وزیر کشور خبر داد:
وزیر کشور گفت: اعتیاد در حال رسوخ بین تمامی گروه ها و رده های سنی است، واگر قبلا بخش اعظمی از معتادن را افراد بیکار تشکیل می دادند امروز متاسفانه 55 درصد از معتادان را افرادی تشکیل می دهند که دارای شغل و درآمد هستند.
کد خبر: ۴۰۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 07 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در دیداری که به تازگی مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان پدیده اعتیاد و گرایش به مواد مخدر را به عنوان آسیب اجتماعی اول معرفی کردند.

وی افزود: حساسیت مقام معظم رهبری در خصوص پدیده اعتیاد همه مسئولان نظام را بر آن داشته تا با جدیت و حساسیتی مضاعف کار را دنبال کنند تا این معضل اجتماعی به حداقل خود برسد.

رحمانی فضلی  تصریح کرد: سیاست وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر سالم سازی و توانمند کردن معتادان است و با اقدامات توانمندسازی درصددیم شرایط را برای شروع یک زندگی دوباره این بار به صورت سالم و شرافتمندانه را برای معتادان فراهم کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از اقدام های اساسی صورت گرفته افزایش ظرفیت درمان معتادان است که ازابتدای ورودم به وزارتخانه، تنها ظرفیت درمان 500 معتاد در شهر تهران وجود داشت اما امروز خوشبختانه  این ظرفیت به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

وی ابراز داشت: بیش از 19 هزار معتاد متجاهر و و خرده فروش مواد مخدر در ایام نوروز امسال جمع آوری شده که پنج هزار نفر آن ها را خرده فروشان مواد مخدر و مابقی را معتادان متجاهر تشکیل می دادند که طی 6 ماه در مراکز تعیین شده نگهداری خواهند شد.

وی تاکید کرد: چه برای مقابله با مساله اعتیاد و مواد مخدر و چه برای سایر معضلات اجتماعی وزارت کشور آماده است تا با همکاری سایر دستگاه های مرتبط اقدامی جدی برای ریشه کنی آن ها انجام دهد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار