حتراما در خصوص خبر فوت کودک اعزامی از بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج به یکی از بیمارستانهای شیراز و گزارشی خبری در خصوص این رویداد ، و مطالبی که دران سایت منعکس شده خلاف واقع بوده ، که ضمن تکذیب ان بر اساس قانون مطبوعات، مندرجات برای تنویر افکار عمومی خدمتتان ارسال میگردد.
کد خبر: ۴۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 12 April 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی درج خبر فوت نوزادی با تیتر خبری(  مرگ دلخراش نوزادی پس از زندگی چند ساعته در آغوش مادر/قربانیان مظلوم در نبود تجهیزات ساده پزشکی؟ + تصاویر ) که در این خبر نبود دستگاه های لازم و همچنین کادر مجرب علت وضعیت بوجود آمده ی منجر به فوت عنوان شده است. روابط عمومی مدیریت درمان استان کهگیلویه و بویراحمد ، با ارسال جوابیه ای به این خبر پاسخ داده است.
متن جوابیه   
مدیریت سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد 
سلام علیکم
احتراما در خصوص خبر فوت کودک اعزامی از بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج به یکی از بیمارستانهای شیراز به استحضار می رساند مطالب مذکورخلاف واقع  بوده ، که ضمن تکذیب ان بر اساس قانون مطبوعات، مندرجات زیر را جهت  تنویر افکار عمومی خدمتتان ارسال می دارد 

ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است که بیماران را در تمامی عرصه های خدمات سلامت درکلیه کشورهای جهان اعم از توسعه یافته ویا در حال توسعه ، متاثرمی سازد تمامی مراکز درمانی مواظفندطبق قانون شرایط ایمنی بیماران رافراهم سازند و این امر مهم یکی از سیاستهای بیمارستان تامین اجتماعی شهدای گمنام یاسوج نیز می باشد که تمامی مراجعیین به بیمارستان این موضوع را اعتراف می نمایند اخیرا در بعضی از سایتها محلی ، خبری با عنوان مرگ نوزاد در بیمارستان شهدای گمنام به دلیل کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی منتشر شده  لذا این بیمارستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی باخانواده محترم نوزاد موارد مطرح شده در خبر مطروحه  تکذیب نموده و جهت روشن شدن اذهان عمومی موارد زیر را اعلام می نماید .
۱ -درمتن مندرج در سایتهای محلی ،(مرگ نو زاددیگری) استفاده شده که لازم به ذکر است ، خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسولین بیمارستان از ابتدای تاسیس بیمارستان شهدای گمنام تا کنون مرگ هیچ نوزاد و مادری که یکی از شاخص های مهم سازمان بهداشت جهانی می باشد ، در بیمارستان اتفاق نیفتاده است .
۲- در خبر منتشره به کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی (ساکشن و اکسیژن)در بیمارستان اشاره شده لذا جهت اطلاع مردم شریف استان باید اشاره کرد که بیمارستان شهدای گمنام به تائید اکثر کارشناسان یکی از مجهزترین بیمارستانهای استان میباشد و ازپیشرفته ترین تجهیزات پزشکی برخودار است شایان ذکر است هر تخت موجود در بیمارستان مجهز به دستگاه ساکشن و اکسیژن مرکزیست و کپسول اکسیژن و دستگاه ساکشن پرتابل قابل حمل برای موارد ضروری پیش بینی شده.
۳-مصاحبه کننده به کمبود نیروی متخصص و کادر مجرب اشاره نموده که لازم به ذکر است تنها فوق تخصص نوزدان موجود در استان در استخدام سازمان تامین اجتماعی و این بیمارستان است ، پرسنل پرستار و ماما شاغل در بیمارستان از با تجربه ها این رشته هستند و در تکریم ارباب رجوع کوشا و تلاشگرند.
۴- در متن خبر سایت ذکر شده که مادر پس از ۳۵ تا ۴۰ دقیقه نوزادش صحیح و سالم متولد شده که باید اشاره کرد در تاریخ ۹۶/۱/۱۹ساعت ۱۳ مادر با شرایط زایمان قریب الوقع به بیمارستان مراجعه نموده است که بلافاصله توسط بلوک زایمان ،مورد پذیرش قرار گرفت و با توجه به شرایط اورژانسی مادر به اتاق زایمان منتقل گردید . نوزاد با علائم غیر طبیعی تیک مکو نیوم (آغشته به مدفوع نوزاد)با سه دور پیچ خوردگی بند ناف دور گردن متولد گردید به محض تولد نوزاد اقدامات درمانی شامل ساکشن ترشحات حلق نوزاد و اکسیژن رسانی انجام و بلا فاصله با اطلاع پرسنل زایشگاه ، پزشک متخصص اطفال و زنان بر بالین نوزاد حاضر گردیده و اقدامات درمانی لازم از سوی کادر درمانی انجام شد سپس و به جهت داشتن مشکل تنفسی نوزاد ،به دستور پزشک، لوله داخل تراشه توسط پرسنل هوشبری کار گذاشته شد.
۵- بنا به تشخیص پزشک اطفال پزشک فوق تخصص اطفال  تا ساعت ۲ بامداد جهت انجام امورات درمانی در بیمارستان و بر بالین نوزاد حضور داشت، پس از آن هم پزشک متخصص اطفال انکال تا صبح در بیمارستان حضور داشتند.
۶- در متن مندرج اشاره به اعزام نوزاد با شرایط مرگ مغزی شده است که گفتنی است  بخش nicu (مراقبتهای ویژه نوزادان) با بیمارستان امام سجاد ( ع) تماس گرفته بودند ،که متاسفانه همه تخت های مرکز یاد شده تکمیل بوده اجازه پذیرش ندادند همزمان باپی گیری امر درمان نوزاد ،توسط سوپر وایزر وقت وی تمام تلاش خود را جهت پذیرش نوزاد در بیمارستان های شیراز ،گچساران و دهدشت به عمل آورد که موفق به اخذ پذیرش بیمار در مراکز درمانی شهرستانهای مورد نظر نگردید در ادامه با پی گیری ریاست بیمارستان که شخصا  بارئیس بیمارستان شیراز تماس گرفت  نوبت پذیرش برای بیمارستان شیراز اخذ گردید و نوزاد ، با اسکرت طبی یک کارشناس هوشبری و یک پرستار و آمبولانس مجهز به انکو باکتور نوزاد به شیراز منتقل شد که با دارا بودن همه علائم حیاتی تحویل بیمارستان مقصد گردید و برگه مخصوص انتقال بیمارممهور به مهر و امضا پزشک بیمارستان مذکور موجود می باشد و ملحق به مستندات پرونده است .
۷- متاسفانه نوزاد فوق الاشاره ۲۴ ساعت پس تحویل به بیمارستان شیراز فوت نموده .
مجددا ضمن ابراز تاسف از پیشامد بوقوع پیوسته و همدردی با خانواده محترم نوزاد و صبر و بردباری برای آنان و با امید به آنکه دیگر شاهد مصیبت های اینچنین برای هیچ کس نباشیم از تمامی رسانه ها جهت حضور در بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی یاسوج و تصویر برداری از تجهیزات و کادر مجرب این بیمارستان و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم بزرگوار دعوت بعمل می آید.
روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد

لازم به توضیح است  همراه تکذیبیه فوق تصاویری هم از دستگاه های عنوان  شده فرستاده شده است که در زیر منتشر می شود. مدیریت سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد بنابر رسالت رسانه ای خود این جوابیه را منتشر می کند و مباحث کارشناسی و حقوقی این موضوع را در حیطه ی کاری خود ندانسته و در صورت صلاحدید هر کدام از طرفین این موضوع نسبت به اطلاع رسانی عمومی اقدام خواهد کرد.

تصاویر منتشر شده بر اساس نوشته ی ارسالی روابط عمومی مذکور بدین شرح است:
ساکشن ، تخت زایمان ، انکو باتور با وارمر و همچنین نمای کلی اطاق زایمان است که دوتخت و ساکشن و انکوباتور و وارمر را از دور نشان می دهد .

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مرگ نوزادی در آغوش مادر + تصاویر تکمیلی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بستگان نوزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
باسلام محضر تمامی خوانندگان خبر به اطلاع میرساند .دستگاهی که در بیمارستان موجود نبود دستگاه NICU مخصوص مراقبت ویژه کودک میباشد که موجود نبودوفرد نویسنده متذکر شده که کار تخلیه انجام نشده واز دستگاه اکسیژن دستی برای دم وبازدم کودک استفاده شده .ضمنا فیلم استفاده از دستگاه تنفسی دستی موجود که در صورت نیاز ارائه میشود.
اصلاحیه از طرف فرد مصاحبه شونده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
با سلام مجدد محضر تمامی پزشکان وپرستاران زحمتکش تلاش شما قابل تقدیر است اما در بعضی مواقع باید واقعیت را کتمان نکنیم .درست است مصاحبه شونده دقیقا به سیستم nicu اشاره نکرد اما شما باید قبل از بوجود امدن این معضلات از جمله نبود این سیستم در بیمارستان شهدای گمنام اذعان بفرماییدتا حداقل این بیمارستان به قول شما مجهزترین بیمارستان . سیستم مراقبت ویژه نوزادان (nicu) پیش بینی شود یقینا اگر این سیستم موجود بود شما متوسل به بیمارستان امام سجاد نمی شدید وجان کودک در امان می ماند.باید بعضی حقایق را قبول کنیم اینکه همه ما فقط ضعف وانتقاد رسانه ها را تکذیب وسعی بر شکایت از رسانه را داشته باشیم نمی تواندتوجیه درستی باشد چرا که رسانه ها هم از زبان ودرد مردم میگویند وباید استانه صبر مسئولین بالاتر از اینها باشدوباید از روشنگری رسانه ها تقدیر وتشکر کنیم چرا که باعث میشوند توجه بیشتری صورت پذیرد حداقل این کاستی ها برطرف شوندتا یک خانواده دیگر دچار چنین معضلاتی نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار