استاندارخراسان رضوی خبرداد:
استاندار خراسان رضوی گفت : 15 پروژه بزرگ صنعتی در این استان مراحل نهایی خود را طی می کنند و به زودی آماده بهره برداری می شوند.
کد خبر: ۴۰۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 15 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،  به نقل از ایرنا علیرضا رشیدیان افزود: بالغ بر هشت هزار و 400 شغل به صورت مستقیم و تعداد قابل توجهی شغل غیر مستقیم با بهره برداری از این پروژه ها ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و معدنی در استان در دست اجرا است ، اظهار کرد: طرح های فولاد سنگان خواف، فولاد نیشابور و جوین ، کاغذسازی، شیشه ، نساجی ، دارو و صنایع دانش بنیان از جمله این طرح ها است که هر یک ظرفیت گسترده و قابل توجهی برای اشتغال دارند.
رشیدیان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری نیز هم اکنون 58 هزار میلیارد ریال پروژه در سطح استان با محوریت مشهد الرضا (ع) در دست اجرا است.
وی افزود : هم اکنون از 291 پروژه گردشگری 123 مورد آن بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اشتغال مستقیمی که از این محل ایجاد می شود، بالغ بر هفت هزار نفر است.
وی گفت: ظرفیت های جدید بسیاری برای جذب گردشگر و زائر از جمله مسلمانان هند و نیز علویان ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی وجود دارد که باید فعال شود و زیرساختهای لازم نیز در این خصوص فراهم شود.
وی بیان کرد: در سال های اخیر آرامش به اقتصاد بازگشته و از فضای پرتنش و پر تحول گذشته به وضعیت آرامتری دست یافته ایم .
وی بر تلاش همه بخش ها و آحاد مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی از سال 92 ابلاغ شده اما در دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور بدان پرداخته اند و دولت نیز آن را در دستور کار خود قرار داده است.
وی همراهی و همدلی بخش خصوصی و دولتی استان در سال گذشته را یادآور شد و افزود: بانک ها هم همراهی خوبی با دستگاه های اجرایی و بخش های اقتصادی وخصوصی استان داشتند که منجر به اختصاص چهار هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات به صورت مستقیم و هفت هزار میلیارد ریال پرداخت های غیر مستقیم برای کمک به احیاء بخش تولید و توسعه استان و بهبود اقتصاد شد. 
به گفته وی در سال 94 در مجموع 36 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که در سال 95 با تلاش ها و اقدامات گسترده همه بخش ها و دستگاه ها با وجود هدفگذاری اشتغال 105 هزار موردی ، 115 هزار شغل ایجاد شد .
وی خاطرنشان کرد :با وجود تمام تلاش ها برای اشتغالزایی، بیش از 280 هزار جوان جویای کار در استان داریم که 48 درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امسال هم نیاز است با استفاده از تجربه سال 95 به ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای بهره مطلوب در ارتقاء تولید و اشتغال توجه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار