معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: سومین دوره مسابقات قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران این استان در 2 مرحله در رشته های شفاهی و کتبی اواخر اردیبهشت امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 19 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا تردست  اظهار کرد: این مسابقات با هدف آشنایی جوانان با فرهنگ قرآنی، گسترش معارف دینی و قرآنی، ارتقا سطح آگاهی، ایجاد انگیزه و تقویت بنیه علمی و معنوی ورزشکاران و کارکنان اداره ورزش و جوانان استان برگزار می شود.
 
وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات تقویت روحیه نشاط و شادابی با یاری گرفتن از آیات نورانی قرآن، مفاهیم کاربردی و موضوعی، تقویت روحیه وارستگی، تواضع و فروتنی با نگاه و آموزش های قرآنی است.
 
تردست یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی در 2 بخش برادران وخواهران می توانند حداکثر تا هجدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به ادارات ورزش وجوانان شهرستان های تابعه محل اقامت خود ثبت نام کنند.
 
به گفته وی، رشته های شفاهی این دوره از مسابقات شامل قرائت، تحقیق، قرائت، ترتیل و حفظ یک جزء تا 10جزء است و علاقه مندان رشته های کتبی نیز می توانند در یکی از بخش های تفسیر موضوعی وحفظ احادیث داوطلبانه شرکت و وارد رقابت ها شوند.
 
تردست اضافه کرد: با توجه به استقبال علاقه مندان در سال گذشته مسابقات استانی قرآن ورزشکاران وجوانان در روز بیست وپنجم اردیبهشت ماه در شهر ایلام برگزار می شود وهر داوطلب می تواند در یک رشته کتبی ویک رشته شفاهی شرکت کند.
 
وی افزود: شرایط سنی ثبت نام در این مسابقات برای جوانان 15 تا 29 سال است و این شرایط در بخش ورزشکاران شامل ورزشکارانی است که دارای کارت بیمه ورزشی ای دارای فعالیت ورزشی حداقل 6 ماه و مورد تایید هیات ورزشی است.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در پایان این مسابقات در هر رشته یک خانم و یک آقا برگزیده و به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
 
به گزارش تابناک ایلام، سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به همت اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در 2 بخش بانوان و آقایان 25 اردیبهشت با حضور قاریانی از 10 شهرستان همزمان با سراسر کشور در ایلام برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار