کد خبر: ۴۰۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 12 April 2017
برادران، فرزندان و جمعی از بستگان سببی و نسبی آیت­الله هاشمی رفسنجانی که برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و تشکر از آیات و مراجع عظام به خاطر ابراز همدردی­ها و صدور پیام در مصیبت ارتحال مبارز نستوه، امین امام و رهبری، فرمانده 8 سال دفاع مقدس و ملجأ مردم در همه مقاطع تاریخ به شهر مقدس قم رفته بودند، با حضور در بیوت شش تن از آیات، مراجع و علما، از آنان تشکر و قدردانی کردند و فرخنده میلاد سالروز مولی الموحدین علی (ع) را تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، آیت­ الله مکارم شیرازی، ارتحال آیت­ الله هاشمی رفسنجانی را "ضایعه­ای مولحه" دانست و گفت: یکی از عاقبت بخیری ایشان، کوچ ناگهانی است که رنج بیماری و بستر نداشتند.

این مرجع تقلید "حجاب معاصر" را اصطلاحی برای مردان نیک روزگار خواند و افزود: هنگامی که افراد زنده هستند، بعضی­ها، موانعی برای رویت نیکی­هایشان دارند و حتّی انتقاد می­کنند، امّا پس از رفع این حجاب، نیکی­ها ظاهر می­شود و در ارتحال آقای هاشمی رفسنجانی دیدیم و شنیدیم که همه، حتّی منتقدان نظام، زبان به نیکی­های ایشان گشودند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم و حضور مسئوولین همه سطوح نظام در تشییع پیکر  آیت­ الله هاشمی رفسنجانی و آرامش ایشان در کنار مرقد مطهر امام راحل، گفت: اگرچه آن تقدیر مردم و مسئوولین جای شکر دارد، امّا حق ایشان به­طور کامل ادا نشده است.

 مکارم شیرازی با بیان این جمله که "عالم سیاست، عالم بی­رحمی است و گاهی انصاف نمی­دهند، بر نقش آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در همه مقاطع تاریخ انقلاب تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از تاریخ انقلاب، با زندگی ایشان گره خورده که باید روشن شود.

وی  در ادامه سخنان مهندس محسن هاشمی که گفته بود: "تا کنون بیش از 100 جلد کتاب مربوط به خاطرات 13 ساله ایشان (از سال 60 تا 1373) منتشر شد"، گفت: درباره آثار ایشان خبررسانی کافی نشده است که باید فهرست­ وار، در تیراژ بالا و به زبان­های مختلف، منتشر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار