دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف از برگزاری سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد ، پیدا کردن روشهای بهتر برای درمان بیماریهاست.
کد خبر: ۴۰۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 16 April 2017
هدف کنگره بین المللی سلولهای بنیادین و پزشکی بازساختی روشی بهتر برای درمان بیماریهاستبه گزارش تابناک رضوی، علی قاسمی دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز در نشست خبری کنگره بین المللی سلولهای بنیادین و پزشکی بازساختی  افزود :هدف سلول‌های بنیادی این است که روشی بهتر را در درمان بیماری‌هایی که راه درمانی برایشان وجود ندارد ارائه کند. 
وی افزود: نزدیک ۷۰ طرح در زمینه سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است که بخشی از آن‌ها به پایان رسیده و  برگزاری کنگره  از جمله اقداماتیست که  با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه فردوسی و موسسه رویان برگزار می شود.
دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: ستاد استانی سلول‌های بنیادی در سه کمیسیون علوم و فنون، پژوهش‌های ترجمانی و کاربرد سلول‌های بنیادی شکل گرفته  و ریاست این ستاد با استاندار بوده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی دبیر این ستاد  بر عهده دارد  و دبیرخانه ستاد استانی سلول‌های بنیادی نیز در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است.
در ادامه این نشست، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، حمیدرضا بیدخوری گفت:همزمان با ایام  برگزاری برنامه هایی با محوریت مشهد ۲۰۱۷  سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنگره با شعار اکتشاف، ترجمان، کاربرد از روز چهارشنبه سی‌ام فروردین ماه تا جمعه اول اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری جهاد دانشگاهی، دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و ۳۰ مجموعه تخصصی  در برگزاری  این دو کنگره ملی و بین‌المللی  همکاری می کنند.
مریم مقدم‌متین ،دبیر علمی سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار داشت: تاکنون هزارو 114 نفر ثبت‌نام کردند و تا امروز برای هزارو۴۰۰ نفر برنامه سه روزه این کنگره  پیش‌بینی شده است و در دوره گذشته نیز هزارو۳ نفر شرکت کننده بوده اند.
وی افزود: از مجموع ۳۰۷ چکیده دریافت شده پیرامون موضوعات کنگره ۲۴۰ مورد تایید شده و داوری‌ها به‌صورت آنلاین و حضوری انجام شده که ۲۳۷ مورد در قالب پوستر و ۳ مورد در قالب سخنرانی در روزهای کنگره  ارائه می‌شود و در مجموع ۶۳ سخنرانی در این کنگره سه روزه ارائه می‌شود.
دبیر علمی سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیان کرد: سخنرانانی از ۱۰ کشور در این رویداد بین‌المللی  حضور دارند و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر ستاد علمی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و استاندار خراسان رضوی مهمانان شاخص این رویداد هستند.
احمدرضا بهرامی دبیر سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد افزود : تعدادی از فناوری‌ها همگرا  هستند که در مسیر پیشرفت تشخیص بیماریها بسیار مفید هستند و وی افزود: مخاطبان این همایش دانشمندان، پزشکان و مهندسان هستند و در گذشته هم شاهد همکاری‌های بسیار خوبی میان این سه  گروه بودیم و در واقع این کنگره در راستای ترویج و کاربردی کردن فعالیت‌های سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی این ستاد همکاری‌ای سه جانبه داشتند و از حمایت‌های دولتی و ستاد سلول‌های بنیادی کشور زیر نظر معاونت ریاست جمهوری هم برخوردار شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار