برای اولین بار؛
جشن ویژه دختران و پدران با هدیه متفاوت دختران مشهدی به پدرانشان اهدا شد.
کد خبر: ۴۰۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 12 April 2017
به گزارش تابناک رضوی حسن سلطانی، در جشن ویژه دختران و پدران ((پدرانه))که در تالار شهر برگزارشد؛ ابراز کرد: هرسال در چنین مناسبتی دختران هدیه ای از بازار خریداری می کردند؛ اما امسال سعی کردیم نسبت بالا بردن سطح هدایای آنها و شکوفا ساختن استعدادهای آنان کمک کنیم.
وی گفت: ۱۳هزار نفر هنر فرشینه را با هماهنگی های فرهنگسرای غدیر از ۱۰۰ مدرسه آموزش دیدند.
سلطانی ابراز کرد: در این مراسم دانش آموزان هدایای خودشان را به نمایندگی از ۱۳ هزار نفر مشارکت کننده در طرح پدارنه، به پدران خود تقدیم کردند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما این است که به خانواده ها و پدران نشان دهیم که دختران شما هنرهای بسیاری دارند که تنها با بخشی از هنر خودشان می خواهند از پدرشان تجلیل کنند.
مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مشهد با اشاره به کیفیت آموزش فرشینه عنوان کرد: این هنر به دختران مشارکت کننده در طرح آموزش داده شد که با دیداری که از مدارس داشتیم، آثار بسیار زیبایی تولید کرده بودند.
وی با بیان اینکه پدر و مادر و فرزندان نقش هایی متقابل نسبت به هم دارند ابراز کرد: نقش والدین بر فرزندان شان آن است که بتوانند فضایی ایجاد کنند که ارتباط مناسبی میان آنها اتفاق بیفتد.
سلطانی افزود: از آنجایی که بچه های دوره ما با نسل گذشته تفاوت دارند، پیوندهای میان نسلی گسسته شده و شکاف بوجود آمده است و ما بدین واسطه خواستیم علاوه بر تقویت این روابط و پیوندها، استعدادهای آنها را شکوفا و به همه بنمایانیم.
وی با تاکید بر برخوردای هر فرد از استعدادهای خاص، بیان کرد: هر یک از بچه ها، استعدادهای متفاوت ورزشی، هنری یا … دارند و اگر می خواهیم از آسیب های فرهنگی در جامعه جلوگیری کنیم باید استعداد فرزندمان را بشناسیم و آن را روی ریل حرکت بیندازیم تا بدین ترتیب آینده آنها را روشن و مشخص کنیم.
وی ادامه داد: یکی از معضلات امروز اجتماع ما بیکاری و عدم توجه به توانمندی های فرزندانمان است؛
ما بر آن هستیم تا با جلوگیری از نظارت های افزوده در خانواده ها، بسترهای مناسب را برای موفقیت های آینده و تعریف هویت برای فرزندان از مسیر به فعلیت رساندن استعدادهایشان مهیا کنیم.
مدیر فرهنگسرای غدیر با بیان این مطلب که نقش والدین بسترسازی برای قرارگیری نسل آینده در مسیر رشد و بالندگی اجتماعی است، گفت:
وظیفه فرزندان هم قدردانی و سپاس گذاری از پدران و مادران خودشان است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” نامگذاری کردند تا به جای مصرف گرایی، بیکاری و در نتیجه ایجاد مفاسد اجتماعی به سمت اشتغال زایی و رشد توانمندی های درونی پیش برویم.
سلطانی با اشاره به اجرای جشنواره آهوانه در سال گذشته هم گفت: این جشنواره به رشد و پیدا کردن بسیاری از استعدادها و پر کردن مناسب اوقات فراغت و بیکاری فرزندان مان کمک شایان توجهی کرد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا جریانی به وسیله این گونه جشنواره ها راه بیندازیم تا در سال های آتی به جای تهیه یک هدیه، خود فرزندان مان به تولید یه کادو همت کنند.
گفتنی است در پایان این جشنواره از دو تن از دختران موفق و برجسته مشهدی با حضور پدران آنها تقدیر و لوح یابود به آنان هدا شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار