سردار باقرزاده:
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سایه جنگ با چهره مصمم رزمندگان اسلام دفع می‌شود نه این بازی‌های سیاسی که شما می‌بینید و قراردادهایی که امضا می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 15 April 2017
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سایه جنگ با چهره مصمم رزمندگان اسلام دفع می‌شود نه این بازی‌های سیاسی که شما می‌بینید و قراردادهایی که امضا می‌شود.

سردار محمد باقرزاده شامگاه پنجشنبه در مراسم اربعین شهدای گمنام سرخنکلاته شهرستان گرگان اظهار کرد: در شهر پاسارگاد که به مقبره کوروش معروف است، ما می‌دانستیم که این اثر تاریخی یک حریمی دارد و خیلی اصرار نداریم که بخواهیم آثار تاریخی را تحریف کنیم و آسیب بزنیم، لذا برای تدفین شهدای گمنام در این منطقه دو کیلومتر از این محل تاریخی فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: برخی این موضوع را چنان بزرگنمایی کردند و کمپینی درست کردند که چرا نشسته‌اید و آمدند که می‌خواهند به مقبره کوروش آسیب بزند؛ ببینید که دشمن کجاها را هدف‌گذاری کرده و چگونه وارد مبارزه با ارزش‌های دینی و اسلامی ما می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حال ببینید چه اتفاقاتی در کنار مقبره کوروش رخ می‌دهد و دیدیم تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده و مراسم‌های رقص و پایکوبی مختلط برگزار می‌شود؛ آیا میراث فرهنگی ملت این است؟

باقرزاده تاکید کرد: ما چگونه به خودمان اجازه می‌دهیم که با جگرگوشه‌های(شهداء)  یک ملت که حتی تا امروز در جهان در حال فعالیت هستند و با نام مدافعان حرم در سوریه می‌جنگند، اینگونه برخورد شود و به نظر من مسئولان باید این نگاه را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه شهدا به‌این علت عزیز و شکست‌ناپذیر هستند که در اطاعت خدا بودند، ادامه داد: برخی از چهره‌های سیاسی یک‌شبه تمام اعتبار و جایگاه خودشان را از دست می‌دهند و دلیل آن دوری از ارزش‌های دینی و اسلامی است که به همان میزان که از این ارزش‌ها فاصله می‌گیرند از عزت آنها کم می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: انگیزه اصلی انقلاب این بود که ملت می‌خواستند از زیر بند استکبار آزاد باشند و آیا آزادی یعنی بی‌بند و باری؟

باقرزاده تاکید کرد: جنگ در اساس مخیر کردن ملت ما بین عزت و ذلت بود و می‌خواستند بگویند که شما یکی از این دو را انتخاب کنید اما امام حسین(ع) در عاشورا فریاد هیهات‌من‌الذله سر داد.

وی گفت: در ابتدای جنگ زمانی که صدام آمد و عربده کشید، مردم، بسیج و ارتش و سپاه بودند که آمدند و در مقابل دشمن ایستادند و همین شد که هیچوقت امام و شهداء احساس حقارت نکردند.

باقرزاده ادامه داد: دشمن بعد از جنگ تحویلی در دوران دفاع مقدس می‌خواست صلح تحمیلی را اجرایی کند اما ملت پای نظام و انقلاب و کشور خود ایستادند و جنگ و تهدید را دفع کردند و سایه جنگ را رزمندگان اسلام هستند که دفع می‌کنند نه این بازی‌های سیاسی که شما می‌بینید و قراردادهایی که امضاء می‌شود.

 وی تاکید کرد: سایه جنگ با روی خوش نشان دادن به دشمن دفع نمی‌شود بلکه چهره مصمم رزمنده اسلام است که سایه جنگ را دفع می‌کند و این درس دفاع مقدس و رشادت‌های شهداء است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برخی اوقات شبهه ایجاد می‌کنند که ایران چرا در کشورهایی مثل سوریه و لبنان و عرق حضور دارد و می‌گویند ما خودمان مشکلات داریم و آنجا چه کاری انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ما زمانی که از زاویه‌ای دیگر به موضوع نگاه می‌کنیم سوریه و عراق و لبنان را یکی می‌بینیم و بستگی دارد که شما با چه زاویه‌ای به این موضوع نگاه کنید.

باقرزاده در بخش دیگری با بازخوانی رشادت‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش برخی عناصر دشمن در داخل کشور، بیان کرد: تفکر زمان بنی‌صدر هنوز در لایه‌های مختلف کشور وجود دارد و زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی، عده‌ای می‌گویند صرفه ندارد که در داخل تولید کنیم و بریم و از خارج وارد کنیم.

وی متذکر شد: برگزاری یادواره شهدا و سفرهای راهیان نور یعنی اینکه ما پای آرمان‌های شهداء ایستاده‌ایم و دست از مبارزه بر نمی‌داریم و این یعنی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نگاه انقلابی است که می‌تواند ما را از گردنه‌های سخت عبور دهد و مشکلات اقتصادی با نگاه انقلابی قابل حل است و امروز جنگ اقتصادی است و آنهایی که سرباز این میدان هستند باید هوشیار باشند.

باقرزاده با اشاره به اینکه هر کسی در هر جایی که هست باید به دنبال انجام وظیفه باشد، گفت: مجلسی نیست که تعدادی از جوانان به مسئولان مراجعه نکنند و تقاضا نداشته باشند که به جمع مدافعان حرم بپیوندند.

وی با اشاره به سخنان برخی از افراد با نیت تطهیر چهره منافقان، گفت: یعنی آنقدر انسان از نظر سیاسی و اخلاقی باید تنزل پیدا کند که حاضر باشد برای از میدان به‌در کردن رقیب خود از صحنه انتخابات خفت و خواری همکاری با منافقان را بپذیرد، منافقانی که حکم قرآن برای آنها مشخص است.

باقرزاده بیان کرد: ملت باید هوشیار باشند که هوشیار هستند و ملت به خوبی پاسخ توطئه‌های عناصر دشمن در هر زمان را با اقتصاد و بصیرت می‌دهند.

وی در بخش دیگری با اشاره به یادمان شهدای گمنام تدفین شده در شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان، تاکید کرد: مردم وظیفه خود را می‌دانند و انجام می‌دهند اما مسئولان باید حواسشان جمع باشد و باید به این یادمان توجه ویژه‌ای داشته باشند و مدیران شهری باید همیشه اینجا را پرنور نگه دارند زیرا اینجا یکی از نمادهای عزت ملت ایران است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار