مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: کمبود اتوبوس در این ناوگان وجود ندارد زیرا ظرف سه سال اخیر 400 دستگاه اتوبوس جدید به آن وارد و به همان تعداد اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی شهری مشهد خارج شده است.
کد خبر: ۴۰۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 15 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل ازایرنا،علی اصغر نیشابوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین پارسال قرارداد خرید 733 دستگاه اتوبوس جدید منعقد شد که 400 دستگاه از این تعداد گازسوز است.
وی همچنین میانگین سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس را در مجموع تمام خطوط شهری مشهد هشت دقیقه اعلام و بیان کرد: حضور به موقع اتوبوس در ایستگاهها مطالبه حق شهروندان و یکی از راهکارهای تحقق آن توسعه خطوط ویژه است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد طول خطوط اتوبوسهای ویژه و تندرو را در این کلانشهر تنها 16 کیلومتر اعلام و بیان کرد: نیمه دوم پارسال قراردادی با یکی از شرکتهای دانش‌بنیان منعقد و مقرر شد در مرحله نخست 20 دستگاه از اتوبوسهای شهر مشهد برای معلولان مناسب‌ سازی شوند که امیدواریم تا یک ماه آینده این مهم عملیاتی شود.
وی ادامه داد: در قالب ارزشیابی انجام شده با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه فردوسی با جامعه آماری هزار و 500 شهروند و 500 زائر مشخص شد 57 درصد مردم از خدمات ناوگان اتوسرانی شهر مشهد رضایت کامل دارند.
نیشابوری گفت: 10 درصد مردم از عملکرد این سازمان رضایت نداشته اند و بقیه اعلام رضایت کردند.
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: هم اینک فقط پنج درصد از مجموع ایستگاههای اتوبوس در این کلانشهر به سامانه اعلام زمانبندی حضور اتوبوس در ایستگاه مجهز هستند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: سه هزار ایستگاه اتوبوس در این کلانشهر وجود دارد اما 150 ایستگاه به سامانه اعلام زمانبندی حضور اتوبوس در ایستگاه تجهیز شده اند.
وی امکان نصب این سامانه را در ایستگاههای فاقد سایبان رد و بیان کرد: بنابراین نصب آن در 50 درصد ایستگاههای اتوبوس مشهد قابل اجرا نیست.
نیشابوری ادامه داد: البته نرم‌افزار موبایلی در حال تهیه است که شهروندان از طریق آن می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاه مطلع شوند.
وی گفت: همچنین 70 درصد از ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به کولر و کل ناوگان نیز مجهز به سامانه گرمایشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار