گزارش‌های مختلفی از سرقت منازل به پلیس می‌رسد؛ سرقت‌هایی که همگی به یک شیوه و در غیاب صاحب‌خانه‌ها صورت می‌گیرد. اما در مشهد سرقت ها در سطوح بالاتر و به صورت غیر حرفه ای در حال شکل گیری است و به سرقت از منازل اختصاص نمیابد بلکه گسترده تر شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۰۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 18 April 2017
سارقان غیر حرفه ای بلندپرواز در مشهد

به گزارش تابناک رضوی؛ گزارش‌های مختلفی از سرقت منازل به پلیس می‌رسد؛ سرقت‌هایی که همگی به یک شیوه و در غیاب صاحب‌خانه‌ها صورت می‌گیرد. اما در مشهد سرقت ها در سطوح بالاتر و به صورت غیر حرفه ای در حال شکل گیری است و به سرقت از منازل اختصاص نمیابد بلکه گسترده تر شکل گرفته است.

سرقت از بانک ها در مشهد
اگر به صفحه ی حوادث روزنامه ها توجه کنید اتفاقات بسیاری را می بینیم که در صدر آن سرقت از بانک ها با هر وسیله ای و به هر شکلی است. این در حالی است که به گفته ی سرهنگ نیکمرام فرمانده نیروی انتظامی مشهد ، طی یک ماه گذشته ۳ بانک در مشهد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت که به گفته  وی احتمال می رود تمام این سرقت ها توسط یک سارق انجام شده باشد. این خبر البته سابقه ی تاریخی در مشهد دارد که به تدریج گسترش یافته است. 
برخی از این اخبار بدین صورت است؛
یک فرد مسلح با ورود به یک موسسه قرض الحسنه در بلوار چمن مشهد اقدام به سرقت کرد و از محل متواری شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی از سرقت مسلحانه از بانک صادرات با تبر در مشهد خبر داد.
سارقان به بانک ملت در مشهد حمله و مبلغ 700 میلیون ریال را به سرقت بردند و...

سبک سرقت تغییر یافته
متاسفانه در مشهد سرقت از بانک ها رواج یافته اما در کمال تعجب سرقت از بانک ها با مبالغ کوچک خاتمه یافته است که از غیر حرفه ای بودن سارقان حکایت دارد. به راستی سارقان در چه شرایطی حاضر به ورود بانک ها در مشهد هستند و با ابزار و ادوات ساده اقدام به سرقت می کنند. در صورتی که می دانند دوربین های مداربسته ی بانک از تمامی اقدامات آن ها تصویر برداری می کند. این در حالی است که متخصصان ادعا دارند مکان نقش بسیار مهم و انکار ناشدنی در وقوع یا پیشگیری از وقوع جرایم ایفا می کند. مجرمان، بیشتر مناطقی را برای ارتکاب جرم بر می گزینند، که وقوع جرم در آنها راحت تر بوده و امکان مشاهده و دستگیری آنان در آن مناطق کمتر باشد. 

سرقت از بانک هزینه بر است؟
با توجه به افزایش موسسات مالی و قرض الحسته ای در مشهد و بروز تخلفات بسیاری مانند بحث پدیده، اوضاع اقتصادی در مشهد با سایر نقاط کشور متفاوت شده است. وجود موسسات مالی بسیار زمینه را برای حضور فعال سارقان فراهم می کند. از سویی عدم رعایت شرایط امنیتی در این بانک ها، این شائبه را در میان افراد سودجو افزایش داده است. اما با این وجود هزینه سرقت از بانک ها برای سودجویان بسیار زیاد است و مقدار پول سرقتی از موسسات بسیار کم. در این میان وجود اختلاف طبقاتی شدید و خراب شدن اوضاع مالی مردم در دولت های گذشته سبب شده برخی از افراد که زمینه بروز جرم را داشته به صورت فعالانه اقدام به سرقت های غیر منطقی از جمله حضور با تبر در بانک ها کنند. حال این سوال مطرح است که چگونه می توان افرادی که زمینه بروز جرم را دارند در این کلان شهر به سمت غیر هدایت کرد؟




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار