شهردار ارومیه عنوان کرد؛
شهردار ارومیه میزان بودجه سال 96 شهرداری ارومیه را بر اساس افق 1404، 1250 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 17 April 2017
به گزارش تابناك اغذربايجان غربي:محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با تبریک سال جدید و آروزی سال پر برکت برای شهروندان ارومیه ای با بیان اینکه شهر اروميه پیوسته در حال رشد و توسعه است، بیان کرد: شهر ارومیه بر اساس افق 1404 روند رشد و توسعه خود را طی می کند و بودجه سالانه شهرداری ارومیه بر همین مبنا به تصویب می رسد .

وی با بیان اینکه مدیريت شهري به رفاه و آسايش شهروندان در بطن زندگي شهري نگاه وي‍ژه ای دارد، گفت: ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توجه ویژه به جوانان بايد پیوسته مورد توجه قرار گيرد.

حضرت پور ادامه داد: زندگي شهروندي در ارومیه با توسعه زير ساخت هايي لازم برای تحقق آن چون نوسازی و توسعه ناگان حمل نقل عمومی و به ویژه اجرای فاز عملیاتی تراموای شهری، توسعه کیفی فضای سبز با اولویت توسعه شبکه آب خام شهری برای آبیاری فضای سبز و همچنین زیبا سازی منظر پارک های سطح شهر، نوسازی بافت فرسوده و نگاه ویژه به مبلمان شهری، اتمام تقاطع غير هم سطح آذربايجان و آغاز رينگ دوم، آسفالت معابر خاکی، ساخت فرهنگسرا و نیز سالن های ورزشی در سال جاری ارتقا می یابد.

وی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده شهر ارومیه به میزان 417 هکتار، تاکید کرد: نوسازی بافت فرسوده شهری مورد توجه ویژه مدیریت شهری ارومیه است که امسال این مهم با نوسازی  مسکنهایی در اطراف خیابان شهید باکری آغاز می شود.

وی با تاکید براینکه نوسازی بافت فرسوده ارومیه نیاز به یک نگاه ویژه است، عنوان کرد: دولت بر اساس سياست های ابلاغي خود در بودجه سال 96 و شوراي اسلامي شهر برابر سياست هاي مصوب خود با صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده را رقم خواهند زد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مدیریت شهری ارومیه توجه ویژه ای به رفاه شهروندان به ویژه اوقات فراغت جوانان دارد، گفت: بدین منظور طی سال جاری در 12 نقطه شهر اروميه سالن های ورزشي با هدف زندگی محله محور و کاهش سفر به هسته مرکزی و در نتیجه کاهش ترافیک ایجاد می شود.

ايجاد اشتغال براي يك هزار نفر برابر منويات مقام معظم رهبري در سال جاري

حضرت پور همچنین با اشاره به رفاه اجتماعي و توجه ويژه به مقوله اشتغال، بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال96 به سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" از سوی ‏مقام معظم رهبری، بیان کرد: شهرداری ارومیه برابر منویات مقام معظم رهبری نگاه ویژه به امر تولید و اشتغال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این راستا ‏ در سال ۹۶، برای ۱۰۰۰ نفر از طریق شرکت های اقماری ‏اشتغال ایجاد می شود ‏که با تحقق این مهم در طول چهار سال به 4000 نفر ایجاد اشتغال ایجاد مي شود.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: شهرداري ارومیه با حمایت های شوراي اسلامي شهر اروميه ، استانداری آذربایجان غربی و شهروندان از دستگاهاي پيش رو در حوزه اشتغال می شود و امید است با ایجاد اشتغال موجب افزایش درآمدهای سرانه مردم و در نتیجه رونق اقتصادی در شهر بشویم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم در حوزه توسعه صادارات محصولات کشاورزی و صنعت گردشگری سلامت موجب رونق اقتصادی و عمران و آبادانی شهر ارومیه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار