استاندار لرستان گفت: برای سال ۹۶ سند تولید و اشتغال تعریف شده و باید در لرستان ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 09 April 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان عصر امروز در نشست با  مجمع نمایندگان استان حول محور برنامه‌های توسعه و عمران شهرستان‌های مختلف لرستان اظهار داشت: در شرایط فعلی توسعه بدون سرمایه‌گذاری امکانپذیر نیست‌ و سال گذشته در مجموع 3750 میلیارد تومان توسط بانک‌ها پرداخت شد.


وی افزود: بانک‌های خصوصی به اندازه سهم سپرده‌های مردم لرستان در حساب‌های خود برای رونق تولید و اشتغال اقدام و نمایندگان محترم در این مورد کمک کنند.


استاندار لرستان با اشاره به وضعیت استان در امسال گفت: برای سال 96 سند تولید و اشتغال تعریف شده و باید در لرستان 6000 میلیارد سرمایه گذاری شود؛ حتی با فرض تخصیص کامل نهایتا در مجموع 1500 تا 1600 میلیارد در بودجه پیش بینی شده و توسط دولت و پی گیری مجلس تامین شدنی است و باید به کمک همدیگر با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی مابقی آن را تامین کنیم.


وی عنوان کرد: سند صادرات استان در حال تهیه است و در سال 95 فقط پتروشیمی لرستان 160 میلیون دلار صادرات داشت‌.


بازوند تصریح کرد: لیست اشتغال ایجاد شده در سالهای اخیر توسط اداره کل کار در اختیار نمایندگان محترم قرار گیرد و اگر آمار اشتغال ارائه می کنیم  آماده  رصد آن هم هستیم.


استاندار لرستان با هشدار به مدیران استان بیان کرد: مدیران دستگاههای زیر ساختی استان مسئول تحقق پروژه هایی هستند که برای سال 96 در برنامه تکمیل قرار دارند. کوتاهی پذیرفته شده نیست.


وی با اشاره به میزان پرداختی وام ازدواج در استان اظهار داشت: در سال گذشته توسط صندوق کار آفرینی امید بیش از 64 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد پرداخت و 313 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت  شد و در مجموع بیش از 30 هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند.


بازوند اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع 568 میلیارد تومان برای رونق تولید به 327 واحد تولیدی پرداخت شد  که از این حیث  لرستان از استانهای فعال و برتر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار