رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به برگزاری اولین شب شعر رضوی«جوانه ها» در شهرستان خوسف با حضور شاعران شهرستان های نهبندان ، سربیشه و بیرجند شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران در این شهرستان ها بوده ایم .
کد خبر: ۴۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 18 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از فرهنگ رضوی؛سید حسین هاشمی افزود: اکثر شاعران در شهرستان نهبندان اینگونه برایشان ذهنیت ایجاد شده بود که برای حضور در جشنواره شعر رضوی در حوزه کودک و نوجوان باید حتما شاعران در سنین پایینی قرار داشته باشند که خوشبختانه با برگزاری اولین شب شعر رضوی«جوانه ها» این ذهنیت عوض شد .

وی ادامه داد: بر این اساس شاعران با هر رده سنی و جنسیتی می توانند در حوزه کودک و نوجوان آثاری داشته باشند و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی به برگزاری جلسات و برنامه هایی در شهرستان نهبندان در راستای برگزاری جشنواره شعر رضوی اشاره کرد و اذعان داشت: اطلاع رسانی هایی خوبی در این راستا در کل شهرستان انجام شده و پیش بینی ما این است که در مرداد ماه شاهد برگزاری جشنواره ای به مراتب بالاتر بلحاظ کمی و کیفی در استان باشیم .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه هم چنین پیش بینی می شود استقبال خوبی از سوی شاعران از جشنواره شعر رضوی«جوانه ها» صورت گیرد، ادامه داد: هم چنین پیش بینی می شود در جشنواره امسال شاهد حضور پررنگ تر شهرستان ها باشیم.
 
هاشمی به تاثیر برگزاری جشنواره شعر رضوی، در ترویج فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: به نظر من زبان شعر و هنر چون زبان دل است، بهترین ابزار در ترویج فرهنگ رضوی بخصوص برای گروه های سنی پایین است.
 
گفتنی است؛جشنواره ملی شعر رضوی «جوانه ها» در راستای پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مردادماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار