وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اولویت اصلی برای واشنگتن در سوریه حتی پیش از برقراری ثبات در این کشور، شکست گروه داعش است.
کد خبر: ۴۰۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 09 April 2017
خبرگزاری فرانسه نوشت، رکس تیلرسون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌.بی.اس که خلاصه‌ای از آن پخش شد، افزود، شکست داعش و خلافت خودخوانده آن نه تنها باعث از بین رفتن تهدیدی علیه آمریکا می‌شود، بلکه به ثبات کلی در منطقه کمک خواهد کرد.

وی در این مصاحبه تصریح کرد: مهم است که ما اولویت‌هایمان را مشخص کنیم. ما معتقدیم اولویت نخست، شکست داعش است. من فکر می‌کنم زمانی که تهدید داعش کاهش یابد یا از بین برود، ما می‌توانیم توجه خودمان را بر تثبیت اوضاع در سوریه متمرکز کنیم.

تیلرسون گفت: ما امیدواریم بتوانیم از ادامه این جنگ جلوگیری کنیم و طرف‌های درگیر را برای آغاز روند گفت‌وگوهای سیاسی بر سر میز بیاوریم.

این مدیر سابق شرکت اکسون موبیل یادآور شد، برگزاری چنین مذاکراتی نیازمند مشارکت دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به همراه متحدانش است.

وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه پرداخت و گفت: امیدواریم روسیه ازطریق مذاکرات آستانه و در نهایت از طریق مذاکرات ژنو تصمیم به ایفای نقشی سازنده در حمایت از آتش‌بس بگیرد.

تیلرسون افزود: اگر بتوانیم در مناطق ثبات یافته به آتش‌بس دست یابیم، قادر خواهیم بود شرایط را برای آغاز یک روند سیاسی موثر فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ نگرانی در مورد اقدام تلافی‌جویانه روسیه در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ندارد زیرا روس ها هرگز هدف این حمله نبوده‌اند.

تیلرسون گفت، این یک حمله کاملا حساب شده، متناسب و هدفمند در واکنش به حملات شیمیایی در سوریه بود و روسیه هرگز بخشی از این هدف نبود./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار