فرمانده انتظامی و دریابانی کیش گفت: دو فروند شناور حامل کالای قاچاق که از کشور امارات به سمت استان بوشهر در حرکت بود توقیف و ۳۰ میلیارد ریال انواع کالا از این شناورها کشف شد.
کد خبر: ۴۰۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 08 April 2017
به گزارش تابناک کیش؛ فرهنگ رحیم جهانبخش گفت : با اشراف اطلاعاتی، نیروهای دریابانی کیش روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه در محدوده ۴ مایلی جزیره هندورابی دو فروند شناور حامل کالای قاچاق که از کشور امارات به مقصد بنادر غیرتخصصی در استان بوشهر در حال حرکت بودند را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت : آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی زیر ذره بین دریابانان کیش است و به قاچاقچیان کالا اجازه جولان در خلیج فارس را نخواهند داد.
سرهنگ جهانبخش تصریح کرد :ماموران در بازرسی از این لنج ۴۸ هزارکیلوگرم مغزبادام درختی و هندی، ۲۸ هزار کیلوگرم برنج، ۶۰۰ کارتن نسکافه، قهوه و کاپوچینو، ۷۸۶ کارتن لوازم آشپزخانه، ۱۰دستگاه آبسردکن، ۸۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۰۰۰ ثوب پوشاک، ۲۴هزار ۴۰۰ کیلو گرم شکر، یک هزارو ۵۰ کیلوگرم چای، ۲۰۰ عدد دستگاه تصفیه آب، ۹۲ دستگاه یخچال را کشف کردند .

وی اظهار داشت :از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده در این شناورها ، ۳ هزارو ۵۵۰ تخته پتو، یک هزارو ۷۴ عدد باطری خودرو، ۲۲۰ دستگاه جارو برقی، یک هزار و ۷۰۰ طاقه پارچه، ۳۶۰ عدد فلاکس چای، ۵۲ دستگاه ماکروفر، ۲۱ کارتن لوازم منزل،۲۱ هزار و ۶۰۰ عدد نوشیدنی است .
فرمانده دریابانی کیش افزود: ۵۰۰ کارتن ظروف شیشه ای، ۵۶ کارتن لوازم آرایشی، ۱۷۰ دستگاه تلویزیون، ۲ دستگاه جت اسکی، ۲ هزارو ۵۰۰ عدد فندک، ۱۱ کارتن اسباب بازی، ۱۰۰ لیتر روغن خوراکی، ۳ کیسه پارچه و ۷۰ کارتن شیرینی جات از دیگر کالاهای کشف شده از این دو شناور بود .

سرهنگ جهانبخش افزود : کارشناسان گمرک ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال بر آورد کردند که در این رابطه شناورهای مربوطه توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
وی به دستورات فرمانده ناجا در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور و حرکت در مسیر اشتغال زایی و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و طرح کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، دریابانان کیش موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه مقابله و مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور یکی از اولویت های اصلی و اساسی نیروی انتظامی در سال جاری است گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان اقدام به پیشنهاد رشوه به ماموران را داشت که مراتب صورتجلسه و تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ جهانبخش به شعار سال' اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و برخورد با قاچاق کالا، دریابانان کیش بصورت شبانه روزی در حریم آبهای استحفاظی اجازه هیچ گونه تخلف و پدیده قاچاق کالا را به متخلفان نخواهند داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار