قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 705 تن انواع موادمخدر در سال 95 خبر داد و گفت: میزان کشفیات سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 94 (620 تن) رشد 14 درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۰۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 10 April 2017
سردار علی مویدی در نشست خبری امروز خود به ارائه عملکرد سال 95 ستاد مبارزه با موادمخدر پرداخت و گفت: سال 95، سالی پر از موفقیت برای ستاد مبارزه با موادمخدر بود و با توجه به آنکه مقام معظم رهبری نیز طی چند سال اخیر رویکرد ویژه‌ای علیه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد داشتند نقشه راه منسجمی برای نظام در این خصوص ترسیم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال 95 ستاد مبارزه با موادمخدر با رویکرد اجتماعی شدن به سیاست‌های خود پرداخته است، افزود: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر منجر به آن شده است که این مساله تبدیل به دغدغه و حساسیتی در بدنه حاکمیت و ارتباط دادن این حساسیت‌ها به آحاد جامعه شود و بدین ترتیب شاهد تحرک آگاه‌سازی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد بوده‌ایم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: این در حالی است که این جدیت در گذشته در بدنه حاکمیت، جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی وجود نداشت، با این حال در سال 95 به این نتیجه رسیدیم که تنها راه برون رفت از معضل اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون جامعه است.

مویدی ادامه داد: تمرکز صرف بر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی با توجه به گستره آسیب‌ها، اهمیت و حساسیت موضوع اعتیاد، نمی‌تواند پاسخگو به تهدیدات جامعه و در نتیجه کاهش آسیب‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروز با کسب تجربه بیش از سه دهه و همچنین استفاده از تجربیات جهانی، نظام جمهوری اسلامی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر را اساس کار خود قرار داده است و این در دو سال گذشته که مقام معظم رهبری بحث تهدیدهای اجتماعی را مطرح و دستگاه‌ها را به صف کردند، بسیار منسجم‌تر شد بدین ترتیب با بهره‌مندی از منویات رهبری و سیاست‌های ستاد مبارزه با موادمخدر که متاثر از سیاست‌های دولت است، گام‌های بلندی را برداشته‌ایم.

افزایش اقدامات پیشگیری از اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 42 درصد شاهد افزایش اقدامات پیشگیری از اعتیاد در سطوح جامعه درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اعتیاد هستیم.

مویدی افزود: با یک رویکرد علمی و دانش‌بنیان برای سطوح مختلف جامعه برنامه‌های هدفمند آموزشی به منظور کاهش آسیب اعتیاد را نیز طراحی کرده‌ایم و این برنامه‌ها از مهدکودک تا دانشگاه و حتی حوزه‌های علمیه و... را شامل می‌شود و منطبق با استانداردهای جهانی بوده و به تایید سازمان ملل متحد رسیده است.

وی افزود: امروز شاهد بسیج همگانی در سطوح دولتی و اجتماعی در امر مبارزه با موادمخدر هستیم تا بتوانیم تمایل به اعتیاد را در کشور کاهش دهیم؛ با این حال طبیعی است که این برنامه‌ها و رویکرد یک روزه و یک ساله به نتیجه نمی‌رسد و مستلزم طی فرآیند خاصی است که با گذشت زمان شاهد اثربخشی آن خواهیم بود.

ابتلای 250 میلیون نفر در دنیا به اعتیاد /روند اعتیاد در دنیا نگران‌کننده است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه گفت: امروز نزدیک به 250 میلیون نفر در دنیا مبتلا به اعتیاد هستند و روند اعتیاد در دنیا رو به افزایش است.

مویدی ادامه داد: پدیده اعتیاد در حال حاضر بیشترین قربانی را در جوامع دارد و روند اعتیاد در دنیا نگران‌کننده است. بدین ترتیب همه دولتمردان نگران آن بوده و ایران نیز دارای جایگاه برتری در حوزه مبارزه با موادمخدر است که در سال‌های اخیر با تمرکز بر منویات رهبری با جدیت بیشتری اقدامات خود را به انجام رسانده است.

جنگیدن نیروی انتظامی با مافیا

تلاش برای جلوگیری از ورود مخدرهای صنعتی و پیش‌سازها از غرب

وی درخصوص «مقابله» نیز اظهار کرد: ایران به لحاظ همجواری با افغانستان و پاکستان دارای وضعیت استراتژیک خاصی است اما اقدامات مقابله‌ای ما از جمله مسدود کردن ورود موادمخدر از شرق، جلوگیری از مسیر ترانزیت و همچنین انتقال موادمخدر از شرق به غرب با جدیت در حال انجام است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به آنکه کشفیات سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 رشد 14 درصدی داشته و طی سال 95 بیش از 705 تن انواع موادمخدر کشف شده است، گفت: این مساله نشان‌دهنده جنگیدن نیروی انتظامی با مافیا بوده است و همچنین بیانگر آن است که این نیروها حتی یک لحظه از مبارزه و جدیت خود کوتاهی نکرده‌اند، این در حالی است که درخصوص جلوگیری از ورود مواد صنعتی و همچنین پیش‌سازها از سمت غرب نیز با جدیت تلاش می‌کنیم.

ساماندهی 40 هزار معتاد متجاهر در سال 95

مویدی درخصوص درمان نیز عنوان کرد: در سال 95 نزدیک به 40 هزار نفر معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند که این خود یک رکورد در این حوزه بود.

وی در ادامه به اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در 12 استان کشور از اسفندماه 95 تا خردادماه 96 اشاره کرد و گفت: در پایان سال 95 طرح جدیدی را در ستاد مبارزه با موادمخدر طراحی کرده‌ایم که به موجب آن در ایام نوروز در 12 استان کشور طرح جمع آوری معتادان متجاهر اجرا شد که این طرح هم‌اکنون نیز در حال استمرار است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: تاکنون بیش از 16 هزار و 300 معتاد متجاهر و 8000 خرده فروش در این 12 استان طی این مدت ساماندهی شدند و بدین ترتیب فضای عمومی جامعه از رفتارهای زشت معتادان پرخطر و رها شده پاکسازی و نشاط و شادابی را به سطوح شهرها بازگردانده‌ایم.

مویدی همچنین خاطرنشان کرد: سایر استان‌های کشور نیز به روند عمومی خود در ساماندهی ادامه دادند و به این ترتیب با این طرح به شعار اقدام سال 95 تحقق بخشیدیم.

وی درخصوص مشارکت‌های مردمی با ستاد مبارزه با موادمخدر در سال 95 نیز گفت: سال 95 در یک نشست ملی، بیش از 1000 سازمان مردم نهاد حاضر و توفیقات خوبی از لحاظ ساماندهی آنها و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های آنها استفاده کردیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در سال 95 نشست بین‌المللی نیز با حضور بیش از 20 کشور برگزار کردیم که در آن نشست جایگاه و دستاوردهای جمهوری اسلامی معرفی و همکاری خوبی میان ایران و سایر نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای بسیج بین‌المللی در حوزه موادمخدر صورت گرفت.

اجرای طرح توانمندسازی مربیان، دانش‌آموزان و اولیاء‌در برابر اعتیاد در مدارس بیش از 20 استان در سال جاری

رونمایی از 3 کتاب در زمینه پیشگیری از اعتیاد

مویدی در ادامه از همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال 95 طرح توانمندسازی مربیان، دانش‌آموزان و اولیای 12 استان کشور را با همکاری آموزش و پرورش به اجرا در آورده‌ایم به نحوی که معلمان بتوانند میان اولیاء و دانش‌آموز دانش جدیدی از اعتیاد ایجاد کرده و این سه ضلع در جهت ضدیت دانش‌آموز با مساله اعتیاد و موادمخدر تلاش کنند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب نزدیک به دو میلیون نفر در این 12 استان تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند و تاثیرات آن کاملا محسوس خواهد بود این در حالی است که در سال 96 این طرح در مدارس بیش از 20 استان کشور گسترش و اجرا خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین خبر داد: درسنامه‌ای را در سطوح مختلف تحصیلی برای آموزش و پرورش تدوین و تهیه کردیم و بدین ترتیب از ابتدای سال تحصیلی 96 از سه کتاب مختلف در سه مقطع تحصیلی رونمایی خواهد شد.

مویدی تصریح کرد: برای دوره ابتدایی کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» تالیف و تدوین کرده‌ایم که در آینده نزدیک رونمایی و در سال جاری به عنوان یک مواد درسی در مقطع ابتدایی تدریس خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره اول متوسطه نیز کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر» تالیف و از ابتدای سال تحصیلی 96 در این مقطع نیز تدریس خواهد شد تا بتوانیم در امر توانمندسازی دانش‌آموزان در سال آتی فعالیت کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: برای دوره دوم متوسطه نیز کتاب دیگری نیز تالیف شده است که از ابتدای سال تحصیلی 96 در این مقطع تدریس خواهد شد تا بدین ترتیب بتوانیم با چنین اقدامات مبنایی نیز شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد باشیم.

مویدی همچنین خبر داد: دو واحد درسی به عنوان درس عمومی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت گسترده در کلیه رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیز تعیین و ابتدای سال تحصیلی 96 تدریس خواهد شد.

شناسایی افرادی که زنان معتاد را ترغیب به بارداری می‌کردند /نتایج برخورد با متخلفان به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درادامه درخصوص خرید و فروش نوزادان زنان معتاد که سال گذشته توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران در رسانه‌ها مطرح شد، گفت: ما از قبل اخباری در این زمینه داشتیم اما بعد از رسانه‌ای شدن این مساله از سوی عضو شورای شهر تهران، دو تیم مجرب برای شناسایی دیگر مناطق آلوده به ویژه به منطقه شوش اعزام شدند و یک تیم هم موظف به شناسایی افرادی شد که به دلایل مختلف اقدام به ترغیب زنان معتاد به بارداری می‌کردند.

مویدی در ادامه خاطرنشان کرد: البته شدت مساله با کیفیتی که از طریق آن رسانه و لسان آن خانم عضو شورای شهر بیان شده بود، نبود و با این حال کلونی‌ها مشخص شد و برخوردهای لازم نیز صورت گرفت، زیرا هرچند شدت مساله آنگونه که عنوان شده بود، نبود اما گزارش یک مورد از مسائل اینچنینی برای ما حائز اهمیت است و در دستور کار ستاد مبارزه با موادمخدر قرار گرفته و در آینده نزدیک نتایج برخورد با آنها نیز ارائه خواهد شد.

وجود معتادان متجاهر از خصایص عصر حاضر است/پاکسازی بسیاری از نقاط آلوده در  ایام نوروز

وی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله هرندی و پراکنده شدن این معتادان در همه شهر به ویژه در حاشیه اتوبان‌ها گفت: این پدیده منحصر به ایران و پایتخت نیست بلکه در خیلی از کشورها و در پایتخت‌های دیگر نیز معتادان متجاهر وجود دارند و این جزو خصایص عصر حاضر است که متاسفانه اجتناب‌ناپذیر بوده اما به هیچ عنوان معتقد نیستیم که باید آنها رها شوند و همانطور که شاهد هستید، در سال 95 فعالیت‌های ساماندهی ستاد مبارزه با موادمخدر روز به روز بهتر شد و هرچقدر به آخر سال 95 نزدیک‌تر می‌شدیم نظم و رسیدگی به معتادان متجاهر نیز بهتر می‌شد.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، اوج این همکاری و همدلی در حوزه معتادان متجاهر در ایام نوروز بود که بخش اعظمی از نقاط آلوده پاکسازی شده است.

نگهداری 20 هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور

مویدی همچنین خبر داد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر معتاد متجاهر در سراسر کشور در حال نگهداری هستند که این رقم در طول سه سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم که چهره کشور باید از معتادان متجاهر پاک شود، گفت: اعتیاد یک پدیده چند عاملی است و در شکل‌گیری و مهار و صیانت از آن هر فاکتوری دخیل است، لذا تلاش ستاد مبارزه با موادمخدر این است که این معتادان از سطح شهر جمع‌آوری شوند به طوری که امروز در تهران 10 هزار نفر ظرفیت‌سازی کرده‌ایم این در حالی است که 4 سال پیش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در تهران تنها 500 نفر بود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: وضعیت ستاد مبارزه با موادمخدر روز به روز بهتر شده است به طوری که وضعیت کنونی ما حتی با وضعیت سه ماه پیشمان قابل مقایسه نیست البته نمی‌گوییم در حال حاضر در شرایط مطلوب و ایده‌آل قرار داریم اما نسبت به گذشته رضایتمندی افزایش یافته است.

دستگیری سرشاخه تولید و توزیع شیشه در فرودگاه امام

مویدی در ادامه به دستگیری سرشاخه توزیع شیشه در فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این مورد در فرودگاه امام خمینی (ره) شناسایی شد و مدت زمان زیادی بود که نیروی انتظامی، پلیس موادمخدر و پلیس فرودگاه بر روی آن کار کرده بودند و با دستگیری او اتفاق مهمی در حوزه مبارزه با قاچاق‌فروشان رخ داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین پلیس در فرودگاه‌ها تخصص خوبی در مبارزه قاچاقچیان پیدا کرده است و مسیر هوایی برای قاچاقچیان بسیار ناامن شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه معتادان دو گروه هستند افزود: یک گروه از معتادان تمایل به ترک دارند و به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند اما گروه دیگر از خانواده طرد و رها شده‌اند و آنها متجاهر شناسایی می‌شوند و ما نسبت به ساماندهی آنها اقدام می‌کنیم بدین ترتیب قرار نیست هر معتادی را دستگیر کرده و یا ساماندهی کنیم این در حالی است که درخصوص معتادان متجاهر نیز هر زمان که خانواده آنها بعد از بهبودی و ساماندهی‌شان اقدام به بازپس‌گیری‌شان کنند آنها به خانواده بازگردانده می‌شوند.

مویدی همچنین اظهار کرد: 30 درصد معتادان متجاهر دارای سابقه سرقت و یا سایر جرایم بوده‌اند به طوری که با ساماندهی معتادان متجاهر شاهد کاهش جرایم و سرقت‌های خرد نیز بوده‌ایم. بدین ترتیب این ساماندهی‌ها بخش دیگری از ساماندهی‌هایمان را نیز کاهش داده است.

10 هزار تومان، هزینه روزانه خوراک هر معتاد متجاهر

وی درخصوص هزینه نگهداری معتادان متجاهر گفت: هزینه نگهداری معتادان متجاهری که ساماندهی شده‌اند سنگین است به طوری که تنها هزینه  خوراک هر معتاد متجاهر ساماندهی شده، روزانه بیش از 10 هزار تومان است و این هزینه بدون محاسبه هزینه محل نگهداری و... آنهاست.

96، سال رکورد تولید خشخاش در افغانستان /شاهد کنترل و مهار اعتیاد و تولید مواد در افغانستان نیستیم

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین خبر داد: متاسفانه به لحاظ عدم همکاری کشورهایی که در افغانستان مستقر هستند، ما امروز هیچ گونه رفتاری را که نشان‌دهنده آن باشد که در افغانستان بحث کشت خشخاش در حال مهار و یا توقف است را نمی‌بینیم این در حالی است که به دلیل نزولات آسمانی در سال 96 براساس اطلاعات دریافتی می‌توانیم اعلام کنیم که شاهد رشد زیاد و رکورد تولید موادمخدر در افغانستان خواهیم بود که این مساله نه تنها کشورهای منطقه را به جد تهدید می‌کند بلکه جهان را با تهدیدی جدی مواجه خواهد کرد.

مویدی ادامه داد: این در حالی است که نه مسوولان محلی می‌خواهند عملا در امر مبارزه با موادمخدر رفتاری کنند نه آنهایی که در رفتار سیاسی و نظامی در افغانستان اشراف دارند تمایلی به این مساله نشان می‌دهند به همین دلیل شاهد کنترل و مهار در افغانستان نیستیم.

اعلام نتایج شیوع‌شناسی اعتیاد به شرط اجازه مبادی ذی‌ربط

آمار دانش‌آموزان معتاد نگران کننده نیست

وی درخصوص اعلام آمار شیوع‌شناسی اعتیاد نیز گفت: در حال حاضر شیوع‌شناسی اعتیاد صورت گرفته است و پس از آنکه مبادی ذی‌ربط اجازه اعلام نتایج را به ما بدهند، نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص دانش‌آموزان معتاد نیز گفت: آمار دانش‌آموزان معتاد نگران‌کننده نیست، آماری که ارائه می‌شود نیز درست نبوده و تلاشی که درخصوص ارائه کتاب‌های درسی درخصوص پیشگیری از اعتیاد به مدارس ارائه می‌دهیم، در جهت ایجاد امنیت روانی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست زیرا محیط دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار حساس بوده و باید با دقت در این حوزه ورود کنیم.

مویدی درخصوص طرح همتایان که در بهزیستی کلید خورده است، گفت: در حال حاضر طرح همتایان در بهزیستی کلید خورده است و با همدلی ایجاد شده بین دستگاه‌ها، نهادها و سمن‌هایی که با ما فعالیت می‌کنند، این طرح را پوشش خواهیم داد تا معتادان بهبود یافته بار دیگر به چرخه اعتیاد  باز نگردند.

برخورد با سازندگان قرص‌های لاغری ادامه دارد

وی درباره قرص‌های لاغری که با پایه شیشه و موادمخدر در برخی از آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها توزیع می‌شوند نیز گفت: در سال 95 در زمینه برخورد با این معضل کارهایی انجام دادیم. در سال 96 فعالیت‌ها و برخوردها با سازندگان این قرص‌ها و همچنین آموزش به افراد برای جلوگیری از مصرف چنین موادی با جدیت ادامه خواهد یافت.

راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر سگ‌های موادیاب در شرق کشور

به گزارش ایسنا، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص سگ‌های موادیاب و یافتن موادمخدر نیز اعلام کرد: در حال حاضر هم خودمان سگ‌های موادیابی را داریم که پرورش پیدا می‌کنند و هم سگ‌های وارداتی را خریداری می‌کنیم، این در حالی است که هم‌اکنون در یکی از استان‌های شرقی کشور اقدامات فیزیکی برای راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر سگ‌های موادیاب انجام شده است و در حال تجهیز این مرکز هستیم تا بتوانیم در شرق کشور به صورت ثابت از این سگ‌ها به صورت تخصصی استفاده کنیم.

مویدی ادامه داد: تخصص استفاده از این سگ‌ها در ایران بومی‌سازی شده و جایگاه خیلی خوبی در این حوزه داریم این در حالی است که بومی‌سازی در پرورش این سگ‌ها نیز انجام شده و در سال 96 نیز ادامه خواهد یافت.

زمان دسترسی به مواد مخدر اصلا قابل اندازه‌گیری نیست

وی در ادامه اعلام زمان دسترسی به موادمخدر را از سوی هر فرد و یا نهادی رسما تکذیب کرد و گفت: دسترسی به موادمخدر با اعلام زمان دقیق، کذب محض است و این مساله اصلا قابل مقایسه و اندازه‌گیری نیست.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: درخصوص مصرف موادمخدر نیز نمی‌توان آماری ارائه داد. ما در کنار افغانستان هستیم که تولیدکننده است به همین دلیل عددی که اعلام می‌شود هم تخمینی است.

مویدی افزود: بعد از برجام قول‌های مساعدی از نظر ورود تجهیزات به ما داده شد و فضایی برای خرید تجهیزات فراهم شد، بدین ترتیب در حال حاضر در زمینه خرید تجهیزات مشکلی نداریم و اگر اعتبار ارزی آن فراهم شود می‌توانیم خرید تجهیزات را داشته باشیم که مجلس و دولت باید ارز خاصی را برای ورود این تجهیزات معین کنند. هم‌اکنون نیز از برخی کشورها تجهیزات را وارد می‌کنیم و خرید آنها مثل قبل خیلی سخت نیست.

مجلس، دستگاه قضا و دولت به  دنبال حذف اعدام قاچاقچیان نیستند/به رسانه‌ها تذکر می‌دهم این موضوع را بدون منطق اعلام نکنند 

وی درخصوص حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر نیز صراحتا اعلام کرد:‌ مساله حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر مطرح نیست و به رسانه‌ها تذکر می‌دهم که این مساله را بی‌خود و بی‌اساس بدون منطق اعلام و مطرح نکنند زیرا برخی رسانه‌ها درصدد فراهم کردن فضا برای قاچاقچیان هستند با این حال اعلام می‌کنم نه مجلس نه دستگاه قضا و نه دولت به  دنبال حذف اعدام‌ها نیستند بلکه به دنبال اصلاحاتی درخصوص مجازات مجرمان موادمخدر هستند اما حذف اعدام‌ها مطرح نیست و صورت نخواهد گرفت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: با اصلاح قانون اعدام قاچاقاچیان موادمخدر موافق هستم اما با حذف این اعدام‌ها نه من و نه هیچ دلسوزی با این اعدام موافق نخواهد بود و اجازه آن را نخواهد داد.

نشت متادون به بازار آزاد را تایید می‌کنم/وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد و به این بی‌نظمی پایان دهد

مویدی درخصوص فروش آزادانه متادون در فضاهای مجازی نیز مطرح کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر، دستگاه اجرایی نیست بلکه محل تولید فکر و اندیشه و سیاست‌گذاری بوده و اگر هم نشتی در بازار متادون است، وزارت بهداشت باید پاسخگوی آن باشد. این در حالی است که ما هم اعلام می‌کنیم که این نشتی در بازار متادون وجود دارد و امیدوارم روزی برسد که وزارت بهداشت به این نشت متادون به بازار آزاد پایان بخشد و ستاد موادمخدر نیز در این راستا با آن برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم و انتظار داریم به این بی‌نظمی در بازار متادون پایان دهد این در حالی است که تنها راه‌اندازی سامانه‌ای خاص به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو و موثر باشد.

ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ساماندهی کمپ‌ها

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در سال 96 ستاد مبارزه موادمخدر در زمینه ساماندهی کمپ‌ها نیز ورود خواهد کرد.

مویدی درخصوص راه‌اندازی اتاق‌های امن تزریق نیز عنوان کرد: این مساله تجربه‌ای است که در برخی کشورها صورت گرفته و در ایران هنوز در حال بررسی و تحقیق در این خصوص هستیم و رسانه‌ای که آن را عنوان کرد نیز مقداری عجله کرد چرا که در حال حاضر راه‌اندازی و سیاست‌گذاری درخصوص اتاق‌های امن تزریق اولویت ستاد مبارزه با موادمخدر نیست.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر  از مجموع کشفیات سال جاری، استان سیستان و بلوچستان دارای رکورد کشفیات بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار