشواری‌هایی که بر سر راه این انقلابی‌گری است را از بین ببریم.
 
حاجی بابایی تأکید کرد: امروز ما در دنیا اردوگاه‌هایی را بنا کردیم که توانسته است آمریکای مستکبر را مجبور به عقب‌نشینی کند و از آنجایی که دشمنان و در رأس آن آمریکا نمی‌توانند ضربه‌ای به آرمان‌ها ما بزنند بر ناکارآمدی‌ها انگشت می‌فشارند و لذا کشور ما نیازمند یک کارآمدی همه جانبه و قدرتمندانه است. 
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز هزاران نفر از نیروهای متدین جمع شده‌اند تا تصمیمی بگیرند که هم در وضعیت فعلی بتوانند پاسخگوی ملت ایران باشند و هم در چهار سال آینده بتوانیم در برابر ملت روسفید باشیم. 
 
وی افزود: پیروزی در انتخابات یک نکته مثبت و طلایی است اما پاسخگویی و کارآمدی صدها برابر این پیروزی نتیجه‌بخش و تأثیرگذار است.
 
حاجی بابایی در ادامه به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در 80 بند و اقتصاد مقاومتی در 24 بند بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور دردهای متعددی دارد و باید اولویت‌های آن را مد نظر قرار داد. 
 
این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اشتغال، تولید، تأمین منابع مالی برای اقتصاد کشور، بهبود وضعیت صنعت،‌ معدن و مسکن، بهبود حمل و نقل ریلی، توجه ویژه به بحث آب، محیط زیست، منابع طبیعی و آلودگی هوا، رسدیکی به حاشیه شهرها و توسعه منابع روستایی، برطرف کردن چهره فقر از کشور، نظام پرداخت عادلانه و نگاه جدی به حل آسیب‌های اجتماعی از جمله اولویت‌های اصلی کشور است. 
 
حاجی بابایی گفت:‌ برای توانمندسازی محرومان و فقرا اقدامات ویژه‌ای باید در نظر گرفته شود چرا که در حال حاضر 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و 4 میلیون دیگر هم پشت سر این افراد در صف پوشش کمیته ایستاده‌اند.
 
عضو جبهه یکتا با تأکید بر اینکه بزرگترین مشکل فعلی ما بحث تولید و اشتغال است و این مسئله کشور را در مرز تهدیدها قرار داده است، متذکر شد: رئیس‌جمهور چند روز گذشته اعلام کرد که در سال 96 می‌خواهیم 700 هزار شغل ایجاد کنیم و باید گفت که برای تحقق این مسئله ما نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم. 
 
وی با اشاره به اینکه نقدینگی کشور در پایان اسفند ماه به 1250 هزار میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر سال 92 رسیده است، اظهار داشت: از این میزان نقدینگی حدود 45 درصد منجمد یا فریز است و حتی در جریان گردش بانک مرکزی هم قرار ندارد. 
 
حاجی بابایی ادامه داد: طبق گفته دولت هر سال یک میلیون نفر جویای کار هستند اما کار کارشناسی ما می‌گوید هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر جویای کار هستند و ما نسبت به این موضوع با دولت اختلاف نظر داریم چرا که حرف دولت به این معنا است که در سال 96، 300 هزار نفر به بیکاران کشور اضافه می‌شود اما طبق آمار کارشناسی ما 500 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.
 
عضو جبهه یکتا با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در اول فروردین امسال 12.6 اعلام شد، یادآور شد: بر این اساس باید در هر سال یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود تا این نرخ ثابت بماند و اگر سالانه 0.8 این درصد کاهش یابد و ما در سال یک میلیون تا 2 میلیون شغل ایجاد کنیم، نرخ بیکاری ما در چند سال آینده به 8.6 کاهش می‌یابد. 
 
وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکل مملکت را حل کنیم باید تولید ملی را رشد دهیم و جلوی قاچاق را بگیریم، گفت: باید بررسی شود که پشت پرده قاچاق چه کسانی هستند که نمی‌توان با آنها مبارزه کرد. 
 
حاجی بابایی افزود: قرار ما در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که بر اساس کار انقلابی عمل کنیم که این کار اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و هدف اصلی ما این است که جلوی همه انحرافات سیاسی و اقتصادی را بگیریم.
 
این نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 5 هزار بازنشسته از وضعیت عمومی خود ناراضی هستند،‌ تصریح کرد: نگاه دولت فعلی به نیروی انسانی با نیروهای انقلابی متفاوت است و باید سامانه‌های شفاف‌سازی شکل بگیرد. 
 
حاجی بابایی با تأکید بر اینکه کشور نیازمند افرادی است که خود مسئول شوند نه آنکه خانواده‌های آنها وزیر و استاندار شوند، خاطرنشان کرد: امروز حقوق نجومی از نظر عده‌ای نه تنها عیب نیست بلکه آن را حق طبیعی خود می‌دانند و با یک حرکت انقلابی و مبارزه با رانت‌خواری و دریافت حقوق‌های نجومی می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

بذرپاش: به «دولت مسئله حل کن نیازمندیم» نه «مسئله اعلام کن»

مهرداد بذرپاش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصادی موجود کشور، گفت: قرار نبود از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و نجومی‌بگیر شویم. قرار بود که از خودمان بگذریم و به مردم برسیم و به آنها خدمت کنیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه مردم امروز از شرایط موجود نظام بانکداری گله‌مندند، اظهار داشت: مردم امروز گله‌مندند که یک فرهنگی و از خانواده آموزش و پرورش به بانک سرمایه مراجعه می‌کند تا تسهیلات بگیرد اما به او بگوییم که پول نداریم. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروز مردم از شرایط موجود نظام بانکی گله‌مندند که البته حق دارند، گفت: قرارمان این نبود که شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود در 50 سال اخیر باشیم؛ امروز عدد قاچاق 100 هزار میلیارد تومان است که می‌توان با آن 400 هزار شغل در سال ایجاد کرد. 

وی افزود: ما عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر می‌کنیم اما نمی‌توانیم مرزها را برای قاچاق کنترل کنیم، مردم از این وضعیت گله‌مندند.

بذرپاش با انتقاد از وضعیت تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: ما سالی 25 میلیون تن محصولات کشاورزی را امحا می‌کنیم که این میزان غذای 15 میلیون نفر است و بعد اسم آن را هم مدیریت گذاشته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اضافه کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که تولیدکننده، کشاورز و مردم ناراضی هستند، مگر می‌شود با این مدل گله‌مند نبود و خوشحال بود، با این وضعیت بهبود تولید و بهره‌وری نشدنی است. 15 میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی به دلیل مدیریت آب، زیر کشت نمی‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از وضع نظام بانکی کشور پرداخت و اظهار داشت: امروز بانک‌ها سالی 200 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کنند که در این شرایط میزان نقدینگی کشور 1200 هزار میلیارد تومان شده است، بیش از 700 هزار میلیارد تومان مردم در بانک‌ها بلوکه شده است.

بذرپاش تاکید کرد: بانک‌ها در سال گذشته 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده‌اند که بخش عمده آن استمحال بوده و وام جدیدی نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  اضافه کرد: امروز شرایط بانک‌ها به گونه‌ای شده که رسما دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند، یا جمهوری اسلامی می‌تواند بانک‌ها را تغییر دهد یا آنها جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدل فعلی بانکداری ما نمی‌خواهد که تولید رونق بگیرد، اظهار داشت: با این مدل بانکداری، نظام تامین اجتماعی و نظام مالیاتی محال است که تولید به این راحتی‌ها در کشور رونق بگیرد. 

بذرپاش به مقایسه‌ای از میزان سود بانکی از دیگر کشورها نسبت به ایران پرداخت و گفت: نرخ سود بانکی در آسیای جنوب شرقی، یک یا دو درصد است اما در کشور ما 24 درصد است که با این وضعیت رونق تولید چیزی شبیه شوخی است. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با بیان اینکه قرار نبود جوری عمل کنیم که مردم گله‌مند باشند، گفت: امروز وضعیت نظام آموزشی کشور مطلوب نیست به طوری که تعداد دانشجوها از ابتدای انقلاب تاکنون 25 برابر افزایش یافته به طوری که هر چقدر پیش می‌رویم مشکلات هم به اندازه آن بیشتر می‌شود. 

وی اضافه کرد: امروز از ظرفیت اساسی اساتید دانشگاه، دانشجویان و تولید علم در جهت رفع مشکلات کشور استفاده نمی‌شود و شرایط به گونه‌ای است که با مقالات خودمان مشکلات کشورهای دیگر را حل می‌کنیم؛ دولت مسئله‌ اعلام‌کن نمی‌خواهیم ما نیازمند دولت مسئله حل کن هستیم. 

بذرپارش با طرح این سوال که فسادی که خبرهای آن امروز مردم را آزار می‌دهد و قرار ما از ابتدا این نبوده است، دلیلش چیست، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها حقوق‌های نجومی را نمی‌گفتند کسی آن را پیگیری نمی‌کرد، ما تا زمانی که دولت و نظام اداری شیشه‌ای نداشته باشیم مشکل حل نمی‌شود، ما دولت و نظام اداری شیشه‌ای می‌خواهیم. با اضافه کردن نهادهای نظارتی مشکل حل نمی‌شود. 

بذرپاش افزود: بسیاری از شاخص‌ها هنوز محقق نشده که مردم حق دارند گله‌مند باشند، ما خواهان دولتی به وسعت ایران هستیم نه مدیریت از تهران. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با تاکید بر اینکه 6 برنامه توسعه تاکنون در تهران نوشته‌ایم اما برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها و مناطق محروم کشور اثرگذار نبوده و نتوانسته مشکلات آنها را رفع کند، گفت: دلیل این امر این بوده که مدیر استانی از خودش اختیاری نداشته و از تهران برای او تصمیم‌گیری شده است. 

وی ادامه داد: ما امروز در شرایطی هستیم که نیازمند دولت بانشاط هستیم، با 33 میلیون جوان دولت خسته، کم‌کار و بی‌حوصله نمی‌خواهیم .

بذرپاش تصریح کرد: قرار بود دیپلماسی به اقتصاد کشور یارانه بدهد، اما امروز بازار ما که ناموس ما است از طریق دیپلماسی به فرانسه یارانه می‌دهد؛  دولت ما به وزارت کار چین یارانه می‌دهد. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  خاطرنشان کرد:  همین همبستگی و با هم بودن نیروهای انقلاب پیروزی است که با این روش می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم، این نسل، نسل خمینی و خامنه‌ای است؛ از این نسل سردار سلیمانی بیرون می‌آید، نسل ما به رجایی می‌نازد نه به بنی‌صدر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار