استاندار یزد در پیامی به مناسبت روز پدر گفت: تعاون در کار نیک و همکاری نکردن در کار شر ویژگی حاکم جوانمرد و مقتدر تاریخ اسلام است که باید الگوی همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 12 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در پیام خود به مناسبت فرآرسیدن ولادت امام علی(ع) و روز پدر افزود: کعبه مفتخر است سحرگاه 13رجب سال سی ام عام الفیل برای اولین و آخرین بار زادگاه یکی از فرزندان آدم باشد.
وی ادامه داد: فردی که توانست در طول عمر بابرکت و پربارش در عین بندگی برای معبود یکتا از هر تعلق دیگری رها باشد ، در عین وارستگی از مطامع دنیا برای آحاد مردم جامعه‌اش نفع و حلال دنیا را ایجاد کرده و خواستار باشد.
استاندار یزد اظهار داشت: حضرت علی (ع) توانست در عین آزادگی از هر هوای نفس در قید خدمت به مردم و نوع‌دوستی و در عین جوان‌مردی و نرم‌خویی در بین بندگان خدا حاکمی مقتدر در اجرای دستورات الهی باشد.
میرمحمدی گفت: ابوتراب 63سال بر این خاک زندگی کرد اما نگذاشت جان آسمانی اش به ناپاکی های زمینی آلوده شود ، او پیشوایی بود که خود بیش از همه به دستورات دین و قرآن عمل کرد.
استاندار یزد تصریح کرد: ابالحسن در میان ابنای بشر و همچون ایشان به ساده‌ترین وجه ممکن زیست و با سیره عملی خود نشان داد که امام و پیشوای جامعه دست نیافتنی نیست که نتوان او را الگو قرار داد و نتوان همچون او نبود.
میرمحمدی گفت: مرتضی عصاره جان مصفایش را در جام وصیت‌نامه نابش ریخت و به کام فرزندان و همه کسانی که وصیت‌نامه‌اش را دریافت می‌کنند، نوشاند.
وی افزود: مطلع و آغازگر این منشور و دستور زندگی پس از حمد و ثنای الهی، ادای شهادتین و فرستادن درود بر محمد مصطفی (ص) و خاندان پاکش و نیز توصیه به رعایت پرهیز از کژی‌ها در راه خدا، این است که مسلمان بمیرید.
استاندار یزد ادامه داد: ولی خدا گام اول مسلمانی را «اصلاح ذات‌البین یا همگرایی و وحدت دل‌های مردمان و تلاش در راه ایجاد این وحدت دانسته است و فساد ذات البین که همانا تفرق و جدایی و چند دستگی‌هاست را موجب فساد ایمان و جامعه خوانده و راه فائق آمدن بر این فساد را توکل بر خدا می‌داند.
میرمحمدی گفت: علی (ع) نوع دوستی به انسان را در حد اعلی در زندگی خود نشان داد و در همۀ گفتار و کردار شریفش آن را در اولویت قرار داد و عین دین دانست و او بر رسیدگی به خویشان، یتیمان، همسایگان، فقرا و مستمندان، زنان و ضعیفان تأکید کرده است.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: علی(ع) عمل به قرآن و مراقبت از صوم و صلات و ادای زکات را راه رستگاری و پیمودن راه خداجویی و مردم‌دوستی دانسته و دفاع از مظلوم و امر به معروف و نهی از منکر را چارۀ برحذر ماندن جامعۀ بشری از فساد حاکم ظالم و راه عدم تسلط بدان برجامعه ترسیم می‌کند.
میرمحمدی گفت: حسن ختام این وصیت‌نامۀ مانا و منشور زندگی باز هم خوش‌خلقی و خوش‌رفتاری با دیگران، تعاون و همکاری در کارهای نیک و دوری از همکاری در کارهای شر و دشمنی و تفرقه در بین مردم است.
وی افزود: بنده با ابراز ارادت به پیشگاه آن امام سلیم و کریم صمیمانه زادروز شعف برانگیز و خجستۀ آن ولی خدا را به همۀ شیعیان و مسلمانان و همۀ انسان‌ها به‌ویژه مردم خوب و خداجوی استان دارالعباده یزد شادباش می‌گویم.
استاندار یزد گفت: خاضعانه از پیشگاه حضرت پروردگار می‌خواهم با ارادۀ لایزالش نسیم روح‌انگیز سیره گفتار و شیوه کردار آن پیشوای بزرگ، بر دل و جان همه ما وزیدن گیرد و با عنایت گسترده‌اش بتوانیم گلعذاری علوی و بهشت‌گونه را برای خود و جامعه فراهم آوریم.
13 رجب میلاد حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده است که همه ساله در استان یزد برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حضور گسترده آحاد مردم برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار