توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صورت میگیرد؛
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بیش از هزار برنامه فرهنگی- تبلیغی برای اعتکاف در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۴۰۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 09 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با اعلام این خبر گفت: در سال جاری دو هزار و 200 زن و مرد در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتکف خواهند شد.
وی ادامه داد: اعتکاف در حرم مطهر رضوی همزمان با شب میلاد امام علی(ع) در مسجد گوهرشاد شروع می‌شود و معتکفان به مدت سه روز در جوار حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) معتکف خواهند شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامههای متعدد و متنوع فرهنگی خبر داد و با اشاره به اینکه برنامههای فرهنگی حرم مطهر رضوی ویژه معتکفان از همان شب اول با قرائت قرآن و بیان احکام آغاز میشود، اظهار کرد: بیش از هزار برنامه فرهنگی- تبلیغی برای اعتکاف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها در قالب ویژه برنامه‌های سخنرانی و بیان معارف دینی، بیان احکام، حلقه معرفت، محفل قرآنی، مناجاتخوانی، خدمات مشاوره تربیتی و اعتقادی، مدیحه سرایی، قرائت دعا و زیارت و... برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آیت الله سید احمد علم الهدی، حجج اسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، حاج علی اکبری، حسینی قمی، فرحزاد، ماندگاری و تقوی در این ایام در جمع معتکفان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: به طور کلی در ایام اعتکاف به صورت شبانهروزی برنامه فرهنگی برگزار میشود که معتکفان میتوانند بر اساس علاقه خویش در برنامهها حضور پیدا کنند.
وی از اقامه نماز جماعت به امامت آيت الله خزاعي و گرايلي خبر داد و گفت: بیان احکام اعتکاف یکی از نیازمندیهای اساسی معتکفان است که طبق برنامهریزیهای صورت گرفته قبل از هر وعده نماز به مدت 20 دقیقه احکام مربوط ذکر خواهد شد.

برنامه مناجات خوانی
وی با اشاره به قرائت زیارت رجبیه، امین الله، دعای توسل و مناجات امیرالمومنان(ع) در ایام اعتکاف  گفت: هر شب ساعت 1:15 بامداد با حضور حجتالاسلام اسلاميفر، مهدی سروری و مهدی سماواتی برنامه مناجاتخوانی صورت میگیرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای اعتکاف در حرم مطهر و مساجد وابسته هیچ هزینهای از معتکفان دریافت نمی‌شود، افزود: معتکفان حرم مطهر و مساجد وابسته در این سه روز میهمان حضرت رضا(ع) هستند و غذای متبرک، میان وعده، آب جوش و سایر امکانات مورد نیاز به همه معتکفان ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار