سرلک در قزوین؛
سرلک گفت: برخی از مسئولین که راه خدا را فراموش کردند، به مسئولیت‌ها با چشم یک طعمه نگریستند و به انقلاب اسلامی ضربه زدند و همین باعث شد تا از راه ولایت و خدا باز بمانند.
کد خبر: ۴۰۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 10 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، حجت الاسلام علی سرلک کارشناس مسائل دینی و خانوادگی در جشن دیدار با پدران آسمانی استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه امام خمینی (ره) برگزارشد با بیان اینکه همه افراد مقصدی جز خداوند ندارند، اظهار کرد: سبک زندگی برخی از افراد، نوع رفتار، پوشش و حتی رفاقت‌هایشان رنگ و بوی خدایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه عده ای عبد و بنده خدا بودن در زندگی آن‌ها هویدا نیست، افزود: دلبستگی به تعلقات دنیایی نیز باعث شده برخی فراموش کنند که این دنیا محل عبور است و باید برای سرای ابدی خویش توشه بردارند.

سرلک با تاکید بر اینکه اگر دل و قلب انسان برای خدا باشد سبک زندگی معنوی و الهی آغاز می‌شود، گفت: وجود تنوع رشته‌ها گوشزد می‌کند که انسان می‌تواند با استفاده از امکانات و خلاقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف، هدایت و تربیت شود.

این کارشناس دینی عنوان کرد: اگر معنای زندگی را درک نکنیم، هر چه می‌گوییم از بیرون است و به این معنا نگاه مکانیکی می‌گویند نه ارگانیکی لذا رفتارهایی که ما به عنوان شیوه زندگی به آنها رسیده‌ایم درواقع معنای اصلی زندگی را تولید نمی‌کند بلکه به یک سری تناسبات گذران رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهدا معنای واقعی محبت را درک کردند، گفت: وقتی در انسان علاقه‌ای به وجود می‌آید اولویت‌ها را با محبوب خود می‌چیند و اگر این دلدادگی برای خدا باشد، مهم نخواهد بود که در این راه چه چیزی را هزینه خواهد کرد.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه برای رسیدن به فتح و پیروزی مسیری جز جهاد وجود ندارد، افزود: جهاد یعنی از خودگذشتگی جوانانی که در دوران دفاع مقدس از ناز و نعمت خود گذشتند و کاری جهادی را رقم زدند.

سرلک بیان کرد: مادران شهدا از احساسات خود چشم بستند چراکه این مادر، فرزندش را برای رشد می‌خواهد نه برای خودش و او دیگر نمی‌خواهد فرزندی تربیت کند که در پیری عصای دستش شود بلکه فرزندش را در راه خدا و جهاد خرج می‌کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه «مادری» بالغ نمی‌شود مگر در سایه جهاد، تصریح کرد: در این عالم دو گروه انسان وجود دارد، عده‌ای خداوند را باور نکرده و دست به کلاهبرداری و فیش‌های نجومی زدند و عده‌ای هم که دعوت الهی را با گوش دل شنیدند و به ندایش لبیک گفتند.

وی تصریح کرد: عشق شهدا به خداوند باعث شد تا آن‌ها جان خود را فدای کشور و ناموس کنند و به گفته سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم؛ هرکس که می‌خواهد شهدا را بشناسد باید ماجرای کربلا را مرور نماید.

سرلک با اشاره به رسالتی که شهدا بر دوش هریک از افراد قرار دادند، تاکید کرد: آنان به همه ما آموختند که راه هریک از ما باید تا خدا حفظ شود، اگر در این بین مراقب لقمه و قدم های خویش نباشیم از قافله شهدا جا مانده ایم.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: برخی از مسئولین که راه خدا را فراموش کردند به مسئولیت‌ها با چشم یک طعمه نگریستند و به انقلاب اسلامی ضربه زدند و همین باعث شد تا از راه ولایت و خدا باز بمانند.

وی اضافه کرد: هرکسی که از راه ولایت و رهبری باز بماند زیانکار در دنیا و آخرت خواهد شد و چه جوابی برای شهدا خواهیم داشت؟

سرلک با اشاره به اینکه امروز در تقویم ما مصادف با روز انرژی هسته ای شده است، افزود: شهید شهریاری با تمام غیرت و تخصص خود پا به میدانی گذاشت که توانست عزت و افتخار آفرینی در زمینه غنی سازی ۲۰ درصد را برای ما رقم بزند.

این کارشناس دینی در خاتمه خطاب به خانواده‌های شهدا حاضر در جلسه گفت: من به نوبه خودم و از طرف همه مسئولینی که قدرت آنها را مست کرده است و راه شهیدان را فراموش کردند، یک جمله خواهم گفت ” ما شرمنده شهداییم”
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار