آنطور که شنیده می شود ، در میان اسامی ارایه شده به شریعتمداری اسامی رضا فرجی دانا، مشاور علمی رئیس جمهوری جعفرتوفیقی ، مشاور عالی وزیر علوم،شهیندخت مولاوردی ،معاونت زنان ریاست جمهوری و محسن هاشمی پسر ارشد آیت الله هاشمی به عنوان نماینده ای از سوی خانواده آیت الله هاشمی و یار نزدیک روحانی پر تکرار ترین اسامی هستند.
کد خبر: ۴۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 14 April 2017
به گزارش «تابناک»، روحانی در حالی راهی میدان  فاطمی می شود که  تا همین چند روز  پیش  از اعلام رسمی و تمایلش  برای ورود به کارزار انتخاباتی پیش رو امتناع می کرد و پاسخگویی در این باره  را به  پایان مهلت  زمان نام نویسی دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری حواله می داد.

هرچند که هنوز هم نزدیکان او یا سخنگوی دولت قصد روحانی برای ثبت نام در انتخابات پیشرو را  خبری نکرده اند، اما بر اساس  شنیده های تابناک ، رئیس جمهوری تا ساعتی دیگر به ساختمان وزارت  کشورمی رود و فرم  ثبت نام دواطلبان شرکت در دوازدهمین دوره  ریاست  جمهوری را پر می کند.

نام نویسی روحانی در حالی صورت می گیرد که «سید ابراهیم رئیسی»،تولیت آستان  قدس رضوی رقیب  اصلی  او  در انتخابات پیش رو  هنوز برای  نام نویسی اقدام نکرده است وتنها با صدور بیانیه ای فرا حزبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام موضع کرده است.

چه کسانی روحانی را  همراهی می کنند؟

آنطور  که از گمانه زنی ها  به گوش می رسد ، تیم های انتخاباتی فعال در دولت  گزینه های متفاوتی را  برای  همراهی حسن روحانی در زمان  نام نویسی پیشنهاد کرده اند و همه این  گزینه های پیشنهادی  جمع آوری و به  محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخابات  حسن روحانی ارایه شده است و قرار است  شریعتمداری در جلسه ای که با حضور رئیس جمهوری،حسین فریدون ومحمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزار می شود ،حداقل 5 نفر را  برای همراهی در روز نام نویسی  برگزینند.

آنطور  که شنیده می شود ، در میان اسامی ارایه شده به  شریعتمداری  اسامی رضا فرجی دانا، مشاور علمی  رئیس جمهوری جعفرتوفیقی ، مشاور عالی وزیر علوم،شهیندخت مولاوردی ،معاونت  زنان ریاست جمهوری و محسن هاشمی  پسر ارشد آیت الله  هاشمی  به عنوان نماینده ای از سوی خانواده آیت الله هاشمی و یار نزدیک روحانی پر تکرار ترین  اسامی هستند.

بی خبری از کاندیدای  ثانی اصلاح طلبان- اعتدالگرایان

با نام نویسی روحانی  در انتخابات پیش رو موضوع دیگری که به ذهن می رسد بلا تکلیف ماندن بحث کاندیدای ثانی برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه  در ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان است .  این بی خبری درحالی  استمرار دارد که تاپیش از این صاحب نظران  جریان اصلاحات بر  ضروری بودن  ورود چهره ای مورد وثوق ائتلاف اعتدلگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو  به عنوان کاندیدای ثانی یا کاندیدای پوششی تاکید می کردند و می گفتند ورود  کاندیدای  ثانی به  عرصه ر قابت های  انتخاباتی برای کمک به حسن روحانی در طرح مسائل  روز کشور ، شرح دستاوردهای  دولت یازدهم و  تشریح آرمان ها و برنامه های ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاح طلبان  ضروری است .

استدلال آنها برای ورود کاندیدای دوم  آنچنان بود که در پی این تاکید ها گمانه زنی هایی درباره  افرادی که چنین قابلیتی را داشته باشند هم  صورت گرفت  و از محمد شریعتمداری ،مسعود پزشکیان  و اسحاق جهانگیری به عنوان  گزینه های  احتمالی این  طرح یاد شد . هر چند  هنوز  زمزمه  ورود  کاندیدای  ثانی به  صحنه رقابت ها  به گوش می رسد  اما  برخی نزدیکان  روحانی از مخالفت او با ورود  کاندیدای ثانی خبر می دهدو می گویند شاید  تا اقناع رئیس جمهوری این  بحث فعلا مسکوت مانده است .

آمار وزارت کشور چه می گوید؟

ثبت‌نام  داوطلبان شرکت درانتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم از سه‌شنبه ۲۲ فروردین در ستاد انتخاباتی وزارت کشور انجام شده  است و تا شنبه ۲۶ فروردین (به مدت پنج روز) ادامه می‌یابد. بنا  به گزارش  ستاد انتخابات  وزارت کشور تا پایان ساعت  کاری  دیروز این  ستا مجموعا 638 نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو ثبت نام کرده اند.در میان  اما از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری تنها مصطفی میر سلیم کاندیدای  حزب موتلفه و  محمود احمدی نژاد و حمید  بقایی  از سمت جریان  دولت بهاری ها  نامشان را  به  عنوان  داوطلبان حضور در انتخابات  دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت کرده اند و منتظر مرحله بعدی  یعنی احراز صلاحیت هایشان از سوی شورای نگهبان هستند.

در بین آمار 638 نفری  وزارت کشور اسامی مشهور دیگری چون مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم احمدی‌نژاد، عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران، محمدعلی پورمختار،نماینده  دوره نهم و دهم  بهار در مجلس شورای اسلامی ، مصطفی هاشمی‌طبا، وزیر صنایع سنگین در دولت‌ شهید باهنر، وزیر صنایع در دولت اول موسوی، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم هاشمی‌رفسنجانی و دولت اول خاتمی و محمد غرضی نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از اصفهان، وزیر نفت دولت شهید باهنر و دولت اول موسوی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت دوم موسوی و هر دو دولت هاشمی‌رفسنجانی، عضو دوره اول شورای اسلامی شهر تهران به چشم  می خورد  به جز هفت نفری که  ذکر شان رفت 631 از رجال مذهبی و سیاسی کشور به حساب نمی‌آیند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار