با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، نگرانی های بین المللی از وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی افزایش یافته و احتمال بروز جنگ در هر لحظه ای وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 15 April 2017
چوی ریونگ های، نفر دوم نظام کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که این کشور آماده است به هرگونه حمله اتمی پاسخ دهد. اظهارات این مسؤول ارشد کره شمالی در واکنش به تهدید اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح می شود که گفته بود کره شمالی مشکلی است که حل خواهد شد.

کره شمالی همچنين به آمریکا هشدار داده به «جنون نظامی» خود پایان دهد چرا که در غیر اینصورت با اقدامی تلافی جویانه روبرو خواهد شد. این هشدار کره شمالی در حالی مطرح شد که یک ناو گروه هواپیمابر آمریکا در بحبوحه نگرانی ها درمورد ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در حال حرکت به سوی شبه جزیره کره است.

در تازه ترين اقدام کره شمالی برای نخستین بار از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی درمراسم رژه نظامی این کشور رونمایی کرد. مراسم ویژه یکصد پنجاهمین سالگرد تولد بنیانگذار کره شمالی با رژه نیروهای مسلح این کشور در میدان مرکزی شهر پیونگ یانگ پایتخت این کشور آغاز شد. به گزارش اسوشیتدپرس از پیونگ یانگ ، تلویزیون دولتی کره شمالی هزاران سرباز را در میدان کیم ایل سونگ نشان داد که آماده آغاز این مراسم ملی هستند. تلویزیون دولتی کره شمالی همچنین کیم جونگ اون را نشان داد که برای شرکت در این مراسم ، در محل برگزار آن حاضر شده است.

تحلیلگران کره جنوبی گفته اند کره شمالی ممکن است از این رژه نظامی برای به نمایش گذاشتن تسلیحات راهبردی خود ازجمله نمونه ای از موشک های بالستیک قاره پیما استفاده کند. کیم جونگ اون در سخنانی به مناسبت سال نو میلادی گفته بود کره شمالی وارد مرحله نهایی ساخت موشک بالستیک قاره پیما شده است.

همچنین کره شمالی روز شنبه برای نخستین بار از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی درمراسم رژه نظامی این کشور رونمایی کرد.، تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از موشک های بالستیک پوکوک سونگ-2 با قابلیت شلیک از زیردریایی را نشان داد که روی کامیون هایی مسقر شده بود و مقابل کیم جونگ اون رهبر این کشور در حال حرکت بود.

آزمايش بمب هسته اي در آمريكا

این در حالی است که امروز سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا از آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هسته ای نوین گرانشی در نوادا خبرداد. این نهاد اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا با موفقیت بمب گرانشی بی-شصت و یک دوازده را چهاردهم مارس در پایگاه تونوپاه نوادا آزمایش کرده است. این نهاد همچنین اعلام کرد: با این حال در این آزمایش فعالیت های غیر هسته ای این موشک مورد بررسی قرار گرفته و هدف از این آزمایش، ارزیابی کارکردهای غیر هسته ای این بمب و توان جنگنده اف شانزده در انداختن این بمب بوده است.

دونالد ترامپ پیش از این وعده داده بود معضل کره شمالی را به زودی حل خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا از اعزام ناو هواپیمابر و زیردریایی های موشک انداز به مقصد این شبه جزیره خبر داده است. چین معتقد است رژیم پیونگ یانگ باید از افتادن «در مرحله ای غیرقابل بازگشت» امتناع کند.

ارتش چین به حالت آماده باش در آمد

منابع خبری در آمریکا از وضعیت آماده باش ارتش چین در مرزهای کره شمالی خبر دادند. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، خبرگزاری یونایتدپرس در آمریکا اعلام کرد، نیروهای مسلح چین دستورات مستقیمی دریافت کرده اند  تا در پنج منطقه نظامی در وضعیت آماده باش کامل قرار بگیرند.

این خبرگزاری ادامه داد، به یگان های توپخانه در چند منطقه دستور داده شد تا در نوار مرزی با کره شمالی در وضعیت آماده باش کامل باشند ضمن اینکه به حدود بیست و پنج هزار نظامی نیز فرمان داده شد تا به سمت یک پایگاه نظامی در نزدیک مرز کره شمالی حرکت کنند. فرمان آماده باش به نظامیان چینی پس از آن صادر می شود که واشنگتن از احتمال حمله نظامی به پیونگ یانگ خبر داد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین گفته است:« در جنگ برنده ای وجود ندارد. به همین جهت از تمام طرف های درگیر خواستار خویشتن داری هستیم و از آنها می خواهیم هیچ اقدام تحریک آمیزی انجام ندهند و به تهدید یکدیگر پایان دهند.»

از سوی دیگر روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از اوضاع موجود، گفته است:« ما از تمام کشورها می خواهیم تا از هر گونه اقدام تحریک آمیز دست بردارند.» دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین واشنگتن و پیونگ یانگ را به آرامش و خویشتن داری فراخوانده است. هدف از ارسال چنین پیامی، جلوگیری از تکرار حمله نظامی است که آمریکا هفته گذشته علیه نظام سوریه انجام داد/الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار