بررسی و تنظیم مناسبات میان شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی است که می تواند مسیر رشد و توسعه شهری را برای شهروندان هموار سازد و در ارتقای فرهنگ شهرنشینی نیز نقش بسزایی ایفا کند.
کد خبر: ۴۰۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 12 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در مسیر رشد و توسعه شهری، موانعی وجود دارد که اقدامات عملیاتی را تحت الشعاع خود قرار می دهد و ساماندهی بافت شهری را با مشکلاتی رو به رو می سازد. 
موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری در شهر و نوسازی بافت فرسوده شهری قرار می گیرند را می توان برجسته ترین مشکلاتی دانست که در مسیر توسعه مشهد، سبز شده اند که به این آسانی ها هم قصد خالی کردن میدان را ندارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این زمینه گفت: مشهد از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه بافت شهری برخوردار است که می توان به بافت های فرسوده و بافت حاشیه آن اشاره کرد.
حسین کامران دیسفانی ورود مهندسان در بافت های مذکور را حائز اهمیت دانست و افزود: بافت فرسوده و حاشیه مشهد از چنان اهمیتی برخوردار هستند که لازم است مهندسان عمران وارد عمل شوند و برای اصلاح این بافت ها برنامه ریزی کنند.
وی عمق بخشیدن به فعالیت های ساختمانی در بافت مشهد را نکته ای قابل تامل عنوان کرد و ادامه داد: آنچه که در بافت مشهد حائز اهمیت است، عمق بخشیدن به فعالیت های مهندسی است؛ چرا که خلق پروژه از طراحی و اجرا مهم تر است.
این مقام مسئول، پیرامون استفاده از فناوری های نوین در بافت ساختمانی مشهد تاکید کرد و افزود: با وجود آن که در زمینه فناوری های نوین ساختمانی به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم، اما هنوز فاصله زیادی تا استانداردهای مورد نظرمان داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: برای متداول کردن استفاده از فناوری های نوین در ساختمان ها، نیاز به ابزارهای مالی و فرهنگی متعددی داریم تا به سطح استاندارد نیز نزدیک شویم.
کامران، افزایش بهره وری را از دیگر آثار موثر استفاده از فناوری های نوین در ساخت و سازها دانست و تاکید کرد: مسئولان شهری باید تلاش کنند تا بستر مناسبی برای استفاده از فناوری های نوین در ساخت و سازها حتی در مقیاس کوچک فراهم شود.
وی در پایان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه در بازار عمران خاطر نشان کرد: جذب سرمایه های کوچک، یکی از مهم ترین ظرفیت هایی است که در بازار عمران مورد غفلت واقع شده است به ویژه آن که جذب این سرمایه های کوچک می تواند نقش مهمی در توسعه شهری ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار