فرماندار شمیرانات با تاکید بر استقبال گردشگران از مراکز گردشگری، مذهبی، تاریخی و فرهنگی شمیرانات افزود: در ایام تعطیلات نوروز حدود 3 میلیون نفر از شمیرانات بازدید کردند.
کد خبر: ۴۰۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 11 April 2017
عزت الله خانمحمدی در نشست خبری خود در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات سفر نوروزی سال 1396 گفت: در حوزه اسکان نوروزی در نوروز برنامه ریزی بسیار مناسبی انجام شد به طوری که در حوزه شمیران 120 کلاس پیش بینی شده بود و نسبت به سال گذشته اقامت 40 درصد افزایش داشت.

وی افزود: بازدید از مجموعه های فرهنگی، تاریخی و... شمیرانات مانند مجموعه سعدآباد و نیاوران نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است؛ همچنین در مجموعه توچال نیز 40 درصد افزایش بازدیدکننده را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه مراکز گردشگری شمیرانات توسط شهرداری منطقه 1 تهران مدیریت می شد از افزایش 25 درصدی این مکان ها خبر داد و افزود: در محدوده حدود 400 مرکز فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و گردشگری وجود دارد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. مجموعه امامزاده صالح نیز در نوروز 1396 با 20 درصد افزایش بازدید روبرو بوده است.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر تعامل مناسب شهرداری منطقه یک و شهرداری مرکز و تلاش شبانه روزی برای ارائه خدمات به شهروندان افزود: در نوروز برای جلب مشارکت مردم در تورهای ترتیب داده شده تبلیغات مناسبی انجام شد ضمن اینکه تهران کارت ها با در نظر گرفتن تخفیف های ویژه و برپایی ایستگاه های خدمات سفر در حوزه شمیرانات جذابیت زیادی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی به برپایی ویژه برنامه های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی سنتی در مجموعه های فرهنگی سعدآباد و نیاوران در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: استقبال بی نظیری از این مجموعه ها شده بود به شکلی که در برخی روز ها بازدید از مجموعه فرهنگی سعدآباد از مرز 45 هزار نفر عبور کرد و در شلوغ ترین روز به 48 هزار بازدیدکننده رسید این در شرایطی بود که در ایام تعطیلات هوا سرد بود و در اکثر روزها شاهد بارش در سطح شهرستان شمیرانات بودیم.

خانمحمدی تاکید کرد: در نوروز 1396 از ظرفیت نسل جوان به درستی در عرصه گردشگری بهره گرفته شد همچنین از روحانیون جوان نیز در قالب پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان استفاده مناسبی شد.

وی در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت و روان سازی ترافیک ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده افزود: حدود 60 ایستگاه سیار به شکل چادر در نقاط مختلف توسط تیروی انتظامی و سرکلانتری یکم مستقر بودند که مسئولیت ایجاد امنیت را در سطح شهرستا شمیرانات بر عهده داشتند همچنین پلیس راهور ایستگاه هایی در مناطق مختلف مستقر کرده بود که همه این اقدامات منتهی به ایجاد فضایی ایمن در سطح شمیرانات شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار