مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
دبیر ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام مجموعه اقدامات دانشگاه فردوسی مشهد برای رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برجسته و قابل تقدیر دانست.
کد خبر: ۴۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید سعید سرابی در مراسم پایانی سومین جشنواره فرهنگ ملل، با اشاره به وجود دانشگاه فردوسی در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عنوان یک دانشگاه بین المللی و با دارابودن بیشترین دانشجوی خارجی در میان دانشگاه های ایران، اظهار کرد: این مهم، فرصتی مغتنم برای تعامل سازنده با جوامع دیگر به ویژه ملل اسلامی را فراهم می کند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شور و نشاط حاکم بر این جشنواره، عنوان کرد: پویایی محیط های دانشگاهی همواره به موفقیت های علمی و دستاوردهای ملی منجر شده است که این مهم کاملا منطبق با اهداف رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

سرابی با اشاره به این سومین جشنواره فرهنگ ملل هفتادمین رویداد رسمی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ به شمار می رود، اظهار امیدواری کرد: با استمرار این حرکت بانشاط فرهنگی بین المللی در سنوات آتی شاهد برگزاری باشکوه تر این جشنواره در مشهد باشیم.

سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفرای کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان روز دوشنبه ٢٨ فروردین ماه طی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. 

علاوه بر سفرای کشورهای عراق و افغانستان و تاجیکستان، سرکنسول کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان در مشهد، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، روسای دانشگاههای بغداد و بصره و دبیر دوم سفارتخانه های اندونزی و کره جنوبی هم در مراسم افتتاحیه شرکت داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار