امام جمعه بدره گفت: ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف ،استفاده حد اکثری از منابع ،فرهنگ کار و تولید،اقتصاد دانش بنیان و بدون نفت ،مقابله با مفاسد اقتصادی و حمایت از تولید ملی هستند که برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب باید شناخته و عملیاتی گردند.
کد خبر: ۴۰۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 14 April 2017

امام جمعه بدره گفت: ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف ،استفاده حد اکثری از منابع ،فرهنگ کار و تولید،اقتصاد دانش بنیان و بدون نفت ،مقابله با مفاسد اقتصادی و حمایت از تولید ملی هستند که برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب باید شناخته و عملیاتی گردند.

به گزارش تابناک ایلام؛سید روح الله زمانی موسوی درخطبه های نمازجمعه بدره گفت: از نظرسرمایه های عظیم و خدادادی مانند ذخایرنفت و گاز که با توجه به میزان ذخایر به نسبت جمعیت رتبه بسیار ارزشمندی در جهان داریم ،نیروی انسانی شامل 33 میلیون جوان فعال و جویای کار و 15 میلیون نفر در حال تحصیل ونهایتا ابزار کار که قسمت اعظمی از آن وجود دارد و باید برای کسب نواقص هم تلاش بیشتری شود که این عوامل الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی در مورددسته بندی مشکلات اقتصادی در کشور عنوان نمود:دشمنان دیرین انقلاب که تمام راههای مبارزه با ایران را مسدود یافته اند راه فشار اقتصادی را در نظر گرفته اند تا از این طریق مردم را مایوس و دلسرد کنند و از طرفی رکود و بیکاری در کشور مشکلاتی را بوجود آورده است.

زمانی موسوی در مورد ثبت نام کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ها بیان داشت :در شناخت ولایت مداری ودینداری کاندیداهای ثبت نام شده باید به ظرافت های آن توجه کردچرا که کسانی هستند که با مکروه شرعی ثبت نام کرده اندو نمی توانند در دایره ولایت مداری قرار گیرندومردم باید نهایت دقت و بررسی خود را برای انتخابات جاری بکارگیرند تا گروهی برای شورای شهر و ریاست جمهوری انتخاب شوندکه روند پیشرفت نظام مقدس اسلامی تقویت گردد.

وی افزود :علیرغم تلاش دستگاه های نظارتی مانند شورای نگهبان ،تشخیص نهایی برعهده مردم است و باید دقت کنیم سرنوشت شهر و کشور به دست چه کسی می افتدواگر زمانی در جایی از مسئولی گله مند بودید باید اول از انتخاب خودمان ایراد بگیریم.

زمانی موسوی دراین خطبه ها با تسلیت وفات زینب کبری سلام الله علیه گفت :وفات این بانوی بزرگ اسلام شهادت گونه بود و این بانوی بزرگ که توسط خداوند متعال به این نام نامیده شددارای کنیه ام المصائب است که این کنیه هم توسط خداوند متعال به پیامبر ابلاغ شد و نشان از توج مصیبت های این بانو دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام به حضرت زهرا سلام الله علیه عرض کرده است که هر کس بر مصائب این بانو گریه کندو اندوهگین باشدگویا بر امام حسن و امام حسین علیهما السلام گریسته است .

امام جمعه بدره در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم گفت : یکی از شاخصه های انسان های داری تقوی امر به معروف و نهی از منکر است که از جمله وظایف مسلمانان است.

وی افزود:اگر ما نسبت به اطراف خود و رفتار های جامعه محل زندگی بی تفاوت باشیم نه تنها در گناه و جرم آنها شریک هستیم بلکه خودمان را از داشتن جامعه سالم محروم کرده ایم/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار