بهروز کارخانه بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلف بین جمعیت هلال‌احمر استان همدان و ادارات و ارگان‌ها در راستای آموزش همگانی منعقدشده است، عنوان کرد: طرح «هر خانواده یک امدادگر» یکی از طرح‌های مهم در جمعیت هلال‌احمر بوده که در همین راستا تفاهم‌نامه‌های مختلف منعقدشده است.
کد خبر: ۴۰۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 16 April 2017
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح «دادرس» در ۲۰۰ مدرسه استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر؛ بهروز کارخانه گفت: آموزش‌هایی توسط جمعیت هلال احمر همدان و با همکاری آموزش و پرورش برای دانش اموزان استان همدان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۰ هزار مدرسه در استان همدان وجود دارد که انجام طرح‌های مختلف مانند طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

بهروز کارخانه‌ با اشاره به اینکه طرح دادرس در ۲۰۰ مدرسه استان همدان انجام شده است، گفت: نزدیک به ۱۶ هزار دانش‌آموز در این طرح آموزش‌های مختلفی چون مهار آتش، پناه‌گیری در زلزله، کمک‌های اولیه، امداد و نجات، اسکان اضطراری، احیای قلبی و غیره را آموزش دیدند.

آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه باید به طور مداوم و سالی یک بار انجام شود وی با بیان اینکه هر دانش‌آموز در یک خانواده می‌تواند یک امدادگر باشد، افزود: آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه باید به طور مداوم و سالی یک بار انجام شود.

کارخانه به برگزاری آموزش مقابله با زلزله در مدارس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به دانش‌آموزان نحوه پناه‌گیری در زلزله آموزش داده می‌شود، گفت: در همین راستا هر ساله در هفته کاهش اثر بلایای طبیعی مانور زلزله در مدارس برگزار می‌شود.

کارخانه‌ به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در جمعیت هلال احمر استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه هر ساله چندین هزار نفر برای بهره‌مندی از این آموزش‌ها در کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند، عنوان کرد: یادگیری نحوه پناه‌گیری در زلزله و یا سیل و طوفان از اصول ضروری است.

کارخانه‌ یکی دیگر از طرح‌های جمعیت هلال احمر را طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) اعلام کرد و گفت: وبگاهی با عنوان طرح خادم راه‌اندازی شده که افراد می‌توانند با ورود به این وبگاه به صورت غیر حضوری آموزش‌های کمک‌های اولیه را دریافت و سپس در آزمون آن شرکت کنند و یا اینکه به صورت نیمه حضوری با استفاده از وبگاه و ۸ ساعت کلاس در این طرح شرکت کنند.

طرح خادم در راستای ارتقای آگاهی مردم از بلایای طبیعی و غیر طبیعی اجرا می‌شود

وی با تأکید بر اینکه طرح خادم در راستای ارتقای آگاهی مردم از بلایای طبیعی و غیر طبیعی اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح کامل‌ترین اطلاعات را در خصوص امداد و نجات در اختیار افراد قرار می‌دهد.

کارخانه عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی و وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر آموزش همگانی افراد در زمینه کمک‌های اولیه و امداد رسانی است.

بهروز کارخانه‌ با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مختلف بین جمعیت هلال احمر استان همدان و ادارات و ارگان‌ها در راستای آموزش همگانی منعقد شده است، عنوان کرد: طرح «هر خانواده یک امدادگر» یکی از طرح‌های مهم در جمعیت هلال احمر بوده که در همین راستا تفاهم‌نامه‌های مختلف منعقد شده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: تفاهم‌نامه‌هایی در قبال آموزش همگانی با ارتش، شرکت شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها، حمل و نقل و پایانه‌ها و سایر نهادها منعقد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تأکید بر اینکه باز آموزی یک اصل مهم در آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات است، عنوان کرد: برخی اقشار جامعه ازجمله خانم‌های خانه‌دار متأسفانه در یادگیری کمک‌های اولیه و امداد و نجات کوتاهی می‌کنند در حالی که آموزش کمک‌های اولیه می‌تواند یک اصل مهم برای فرد باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار