در حاشیه برگزاری مسابقات منطقه ای تنیس بانوان کشور؛
مسابقات منطقه ای تنیس بانوان کشور، روز یکشنبه در مجموعه ورزشی سجاد مشهد به صورت انفرادی آزاد با شرکت 23 تنیسور از مشهد و 14 تن از شهرهای بیرجند، بجنورد، قم، قزوین، کرج و تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 18 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از فارس، این مسابقات که البته با حاشیه‌هایی بسیار تأمل برانگیز همراه بود! از جمله این حواشی، کمبودهایی بود که در استانداردهای فضای ورزشی ویژه بانوان در کلان‌شهری مانند مشهد خودنمایی می‌کرد. 

مناقشه اصلی در این نوشتار ژست‌ها، نوع، و میزان پوشش‌ها یا انتشار تصاویر آن نیست؛ اما آنچه حقیقتا تأسف‌بار و بسیار تأمل برانگیز است، انتشار این تصاویر از پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام است که با جایگاه خاص مشهد در ایران و جوامع اسلامی ناسازگار است. تصاویری که نشان می دهد ما باتوجه به اهمیت ورزش بانوان هنوز در فراهم آوردن شرایط آن ازجمله فضای مناسب و ویژه بانوان و همچنین در نظر گرفتن شأن شرکت کنندگان و تماشاگران دچار کاستی های جدی هستیم.
این تصاویر که به سادگی می‌توانند دست مایه به ابتذال کشیدن تورنمنت ها و حتی برچسب خوردن به بانوان ورزشکار قرار گیرد تنها یک پیام را به‌دنبال دارد: «باید جدی تر برای ورزش بانوان برنامه ریزی کرد».
ورزش کردن و برگزاری مسابقات ورزشی نیز همانند هر فعالیت مفید دیگری در صورتی که به شکلی صحیح انجام نشود می تواند مضر باشد. اگر قرار است ورزش کردن را به عنوان جزئی از  فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم، پس باید فرهنگ ورزش و آداب رسوم آن را در کشور رعایت کنیم. آداب و رسومی که برگرفته از فرهنگ ایرانی – اسلامی باشد. 
انتشار تصاویر نامتعارف از این تورنمنت ورزشی آن هم از پایتخت معنوی جهان اسلام انسان را ناخودآگاه به یاد یک قانون می‌اندازد که از آن به «استراتژی قورباغه» تعبیر می شود.
در برخی کشورهای مانند فرانسه، نوعی غذا از گوشت قورباغه درست می شود که برای تلخ نشدن گوشت آن، این حیوان را متاسفانه به طور زنده آب پز می کنند.  
اما چگونه این اتفاق می افتد؟ وقتی که فرانسوی ها قورباغه را درون قابلمه روی اجاق گاز قرار می دهند، آب داخل قابلمه آرام آرام گرم می شود، بدن قورباغه سعی می کند خود را با دما انطباق دهد. هر قدر دما بالاتر می رود، قورباغه باز سعی می کند که انطباق حاصل کند و از این تغییر آهسته دمای اطرافش احساس خطر نمی کند. این کار ادامه پیدا می کند تا جایی که  دیگر اعصاب بدن قورباغه تحمل گرما را ندارد و حیوان در حال پخته شدن بدون این که بفهمد، می میرد.
از این روش طبخ قورباغه، غربی ها «استراتژی قورباغه» را طرح می کنند؛ بدین صورت که نه به دشمن و نه به استراتژی وی حمله می شود، بلکه محیط اطرافش را مورد هجوم قرار می دهند. در توضیح بیشتر دو نوع اول باید گفت که در حالت اول خود جامعه هدف را مورد حمله قرار می دهند و از بین می برند و در حالت دوم استراتژی غالب آن‌ها را خنثی می کنند، یعنی تصمیمات و باورهای آن‌ها را ناکارآمد می کنند و وقتی تصمیم آن‌ها از اثر بیفتد، گویی به خود آن‌ها حمله شده است. 
اما در تشریح نوع سوم راهبردها یعنی استراتژی قورباغه، محیط را برای آن‌ها نامناسب و نامساعد می کنند تا ناآگاهانه و به تدریج از بین بروند!
این‌گونه تصویر ساختن از امر مهم مانند ورزش بانوان تنها به حاشیه کشاندن این ورزش است و مسوولان ورزش بانوان باید شرایط ورزش سالم را برای آنها فراهم سازند تا این شرایط سبب تعطیلی این مهم نشود. بی تردید، این شرایط بازتاب های متفاوتی دارد تا جایی که به اصل این اقدام اشکال وارد شود.

امیدواریم مسوولان با تدبیر خود و تغییر این شرایط در برگزاری و زمینه های انعکاس رسانه ای فضا را برای سالم ماندن ورزش بانوان فراهم سازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار