مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از کتابت خطبه غدیر امام علی(ع) در مدارس این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 11 April 2017
خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه هم اندیشی بنیاد غدیر لرستان که به منظور هماهنگی جشن های ولادت مولود کعبه مولی الموحدین علی (ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، از برگزاری گفتمان های مذهبی سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام علی (ع) در مدارس خبر داد و اظهار داشت: تلاش می شود تا در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با سیره عملی امام علی (ع) آشنا شوند.


وی به استقبال کم نظیر دانش آموزان از برنامه اعتکاف اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا برنامه های مذهبی به سطح جامعه و جو عمومی مردم کشانده شود و به حرکت اصیل و خودجوش مردمی مبدل شود .


مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مساجد را محور فعالیت های مذهبی عنوان کرد و گفت: باید ارتباط مذهبی و معنوی جوانان با مساجد و روحانیت از مناسبت های مذهبی به اعیاد و شادی ها هم گسترش پیدا کند و جوانان احساس کنند که می توانند در چارچوب مسائل شرعی و دینی شاد باشند و با نشاط زندگی کنند.


دریکوند شاد بودن در شادی اهل بیت علیهم السلام را بالاترین و باارزش ترین شادی برشمرد و افزود: آموزش و پرورش خود را موظف و مقید می داند تا فرهنگ و سیره اهل بیت را به نسل جوان و آینده ساز انتقال دهد و آن را با سبک زندگی اسلامی آشنا کند.


وی در ادامه به استقبال کم نظیر جوانان از برنامه اعتکاف اشاره و تصریح کرد: جوانان گرایش بیشتری به مسائل دینی و معنوی دارند و برنامه ریزی اصولی و صحیح می تواند رغبت آنها را به مسائل مذهبی بیشتر کند.


مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی را در این آگاهی و شناخت مهم و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید به تبیین و تبلیغ معارف اهل بیت مبادرت کند و فضای جامعه را با فرهنگ دینی  و اسلامی آشنا سازد.


دریکوند در ادامه به تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم در ایام ماه رجب المرجب و اهدای ثواب آن به پیشگاه نورانی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت:  گرامیداشت جشن اعیاد ایام رجبیه و ترویج آموزهای اهل بیت علاوه بر سرور وشادمانی، برگزاری مراسم  اعتکاف همراه با آموزش های اعتقادی مورد نیاز جوانان در مساجد، برنامه غبارروبی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از خانواده معظم شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قرائت زیارت امین الله در ایام ولادت حضرت علی(ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده است.


وی همچنین اجرای طرح نذورات فرهنگی در مدارس استان، برگزاری گفتمان بیداری اسلامی و آگاهی علوی در نظام جمهوری اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی از منظر امام علی (ع) در مدارس، برنامه ریزی و اجرای مراسم خاص جشن میلاد نور  با همکاری تشکل های دانش آموزی در تمام مدارس و ادارات، کتابت خطبه غدیر امام علی (ع) در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام علوی را از جمله برنامه های این ایام برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار