با حضور برگزیدگان مدارس استثنایی استان خراسان رضوی
شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت استان خراسان رضوی با مشارکت آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی میزبان دانش آموزان دختر برگزیده در رشته‌های مختلف ورزشی ،فرهنگی و هنری با نیازهای ویژه
کد خبر: ۴۰۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 18 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، به دنبال انعقاد تفاهم نامه فی مابین مجمع خیرین سلامت و اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان و در جهت ایجاد انگیزه و افزایش سلامت و بهداشت روان این افراد همایش تجلیل از برگزیدگان مدارس استثنایی استان خراسان رضوی برگزار شد.
مهین توکلی مدیر آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی در این همایش با اشاره به اینکه خداوند دنیا و زیبایی‌های آن را نیافریده است مگر اینکه ما را مورد آزمون قرار دهد، گفت : طرح دختران ستارگانی با نیازهای ویژه، فرصت ارزشمندی برای معرفی و ظهور توانمندی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه و رساندن این دانش آموزان به استقلال فردی و اجتماعی بود و موجب شد تا جامعه به سطح توانایی‌های جسمی و حرکتی این دانش آموزان بیش از گذشته باور داشته باشد.
وی عنوان کرد: این طرح علاوه بر دخترانی که در مسابقات به‌صورت ویژه شرکت کرده بودند به دختران برگزیده به لحاظ اخلاقی، درسی مهارتی و ورزشی مورد تشویق قرار می‌گیرند تا انشا الله الگوی خوب و مناسبی برای دیگران باشند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، خواستار مشارکت جدی و فعال‌تر بیشتر و همگانی در خصوص رفع مشکلات دانش آموزان استثنایی شد و لحاظ نمودن نگاه علمی، تخصصی و کارشناسی به این حوزه را در برنامه‌ریزی‌ها، ضروری دانست و گفت: این همایش باهدف تجلیل و تقدیر از دخترانی است که مثل ستاره‌ای در آسمان می‌درخشند و  برای حل مسائل این عزیزان باید نگاه تخصصی داشت و وجود این نگاه در همه لایه‌های جامعه از مسئولین تا کارشناسان، معلمان و خیرین عزیز باید وجود داشته باشد و صرف اعتقاد داشتن به رفع مسائل و مشکلات زنان، مشکلی را حل نمی‌کند. علاوه بر این اعتقاد قلبی،  باید عملاً در وجود همه برای کمک به این عزیزان  همتی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت زنان درروند توسعه و ضرورت توانمندسازی زنان گفت: زنان باید در دو بخش اقتصادی و اجتماعی به توانمندی برسند تا بتوانند مشارکت سازنده‌ای در توسعه پایدار داشته باشند.
توکلی با بیان اینکه با تأکید بر الزام اقتصادی اشتغال و مشارکت زنان و اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: میزان مشارکت و اشتغال، یکی از شاخص‌های اصلی نوسازی اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و میزان و نحوه مشارکت اقشار مختلف مردم از جمله زنان در فعالیت‌های اقتصادی یکی از عوامل و شاخص‌های امر توسعه می‌باشد.
تربیت ، آموزش و اشتغال دانش آموزان استثنایی دغدغه ما است.
در ادامه این همایش درسنی مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت:  هدف ما این است که دانش آموزان با نیازهای ویژه هم از برنامه آموزش انفرادی در آموزش ویژه و هم از آموزش‌وپرورش عادی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه تربیت ، آموزش و اشتغال این عزیزان دغدغه ما است،  افزود: خوشبختانه آموزش‌وپرورش در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری حائز رتبه‌های اول استانی و کشوری شده است .
وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی 2 کارگاه فعال برای دختران با نیازهای ویژه جهت فعالیت‌های اقتصادی آنان پس  از پایان تحصیلات دارد، افزود: ما جهت رشد و توسعه این دانش آموزان از هیچ‌گونه کوششی فروگذار نخواهیم بود و سعی می‌کنیم در تمام جنبه‌های زندگی همراه این عزیزان باشیم حمایت همه اولیاء، همکاران، مسئولین و خیرین محترم ما را دررسیدن به اهدافی که داریم، یاری می‌کند.
کمک به دانش آموزان استثنایی یک فرصت ارزشمند و یک موهبت الهی است.
فرجی مسئول امور بانوان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور نیز در این همایش بابیان اینکه خیرین مثل دو بال هستند که ما را در این امور کمک می‌کنند، گفت:  در راستای رفع مشکلات دانش آموزان، ترغیب و تشویق خیرین الزامی است و خیرین می‌توانند نقش مهمی را در این خصوص داشته باشند.
وی عنوان کرد: کمک و یاری به دانش آموزان استثنایی یک فرصت ارزشمند و یک موهبت الهی برای خدمت‌رسانی به مردم است.
فرجی بابیان اینکه خیرین پیشتاز در این عرصه هستند، بیان کرد: خیرین بر روی ساختن و تربیت این دانش آموزان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
در پایان از دانش آموزان برگزیده در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری تجلیل و تقدیر شد و هدایایی نفیس از سوی شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت استان خراسان رضوی و مجمع خیرین سلامت مشهد به دانش آموزان استثنایی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار