تراکتورسازی که تاکنون در دیدار با پدیده ناموفق بوده است از ۱۵ امتیاز ممکن در این دیدار تنها یک امتیاز کسب کرده و امیدوار است در دیدار این هفته طلسم شکست‌ناپذیری پدیده را بشکند.
کد خبر: ۴۰۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 12 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، تیم تراکتورسازی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 17، روز جمعه، 25 فروردین ماه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف پدیده این شهر خواهد رفت.

تراکتورسازی در حالی راهی مشهد می‌شود که تا پایان هفته بیست و ششم با 47 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و برای صعود به رده دوم، ضمن کسب 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه باید به شکست استقلال مقابل صبای قم امیدوار باشد. صبا در هفته گذشته با نتیجه سه ــ صفر تراکتورسازی را شکست داده است.

پدیده نیز پس از برتری دو ــ صفر در دیدار با ماشین‌سازی تبریز، به مصاف دیگر تیم این شهر می‌رود. پدیده در حال حاضر 34امتیازی است و در رده هفتم جدول قرار گرفته است. تیم میزبان که در نیم‌فصل دوم احیا شده است، تنها 2 امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد و برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. این بازی از این جهت پراهمیت است که ناکامی‌های سال‌های اخیر تراکتور در مشهد مقابل پدیده، انگیزه شاگردان قلعه‌نویی را حداقل برای این بازی افزایش داده است.

تراکتورسازی که در هفته‌های اخیر با افت محسوسی مواجه شده، عنوان برترین خط حمله لیگ را از دست داده است. در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به‌ترتیب با 39،37 و 35 گل زده، سه خط حمله قدرتمند لیگ شانزدهم را در اختیار دارند.

شاگردان قلعه‌نویی پس از پرسپولیس نیز دومین خط دفاعی قدرتمند لیگ شانزدهم را در اختیار دارند. پرسپولیس در 26 دیدار گذشته تنها 10 گل دریافت کرده و دروازه تراکتورسازی 22 بار باز شده است.

تاریخچه دیدارهای پدیده و تراکتورسازی/ اولین پیروزی مقابل پدیده در مشهد رقم می‌خورد؟

تراکتورسازی و پدیده تاکنون 5 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. در 5 دیدار گذشته 4 بازی با برد پدیده همراه بوده و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. در دیدار دور رفت لیگ شانزدهم که با تساوی یک ــ یک به پایان رسید، محسن یوسفی برای پدیده و فرزاد حاتمی برای تراکتورسازی گل‌زنی کردند.

در 5 دیدار گذشته، پدیده 8 گل و تراکتورسازی 3 گل به ثمر رسانده است. تراکتورسازی که تاکنون در دیدار با پدیده ناموفق بوده است از 15 امتیاز ممکن در این دیدار تنها یک امتیاز کسب کرده و امیدوار است در دیدار این هفته، طلسم شکست ناپذیری پدیده را بشکند.

این دو تیم یک بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار نیز با برتری پدیده همراه بوده است.

عملکرد قابل‌توجه پدیده و افت محسوس تراکتور در نیم‌فصل دوم

پدیده در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول روزهای سختی پشت سر گذاشت و نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم را نیز خوب آغاز نکرد اما شاگردان مهاجری از 11 بازی اخیر، 5 برد متوالی، 3 تساوی و 18 امتیاز کسب کرده‌اند. پدیده پس از پرسپولیس و استقلال، در رده سوم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارد.

تراکتورسازی نیز در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر در رده چهارم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارد. این تیم از 11 بازی اخیر خود، تنها 17 امتیاز کسب کرده و با این عملکرد ضمن از دست دادن شانس قهرمانی، رده دوم جدول را نیز از دست داده است. عملکرد تراکتورسازی در هفته‌های اخیر، نارضایتی هواداران این تیم را در پی داشته است، با این حال امیر قلعه‌نویی اعتقاد دارد جدایی سروش رفیعی عامل افت محسوس تراکتورسازی و نتایج نامناسب این تیم است. نکته جالب‌تر اینکه پدیده در بازی هفته گذشته خود نیز مقابل ماشین‌سازی دیگر تیم تبریزی به برتری رسیده است و به همین دلیل روحیه بهتری مقابل سرخ‌پوشان تراکتور خواهد داشت.

نکات ویژه دیدار پدیده و تراکتورسازی

تراکتورسازی برای دیدار با پدیده، 3 بازیکن محروم دارد. مهدی کیانی، سعید آقایی و جاسم کرار محرومان تراکتورسازی در دیدار با پدیده هستند. تیم میزبان نیز بدون محروم به استقبال دیدار با تراکتورسازی می‌رود.

محسن یوسفی با به ثمر رساندن 3 گل در دیدارهای دو تیم، بیشترین گل زده را بین بازیکنان دو تیم دارد.

فرزاد حاتمی با به ثمر رساندن 7 گل در 26 بازی، بهترین گل‌زن تراکتورسازی در لیگ شانزدهم محسوب می‌شود. محمد ایران‌پوریان نیز با 6 گل و 6 پاس‌گل، مؤثرترین بازیکن تراکتورسازی به حساب می‌آید.

در تیم میزبان، محسن یوسفی با به ثمر رساندن 6 گل، بهترین گل‌زن است. ابوالحسن جعفری با 5 پاس‌گل بهترین پاسور پدیده محسوب می‌شود.

تیم‌های پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز،  از ساعت 17 جمعه بیست و پنجم فروردین در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم می‌روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار