معاون تبلیغات آستان قدس عنوان کرد:
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از اجرای هزار برنامه فرهنگی و تبلیغی در مراسم پرفیض اعتکاف حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 10 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید جلال حسینی اظهارکرد: در سال جاری دو هزار و ۲۰۰ زن و مرد در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتکف خواهند شد.

وی ادامه داد: اعتکاف در حرم مطهر رضوی همزمان با شب میلاد امام علی(ع) در مسجد گوهرشاد شروع می‌شود و معتکفان به مدت سه روز در جوار حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) معتکف خواهند شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی خبر داد و با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی ویژه معتکفان از همان شب اول با قرائت قرآن و بیان احکام آغاز می‌شود، اظهار کرد: بیش از هزار برنامه فرهنگی- تبلیغی برای اعتکاف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها در قالب ویژه برنامه‌های سخنرانی و بیان معارف دینی، بیان احکام، حلقه معرفت، محفل قرآنی، مناجات‌خوانی، خدمات مشاوره تربیتی و اعتقادی، مدیحه‌سرایی، قرائت دعا و زیارت و... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیت الله سید احمد علم الهدی، حجج اسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، حاج علی اکبری، حسینی قمی، فرحزاد، ماندگاری و تقوی در این ایام در جمع معتکفان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: به طور کلی در ایام اعتکاف به صورت شبانه‌روزی برنامه فرهنگی برگزار می‌شود که معتکفان می‌توانند بر اساس علاقه خویش در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

وی از اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله خزاعی و گرایلی خبر داد و گفت: بیان احکام اعتکاف یکی از نیازمندی‌های اساسی معتکفان است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قبل از هر وعده نماز به مدت ۲۰ دقیقه احکام مربوط ذکر خواهد شد.

برنامه مناجات‌خوانی

وی با اشاره به قرائت زیارت رجبیه، امین الله، دعای توسل و مناجات امیرالمومنان(ع) در ایام اعتکاف  گفت: هر شب ساعت ۱:۱۵ بامداد با حضور حجت‌الاسلام اسلامی‌فر، مهدی سروری و مهدی سماواتی برنامه مناجات‌خوانی صورت می‌گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای اعتکاف در حرم مطهر و مساجد وابسته هیچ هزینه‌ای از معتکفان دریافت نمی‌شود، افزود: معتکفان حرم مطهر و مساجد وابسته در این سه روز میهمان حضرت رضا(ع) هستند و غذای متبرک، میان وعده، آب جوش و سایر امکانات مورد نیاز به همه معتکفان ارائه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار