کد خبر: ۴۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 19 April 2017

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از آذرسلام، شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما به سؤالات مربوط به میزبانی مسابقات والیبال آسیا در اردبیل پاسخ گفت.

 

*شفیعی در پاسخ به اینکه؛ بازی های آسیایی به میزبانی اردبیل بزودی برگزار خواهد شد درباره اطلاع رسانی برای جامعه استان و کشور چه اقدامی صورت گرفته است؟ اظهار داشت: میزبانی این مسابقات در راستای تاکید و دیدگاه استاندار اردبیل مبنی بر جذب گردشگر و سرمایه گذار از راه برگزاری بازی های آسیایی و حتی جهانی هماهنگ شده و ریاست ستاد میزبانی مسابقات آسیایی والیبال در اردبیل را بر عهده دارند.

اکنون با استاندارد سازی بین المللی، دو سالن ورزشی رضازاده و شهید آسمانی در اردبیل _به جز تهران در هیچ استانی همزمان دو سالن استاندارد جهانی وجود ندارد_ برای برگزاری هر نوع مسابقات آسیایی و جهانی داخل سالن مجهز است و که البته پس از والیبال برای بازی فوتسال جهانی نیز اعلان آمادگی کرده ایم.

کمیته 14 گانه برای برگزاری و هماهنگی مسابقات شکل گرفته که یکی از این کمیته ها، کمیته امور فرهنگی و داوطلبین بوده که کارهای فرهنگی را بیشتر در سه حوزه متمرکز اجرا خواهد کرد. از آنجا که یکی از معیارهای ارزیابی و امتیاز دهی فدراسیون اسیا در چنین مسابقاتی مشارکت مردمی و نه دولتی محسوب می شود یکی از مهمترین و حساس ترین رکن، مشارکت عمومی است و از این حیث برای نشان دادن فرهنگ این استان حائز اهمیت است.

در این راستا تاکنون 150 نفر از جوانان از بین سازمان های NGO انتخاب و بکار گیری شده است.

دو بخش مهم دیگر؛ 1-حضور تماشاگران 2- فرهنگ سازی و رفتار مناسب شهروندی بوده که این دو نیز از معیار ارزیابی امتیازات فدراسیون آسیا خواهد بود.

در این راستا هماهنگی های لازم با تمام دستگاه ها برای مشارکت خانواده ها و افراد ابلاغ شده است.

حضور برای همه مردم بدون بلیط و رایگان و در حد تکمیل ظرفیت سالن ها ممکن خواهد بود ظمن اینکه حضور بانوان در این مسابقات بلامانع است.

برای مشارکت حداکثری مردم در مسابقات با سازمان های آموزش و پروش، دانشگاه ها، بهزیستی، بسیج و کانون مساجد هماهنگی ویژه ای انجام شده همچنین لیدرهای این مسابقات توجیه لازم را دریافت کرده اند.

اقلام فرهنگی شامل معرفی کشور ایران و نماد تاریخی، مدنی، دینی و هویت اردبیل در قالب بروشور، پوستر، بنر و کاور لباس طراحی و دوخته شده است.با هماهنگی های صورت گرفته شهرداری و سازمان های مردم نهادها سرویس ایاب و ذهاب رایگان در نقاط مختلف مستقر خواهد شد.

انتقال پیام های فرهنگی که بخشی از آن مربوط به کمیته فرهنگی بوده معرفی خواهد شد هر چند این اختیارات بیشتر نبوده و فقط قسمت بالای سالن و محوطه در اختیار این کمیته قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این مسیر های بین فرودگاه – اردبیل - سرعین و هتل اقامت میهمانان ظرفیتی برای انتقال فرهنگ استان و کشور است. علاوه بر این استفاده از زمان بین برگزاری مسابقات جهت انجام برنامه های فرهنگی و دیگر اهدف نیاز به کسب استعلام از کنفدراسیون والیبال دارد که در صورت موافقت از این فاصله زمانی نیز به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و فرهنگ آن در جهان، نزدیک به 1000 نفر از طیف های مختلف مردمی و غیره جهت پاک سازی محیط و حفظ آن در مسیر و مکان های لازم مستقر خواهند بود و قبل از ورود عوامل اجرایی و تیم ها در روز 7-8-9 اردیبهشت پاک سازی محیط انجام خواهد شد.

علاوه بر این جهت ترغیب و تشویق شهروندان نیز کمپین و مسابقه عکس مبنی بر بهترین تصاویر از صحنه های فرهنگی و پاک سازی محیط زیست برگزار و در هفته جوان با انتخاب برترین عکس جایزه نفیسی اهداء خواهد شد.

 

*وی در پاسخ به اینکه درباره انتقال پیام های رهبری به جوانان اروپایی و جهان که در گذشته در قالب نامه منتشر شده بود و استفاده از موقعیت فعلی، برنامه چه خواهد بود؟ گفت: تقریبا نزدیک به 300 عوامل اجرایی و کادر فنی تیم ها حضور خواهند داشت و هنوز آمار مشخصی از حضور طرفداران و افراد خارجی وجود ندارد و همچنین پخش این مسابقات از طریق سه شبکه خارجی شامل دو شبکه رسمی تلویزیونی از ژاپن و یک شبکه تلویزیونی از چین و نیز پخش زنده آن از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی برای نشان دادن سبک و هویت زندگی ایرانی و اسلامی ایجاد کرده است.

شفیع شفیعی با بیان اینکه این مسابقات با انتخاب دو تیم برای مسابقات والیبال جهانی همراه بوده افزود: احتمال پخش این مسابقه در بیشتر کشورهای آسیایی و جهانی نیز وجود دارد.

 

*مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در ادامه و در پاسخ به اینکه برنامه های گردشگری و تفریحی تیم ها از کدام ابنیه و اماکن خواهد بود و چه برنامه های برای آن دارید؟ یادآور شد: حضور تیم های اسیایی در روز های هفتم و هشتم مصادف با همایش بین المللی شیخ صفی در اردبیل بوده و در صورت تمایل تیم ها در این همایش حضور داده خواهد شد.

طبق ارزیابی های انجام شده تیم ها زمان استراحت را برای تمرین ترجیح می دهند و در صورتی که تمایلی برای گردش نشان دهند و یا تیمی در رقابت ها با حذف خود تمایلی برای این بازدید داشته باشد این تور و بازدید از اماکن مد نظر انجام خواهد شد.تاکنون صرفاً مجموعه شیخ صفی و نقاطی در سرعین پیش بینی شده است.

شفیعی با بیان اینکه IDکارت عوامل اجرایی جهت بازدید رایگان از مجموعه های تاریخی و گردشگری صادر شده و احتمال اعمال تخفیف ویژه برای کلیه افراد در طول مسابقات جهت بازدید و اسکان در هتل های سرعین و استفاده از آب درمانی ها وجود دارد.

 

مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استان در ادامه گفتگو با خبرنگار آذرسلام نسبت به کمبود تبلیغ ها و اطلاع رسانی برگزاری مسابقات آسیایی والیبال عنوان کرد: این موضوع در ستاد و کمیته مربوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معتقدم اطلاع رسانی مطلوب نیست.

تاکنون نزدیک به دو میلیارد تومان برای اجرای مسابقات هزینه شده و این علاوه بر کمک های فدراسیون در تعویض کف پوش های سالن، تغییر سقف سالن شهید آسمانی و سیستم صوتی و نور سالن ها است.

تمام بخش های سالن به سطح پروتکل فدراسیون آسیا رسیده و به روز شده است.اسپانسرهای مسابقات شامل بانک سرمایه و غیره با کنفدراسیون والیبال طرف حساب خواهند بود.

 

*مسئول کمیته فرهنگی و داوطلبین اجرای مسابقات در پایان، در باره میزان تعامل ادارات و دستگاه ها در برگزاری مسابقات گفت: تاکنون مناسب بوده و فارغ از حیطه و وظایف اداری و ذاتی اکثراً وظیفه استانی و اجتماعی تلقی کرده و همراهی خوبی وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار