رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از آغاز برداشت گیاه ریواس در تنها رویشگاه استان یزد در این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۴۱۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 19 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سید علی باقری افزود: ریواس گیاهی خودرو به شمار می رود که در فصل بهار مراتع مهریز را مزین کرده و برگهای پهن خود را بر دامن دشت های این شهرستان می گستراند.
وی ادامه داد: تنها رویشگاه ریواس استان یزد در بخش مرکزی مهریز و در حوالی روستای علی آباد چهل گزی قرار دارد و رویش آن نمای زیبایی را به طبیعت این منطقه می دهد.
این مسئول ادامه داد: دشت ریواس در وسعت بیش از 40 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان در مراتع چاه ترش ، ارچلان و بازرگان است و به لحاظ وسعت و مرغوبیت یکی از بی نظیرترین ها در سطح کشور است.
باقری افزود: دشت ریواس استان در مهریز همه ساله در فصل بهار میزبان خیل مسافران و علاقه مندان به طبیعت است که به این منطقه سفر می کنند و این دشت تا اوایل خردادماه تفرجگاه مناسبی برای علاقمندان به طبیعت می باشد.
وی خاطر نشان کرد: گیاه ریواس به عنوان گیاه خوراکی و دارویی از کاربردهای فراوانی برخوردار بوده است و دارای ویتامین های A و C فراوان و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم ،کلسیم می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: از طرفی ریواس دارای فیبر فراوان در مقابل کمترین میزان چربی بوده و از ارزش غذایی زیادی برخوردار است و به همین خاطر در سال جاری طرح بهره برداری از این گیاه تهیه و با تصویب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان رسیده که با همکاری دانشگاه یزد بهره برداری از این گیاه به صورت پایلوت برای مصرف خوراکی در سطح 10 هکتار در مرتع تابستانه چاه ترش انجام می گیرد .
دشت ریواس در ‎ 70کیلومتری جنوب شهر مهریز و در حاشیه محور مهریز به شهر مروست قرار دارد.
در سال گذشته در فصل بهار گردشگران و افراد زیادی از اقصی نقاط کشور برای برداشت و همچنین تماشای دشت گیاه ریواس به مهریز سفر کرده اند.
روستای چهل گزی از توابع بخش مرکزی مهریز با 500 نفر جمعیت در 35 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار