در پی کاهش توان جسمانی فیروز زنوزی جلالی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی کشورمان، شیمی‌درمانی وی به دستور پزشک معالجش متوقف شد. ب
کد خبر: ۴۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 15 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،روز گذشته، جمعه 25 فروردین، دو معاون این بنیاد از فیروز زنوزی جلالی، رمان‌نویس و استاد داستان‌نویسی کشورمان عیادت کردند.ابراهیم زاهدی مطلق و بهروز جلالی، معاونان داستان و اجرایی بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور در بخش داخلی ریه بیمارستان مسیح دانشوری، جویای احوال نویسنده رمان «برج 110» شدند.
زنوزی جلالی که پس از کاهش توان جسمی ناشی از بیماری ریوی، بار دیگر از هفته گذشته در بیمارستان بستری شده است، ضمن قدردانی از نویسندگان و شاگردانش به‌خاطر پیگیری وضعیت جسمانی او، از دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و کادر پزشکی و اداری این بیمارستان نیز تشکر کرد.
بر اساس این گزارش، به دستور پزشک معالج این نویسنده، دوره دوم شیمی‌درمانی او به منظور احیای توانایی‌های جسمانی متوقف شده و در حالی که او یک دوره 10 جلسه‌ای شیمی‌درمانی را با موفقیت پشت سر گذاشته، فعلا باید تحت نظر پزشک، وضعیت جسمی مناسب‌تری برای ادامه شیمی‌درمانی در مرحله دوم پیدا کند.
در این دیدار، معاونان بنیاد شعر و ادبیات داستانی، سلام رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ـ که به دلیل سفر کاری در تهران حضور ندارد ـ را به استاد زنوزی جلالی ابلاغ کردند.زنوزی نیز با خرسندی از بهبود حال عمومی خود از نمایندگان بنیاد خواست تا مراتب تسلیت او را به دلیل درگذشت آیت‌الله سیدحسن صالحی به فرزندش، دکتر صالحی ابلاغ کنند.
محمد حنیف، کامران پارسی‌نژاد، محمدعلی گودینی و ... نیز روز گذشته با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری از فیروز زنوزی جلالی عیادت کردند.
نویسنده رمان «مخلوق» از زمستان سال 94 با عفونت ریه دست به گریبان است و بارها دوره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی را پشت سر گذاشته است. او سال گذشته و در خلال بیماری، رمان «برج 110» خود را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد. این کتاب از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی و به همت انتشارات علمی، فرهنگی به چاپ رسیده است.
زنوزی جلالی در اثناء این بیماری طولانی، همسرش را در مهرماه سال گذشته از دست داد.فیروز زنوزی جلالی، متولد 1329 خرم‌آباد است که آثار متعددی در حوزه ادبیات داستانی در کارنامه دارد. او همچنین داوری جوایزی چون جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی را بر عهده داشته است.
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای این نویسنده بزرگ کشورمان، آرزوی سلامت کامل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار