سردار «سعید قهاری سعید» شهید شاخص استان همدان و شهید «مصطفی احمدی روشن» به‌عنوان شهید شاخص شهرستان همدان در سال ۹۶ معرفی شد.
کد خبر: ۴۰۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 08 April 2017
سردار «سعید قهاری‌سعید»شهید شاخص استان همدان و شهید «مصطفی احمدی‌روشن» به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان در سال 96 معرفی شد.

به گزارش ایسنا؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: هر ساله با هماهنگی سه ارگان بنیاد شهید، نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار، شهید شاخص استان و شهرستان تعیین می‌شود تا زمینه بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان مهیا شود.

مجید صفدریان افزود: از آنجا که شهدا می‌توانند از همه ابعاد زندگی خود بهترین الگو برای جامعه باشند از این‌رو معرفی شهدای شاخص در ابتدای هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیل جامعه به ویژه نسل جوان به اهداف و آرمان‌های والای شهدا از مهمترین اهدف اجرای این سنت نیک و پسندیده است که در این میان سردار «سعید قهاری‌سعید» شهید شاخص استان همدان و شهید «مصطفی احمدی‌روشن» به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان در سال 96 معرفی شد.

صفدریان اضافه کرد: در شهرستان ملایر «مصطفی طالبی»، شهرستان بهار شهید «محمد حاجیلویی»، در اسدآباد شهید «حبیب‌الله لطیفی»، کبودراهنگ شهید «ناصر ضیغمی»، رزن شهید «علی بختیاری»، نهاوند شهید «گودرزی»، تویسرکان شهید «حاج مهدی ملکی»، فامنین شهید «احمد کوچکی»، در تیپ32 انصارالحسین(ع) شهید «سعید شالی»، در شهر قهاوند شهید روحانی «عبدالله جعفری»، در پایگاه پدافند شهید نوژه خلبان شهید «فرهاد دستبنده» و در ناجا شهید «اسماعیل سریشی» به عنوان شهدای شاخص سال 96 انتخاب شدند.

رئیس بنیاد شهید همدان ادامه داد: برای معرفی هر چه بیشتر شهدای شاخص به عموم مردم اقدامات متنوعی همچون تبلیغات شهری به واسطه نصب بنر و تمثال شهید در مکان‌های حساس و پررفت و آمد سطح شهر، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای شاخص، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت و توزیع نرم‌افزار‌های چندرسانه‌ای شهدا، معرفی زندگی و وصیت‌نامه شهدا به واسطه صفحات مجازی و ... از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی گفت: جرقه و استارت اولیه شناساندن شهدا به جامعه، توسط نیرو‌های مسلح، بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید انجام گرفت اما نباید نقش مهم و موثر عموم مردم را نیز در این راستا از قلم انداخت به طوریکه فعالیت‌های گسترده مردمی به ویژه بسیجیان و ایثارگران در حمایت از اقدامات این سه نهاد می‌تواند گام مهمی در معرفی هر چه بیشتر شهدای والای انقلاب به عموم مردم به ویژه جوانان باشد.

صفدریان عنوان کرد: هر ساله تلاش می‌شود شهدایی به عنوان شاخص سال معرفی شوند که نسبت به شهدای دیگر در اخلاق، رفتار، سکنات، سبک زندگی و ... برای نسل جوان که در تیررس تهاجمات فرهنگی است، برتر بوده و بتوانند الگوی موثری برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشند؛ به عنوان نمونه انتخاب شهید احمدی‌روشن به عنوان شهید شاخص شهرستان به علت حضور پررنگ و موثر این شهید جوان در دوران دفاع مقدس و پس از آن و همچنین به عنوان نخبه‌ای خودساخته در عرصه علمی، ملی و ... است که می‌تواند الگوی نمونه‌ای برای جوانان این عصر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین سردار شهید قهاری‌سعید در دوران نوجوانی برای پیروزی انقلاب زحمات فراوانی به دوش کشید و پس از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی نیز در سپاه پاسداران همدان در کمیته‌های بسیاری با انجام مسئولیت‌های مختلف و متنوع، پیروز و موفق و سرافزار نقش خود را ایفا کرد، حال آیا چنین شخصی نمی‌تواند الگوی نمونه‌ای برای آحاد مردم باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار