معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: «تهران» به لحاظ مقاوم سازی از سراسر کشور وضعیت بدتری دارد یعنی ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس باید مقاوم‌سازی شده و ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس باید تخریب و بازسازی شوند.
کد خبر: ۴۰۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 09 April 2017
محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در خصوص بدهی سازمان نوسازی مدارس به پیمانکاران، اظهار داشت: بدهی به پیمانکاران ناشی از عدم تخصیص است و باید تلاش کنیم این بدهی، صفر شود.

نظرپور افزود: به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادیم کاری کند تا در 6 ماه اول سال، اعتبارات مربوط به نوسازی مدارس به صورت 100 درصدی تخصیص یابد تا بتوانیم مهر ماه ساختمان‌های آموزش و پرورش را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: اگر در مهر نتوانیم این پروژه‌ها را تحویل دهیم ممکن است فضاهایی را در مدارس به کلاس تبدیل کنند و یا حتی مدارس، دو شیفته شوند. اما تمام تلاش باید این باشد که مهر ماه، ساختمان‌های آموزشی آماده شوند و دانش‌آموزان در مدارس حضور یابند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «کدام استان‌ها به لحاظ استحکام مدارس و سازه مشکل دارند؟»، گفت: «تهران» به لحاظ مقاوم سازی از همه جای کشور وضعیت بدتری دارد.

وی افزود: در مجموع کشور، حدود 18 هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی تمام فضاهای آموزشی نیاز داریم. برای تهران 2400 میلیارد تومان جهت مقاوم سازی مدارس نیاز است و این 14 درصد کل کشور را شامل می‌شود.

نظرپور با اشاره به وضعیت مدارس تهران، گفت: در پایتخت 14 هزار و 500 کلاس درس باید مقاوم سازی شوند و 8 هزار و 500 کلاس درس باید تخریب و بازسازی شوند. تهران نسبت به کل کشور وضعیت نامناسب تری دارد و پس از آن آذربایجان شرقی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به تراکم دانش‌آموزی در تهران و دیگر مناطق اشاره و عنوان کرد: تراکم تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس تهران، 32 نفر است اما در کل کشور این تراکم، 26 نفر است یعنی جمعیت کلاس‌های تهران به نسبت دیگر شهرها بیشتر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار