وزیر انرژی و آب افغانستان:
وزیر انرژی و آب افغانستان تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد را از افتخارات زندگی خود می داند
کد خبر: ۴۰۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 14 April 2017
   به گزارش تابناک رضوی، با توجه به این که امسال دانشجویان افغانستانی و عراقی حضور ویژه ای در کنار سایر دانشجویان بین المللی این دانشگاه دارند، این دانشجویان در حال تلاش برای حضور گسترده در سومین جشنواره فرهنگ ملل هستند که از 28 تا 30 فروردین ماه با شعار صلح و دوستی در دانشگاه فردوسی مشهد بر پا می شود.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایران شناخته می شود که در حال حاضر بیش از 1500 دانشجو از 21 ملل جهان در این مرکز علمی در حال تحصیل می باشند که 473 نفر آن ها از کشور افغانستان هستند و این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه جذب و ارائه خدمات به دانشجویان بین المللی شناخته می شود.
بسیاری از مقامات و مسئولان ارشد دولت افغانستان و فعالان عرصه ادب و فرهنگ این کشور که در حال حاضر در افغانستان مشغول فعالیت هستند در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل کرده اند.
مهندس علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان یکی از این چهره های علمی افغانستان است که فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد می باشد و تحصیل در این دانشگاه را از افتخارات زندگی خود یاد کرده است.
مهندس علی احمد عثمانی، در سال 1351 خورشیدی در شهر هرات متولد شده است و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته سازههای هایدرولیکی از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرده است.
وی بعد از فراغت از دانشگاه فردوسی مشهد در افغانستان به فعالیت علمی و پژوهش مشغول شد و در بخشهای منابع آب، ساختمانهای هایدرولیکی برق آبی و همچنین مدیریت پروژه های بزرگ ساختمانی و تدریس در دانشگاه های افغانستان مشغول به کار شد.
مهندس علی احمد عثمانی مقالات و تألیفات فروانی را نیز در حوزه تخصصی خود به نگارش در آورده است که مهم ترین آن ها عبارتند از: 
مدل سازی آب های سطحی و میکانیزمهای مدیریت و تحفظ آب.
مطالعات مقدماتی و تفصیلی بندهای کوچک و متوسط افغانستان.
سیستم مدل سازی حوزه ی آبریز (WMS)_ 1390 خورشیدی.
اساسات جی آی اس (GIS) و کاربرد آن در مدل سازی منابع آب.
راهنمایی مطالعات و دیزاین سیستم های برق آبی کوچک.
شیوه های انتقال، کنترول و استفاده از آبهای سطحی.
چالش ها و فرصت های صنعت ساختمانی در افغانستان.
تحقیقات تخصصی در زمینه های منابع آب و انرژی، بندهای کوچک و متوسط در کشور.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار