استاندار خراسان رضوی؛
استاندار خراسان رضوی گفت: ‌نباید اخلاق و ارزش های اخلاقی در جریان انتخابات، فدای بازی های سیاسی و رقابت ها شود.
کد خبر: ۴۰۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 13 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش می شود و امیدواریم در انتخابات پیش رو در عین مشارکت حداکثری، انتخاباتی رقابتی توام با رعایت اخلاق داشته باشیم تا آرامش، اتحاد و همدلی را در فضای جامعه ایجاد کند.
وی اضافه کرد: جناح ها و گروه های سیاسی با درک کامل و جامع نیازهای کشور در بُعد داخلی و خارجی در حوزه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا ظرفیت سازی کنند.
وی ادامه داد: در کنار اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در انتخاب و معرفی افراد به ضرورت تخصص و توانمندی آنان در راستای حل معضلات زندگی شهری و روستایی توجه ویژه داشت.
رشیدیان اظهار کرد : امروز موضوع مهم مشارکت حداکثری و رعایت مُر قانون و رقابت توام با اخلاق است و برگزارکنندگان، دستگاه ها و گروه های دارای مسئولیت در این حوزه و نیز نیروهای نظامی و انتظامی باید به تکالیف و وظایفی که بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای آنها تعیین شده، عمل نمایند. 
وی در خصوص سفر رئیس جمهوری در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به خراسان رضوی گفت: هنوز این سفر قطعی نیست اما طرح ها، پروژه ها و سرمایه گذاری های انجام شده در نیشابور ، خواف و سنگان ، بینالود و نیز مشهد آماده افتتاح است که امیدواریم بخشی از اشتغال مورد هدف را از این طریق محقق کنیم .
وی درباره مناطق زلزله زده استان و اقدامات انجام شده در این حوزه هم گفت: مرحله امداد و نجات با توجه به تلفات حداقلی این حادثه به خوبی انجام شد و اسکان اضطراری هم با سرعت مناسبی انجام شد و بعد از ان اسکان موقت همراه با آوار برداری شروع شد.
وی با بیان اینکه حدود 5 هزار و 779 واحد در شهر و روستاهای استان در اثر این زلزله آسیب دیده اند، افزود : برخی بافت های فرسوده خسارت وارد آمده وبرخی به طور کامل تخریب شده است.
رشیدیان گفت: از روز گذشته اعطای تسهیلات 50میلیون ریالی بلاعوض برای کسانی که خانه هایشان تخریب شده و 20 میلیون ریال کمک برای وسایل زیر آوار مانده و 200 میلیون ریال هم وام قرض الحسنه برای ساخت و ساز؛ آغاز شده است .
وی عنوان کرد: کمک هایی هم برای انتقال مصالح و تهیه نقشه های رایگان و پروانه ساخت به این خانواده ها می شود و برای حوزه زیربنایی وتاسیسات هم مقرر شد بنیاد مسکن مشارکت حداکثری داشته باشد و طرح هادی 40 روستا هم به طور کامل اجرا می شود.
وی اظهار کرد : تلاش می شود ساخت مدارس و مساجد و خانه های بهداشت این مناطق هم با کمک آستان قدس رضوی و خیرین انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار