رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وجود دانشگاه فردوسی به عنوان یک دانشگاه بین المللی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت تعامل با جوامع دیگر را فراهم می کند.
کد خبر: ۴۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 17 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر محمد کافی که امروز 28 فروردین ماه در آیین افتتاح سومین جشنواره فرهنگ ملل که در دانشگاه فردوسی مشهد سخن می گفت در ادامه اظهار کرد:  دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک دانشگاه بین المللی به خود افتخار می کند چرا که وجود دانشگاه بین المللی در شهری که در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته و معرفی شده فرصت تعاملات فرهنگی، اجتماعی و ... جوامع را بیش از پیش فراهم می کند.
 وی ادامه داد: علم زبان مشترک میان انسان هاست که مرزهای سیاسی و جغرافیایی را حذف کرده و تفاوت های قومیتی، فرهنگی و ... را نادیده می گیرد و حاکمیت علم سمبل تحقق یافته دموکراسی در جهان است.
 کافی عنوان کرد: در این میان دانشگاه پرچمدار علم و متعلق به تمام مردم جهان است و درهای دانشگاه فردوسی مشهد به روی تمام مردم جهان باز است، نه تنها به خاطر موقعیت های علمی و وجود اساتید برجسته بلکه به خود می بالیم و افتخار می کنیم که یک دانشگاه بین المللی هستیم.
 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: افتخار می کنیم که امروز تحصیل و تحقیق را با 1500 دانشجوی غیر ایرانی و با 20 ملیت به اشتراک می گذاریم، برگزاری جشنواره ملل در سه سال متوالی در واقع جشن بزرگ با هم بودن دانشجویانی است که از سایر ملت ها حول محور علم گرد هم امده اند.
 وی در ادامه با بیان اینکه این حضور برای ما بسیار ارزشمند است، بیان کرد: دانشجویان غیر ایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه فردوسی در واقع در زمان تحصیل نمایندگان کشورهای خود در ایران هستند و پس از اینکه به کشور خود بازگردند نمایندگانی از ایران در کشورهای خود خواهند بود.
 کافی با اشاره به اینکه قاره اسیای بزرگ و کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی در تاریخ بشریت نقش بی بدیلی داشته اند، اظهار کرد:  خراسان بزرگ نیز در گذشته چهارراه تبادلات اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... بوده است و اکنون زمان مناسبی است تا این روابط گسترده به خصوص در بخش فرهنگی و علمی احیا شود.
 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در خاورمیانه زیرساخت های توسعه همواره فراهم است، تصریح کرد:  با دوستی و مودتمی توانیم شکوفایی منطقه را در آینده تضمین کنیم و امیدواریم صلح و پیشرفت در تمامی جهان محقق شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار