در بیست و یکمین روز فروردین ماه٩۶؛
آیین معنوی سالگرد شهید صیاد شیرازی هم‌زمان با نخستین سالگرد شهادت مرتضی زرهرن از شهدای مدافع حرم شاهرود با حضور گسترده مردم و عاشقان ولایت و شهادت برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، مسجد مدرسه قلعه شاهرود ظهر دوشنبه میزبان مراسمی از جنس شهادت بود که رنگ و بوی ولایت و شهادت‌طلبی را با عطر دل‌انگیز عشق به اهل‌بیت (ع) باهم همراه داشت.

وارد مدرسه قلعه که می‌شوی از حال و هوا معلوم است که باید به انتظار چه چیزی بود، وقتی عکس شهدایی مانند نابسته و زرهرن و میر لوحی و صیاد شیرازی، شهدای هسته‌ای و دفاع مقدس زیر یک سقف جمع می‌شوند می‌توان فهمیدکه اینجا خبری درراه است.

مردم شاهرود یک‌بار دیگر در مکانی گرد هم آمدند که برایشان یادآور بدرقه عزیزانشان تا جبهه‌های حق علیه باطل است آنجا که سال‌های سال خط مقدم ایثارگری است و عشق به شهادت در بندبند خشت و اجر این بنا حفظ‌شده است و امروز این بنا میزبان مراسم بزرگداشت دو شهیدی است که یکی را صیاد دل‌ها می‌خوانند و دیگری را صیاد کفار.

٢ شهید و یک ملت زیر یک سقف

صیاد دل‌ها را همه می‌شناسند فرمانده دوران دفاع مقدس که پس از جنگ و خدمات ویژه‌اش به لشگر اسلام همچنان آرزوی شهادت داشت تا اینکه ١٩سال پیش خبر شهادتش به دست منافقان کوردل کام همه هم‌میهنان را تلخ کرد.

اما امروز اینجا نام شهید دیگری نیز برده می‌شود مرتضی زرهان سرهنگ دومی که برای دفاع از حرمین شریفین راهی سوریه شد و تا آخرین قطره خون مبارکش در برابر ایادی کفر ایستاد و چه باشکوه امروز مدرسه قلعه برای قدرشناسی از این دو بزرگوار مملو از جمعیت شده است.

امروز در مدرسه قلعه شاهرود سایه‌ها نیز می‌گریند تا با اشک‌هایشان دل‌های زنگارگرفته را صیقل دهند اینجا امروز همه هم‌صدا با صیاد دل‌ها و هم‌نوا با مرتضی زرهان در سوگ هستند.

یاد متعلق به همه ملت است

فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای ارتش در این مراسم، صیاد شیرازی را متعلق به همه و چراغ راه آزادی‌خواهاندانست و گفت: ایراناسلامی گنجینه‌ای از معرفت را از دست داد.

امیر سرتیپ دوم بهروز بیرانوندبابیان اینکه نیازمند شناخت شهدا هستیم تا با بهره‌گیری از سیره زندگی آن‌ها بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم، ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی متعلق به هیچ گروه و دسته‌ای خاص از جامعه نیست و متعلق به همه مردم است، امروز او را همه می‌شناسند چراکه برگزیده خدا محسوب می‌شود و وظیفه‌داریم که بدانیم این افراد در چه راهی قدم گذاشتند و ازجمله رهروان راه آن‌ها قرار گیریم.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی ذوب‌شده در ولایت و مطیع رهبر معظم انقلاب بود که علیرغم داشتن درجات عالی همواره خود را پاسدار و خدمتگزار مردم می‌دانست و باید توجه داشت امثال این شهیدان به‌منزله چراغ راهی برای انقلاب هستند که باید کوشید تا با اطاعت از ولایت به نحوی حرکت کنیمکه شرمنده شهدا نباشیم.

صیاد حماسه‌آفرین دفاع مقدس بود

فرمانده اسبق قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش بابیان اینکه شهید صیاد از هوش و ذکاوتی سرشار برخوردار بود که توانست در به ثمر رساندن پیروزی در برابر دشمنان اسلام مؤثر عمل کند، ابراز داشت: این شهید بزرگوار با حماسه‌آفرینی‌های خود در عملیات مختلف ازجمله در عملیات مرصاد با حضور پررنگ خود در هوانیروز نقش مهمی در انحلال منافقان ایفا کرد و همواره بافرمان های سنجیده خود طی هشت سال دفاع مقدس، ایران را یک گام به‌سوی پیروزی نزدیک‌تر می‌ساخت.

بیرانوند در ادامه تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی در علم و تحصیل نیز زبانزد بود در سال ۱۳۵۰ برای گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی به تهران آمد که پس از پایان کلاس و جدیت در تحصیل سرانجام خود از استادان زبان انگلیسی شد و از هر فرصتی که داشت برای علم و دانش‌اندوزی بهره می‌برد که حتی در دوران جنگ نیز کلاس‌های خود را برگزار می‌کرد و به هم‌رزمان خود درس می‌آموخت.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی تعصب و غرور رازمانی به کار می‌برد که در خدمت نظام و برای پیشرفت جامعه باشد و همواره خود را سرباز عادی می‌دانست وی فردی متدین و مسلمان واقعی بود که با توسل به خدا مشکلات را برطرف می‌کرد.

صیاد الگوی تمام نظامیان

فرمانده اسبق قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش بابیان اینکه شهید صیاد شیرازی در هماهنگی و همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمونه و الگو بود و اگر جز او فرد دیگریرا صرف خدمت به‌نظام و مردم کرد این موفقیت‌ها نصیب ایران نمی‌شد، ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی در توان نظامی شناخت بسیار خوبی داشت و همین امر باعث شد تا با ایجاد وحدت و یکپارچگی در ارتش جمهوری اسلامی به نحوی جنگ را مدیریت کند که علیرغم همه ناملایماتی که علیه ملت ایران وجود داشت توانست به پیروزی و موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کند.

بیرانوند بابیان اینکه شهید صیاد شیرازی نقش حساسی در آزادسازی خرمشهر ایفا کرد و حضور او در هشت سال جنگ ایران و عراق پیروزی‌های متعددی را برای ایران به همراه داشت، تصریح کرد: شهید صیاد در سازمان‌دهی نیروهای انقلابی ارتش نقش به سزایی داشت که نمونه بارز آن را در بحبوحه سال ۵۸ ضدانقلاب در کردستان می‌توان اشاره کرد که به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در پاک‌سازی کردستان به همراه شهید دکتر چمران نقش مهمی ایفا کرد که در مهر ۶۸ بنا به درخواست رئیس ستاد کل نیروهای مسلحو با موافقت و حکم فرماندهی کل قوا به سمت معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد که این انتصاب توانست در فرماندهی جنگ و به پیروزی رسیدن ایران در برابر عراق نقش مهم ایفا کند.

وی با یادآوری اینکه شهید صیاد شیرازی در بامداد ۲۱ فروردین سال۷۸ توسط عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق ایران در پوشش رفتگر، مقابل درب منزل مسکونی‌اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش ناجوانمردانه ترور شد که باید توجه داشت، افزود:شهیدان نقش مهمی در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب و آرامش و امنیت ایران ایفا کردند و امروز وظیفهما است که بازنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا ادامه‌دهنده راه آن‌ها بوده و دست بیگانگان را از دخالت و تجاوز از امور داخلی ایران کوتاه کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار