مدیرکل اوقاف استان خراسان جنوبی از ارسال ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در طرح ملی حافظان قرآن در استان خراسان جنوبی موفق به حفظ قرآن شدند.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 18 April 2017
حجت‌الاسلام منصور هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در بخش فیلم، نماهنگ، برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی و تیزر در بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 22 اردیبهشت ماه امسال تمدید شد و آثار ارسالی به دبیرخانه باید از اول فررودین ماه 92 به بعد تولید شده باشند.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: تاکنون 65 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد که از محورهای این برنامه وقف سلامت، درمان، وقف و محیط زیست است.

هاشمی افزود: موضوعات در بخش وقف و سلامت کمک به بیماران خاص، گسترش مراکز تخصصی درمان، بروزرسانی تجهیزات بیمارستانی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌های خاص، بهبود شرایط روحی و روانی بیمار و خانواده است و در بخش سبک زندگی و آثار اجتماعی می‌توان به موضوعات تحکیم بنیان خانواده، احترام به همنوع، همدلی و هم زبانی، بهبود شرایط زندگی، تقویت مراکز فرهنگی مذهبی و پیامدهای موقوفه‌خواری اشاره کرد.

وی به تربیت بیش از 2 هزار حافظ قرآن در استان خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 2 هزار و 666 حافظ قرآن کریم در طرح ملی حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی تربیت شدند.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 92 در خراسان جنوبی آغاز شده که در این مدت 17 هزار نفر حافظ قرآن کریم در خراسان جنوبی تربیت شده و از این تعداد 27 نفر حافظ کل قرآن شدند.

هاشمی افزود: سال گذشته 5 هزار و 333 نفر در کلاس‌های آموزشی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 666 نفر در آزمون حافظان قرآن کریم شرکت و گواهینامه گرفتند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار