استاندار خراسان رضوی تأکید کرد
استاندار خراسان رضوی به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌بخشی و دستگاهی این استان برای دیده شدن فعالیت‌های هنری تأکید کرد.
کد خبر: ۴۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار صمیمانه خود با هنرمندان هنرهای تجسمی، با اشاره به جایگاه رفیع هنر و هنرمندان، اظهار داشت: در دین مبین اسلام و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، هنر و زیبایی دارای منزلت والایی است. 

وی با بیان اینکه جهان از فروغ هنر روشن است گفت: تلاش دولت، شنیدن صدای هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های هنری آنها بوده است.

استاندار خراسان رضوی، مردم ایران را هنردوست توصیف کرد و افزود: کشور ما دارای تاریخ و فرهنگی بسیار غنی و کهن بوده که در این میان، سابقه تمدنی و نقش خراسان رضوی، تعیین کننده است.

رشیدیان، یکی از چالش‌های جدی امروز جوامع را خشونت برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر اجرای اقدامات روان‌شناختی و فعالیت‌های دستگاه‌های متولی و فرهنگی برای کنترل خشم در خراسان رضوی، باید با استفاده از ظرفیت هنرهای تجسمی، در این راستا، بهره گرفت.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود، با کمک آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، فضاهای آموزشی تلطیف شود تا رنگ به دنیای کودکان ما بازگردد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نباید کمبود زمینه و امکانات، عاملی برای رکود و ایستایی فعالیت‌های هنری در این استان شود متذکر شد: ظرفیت‌های بین‌بخشی و دستگاهی فراوانی در این استان وجود دارد که می‌توان از آنها برای دیده شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد.

رشیدیان گفت: وجود بارگاه منور رضوی و تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی فرصت بسیار مغتنمی را برای هنرمندان این سرزمین فراهم آورده تا آثار و تولیدات آنها در معرض و مورد بازدید قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور، در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، 14 مکان تاریخی و فرهنگی پیش‌بینی شده که با کمک دستگاه‌های مربوطه خریداری گردد و ترمیم شده تا از آنها در راستای فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی به دستاوردهای مطلوب شورای گفت وگوی هنرمندان با نماینده عالی دولت در این استان که سبب تحرک و پویایی بیشتر هنرمندان خراسان رضوی شده، اشاره کرد و افزود: موضوعات و مطالبات این بخش از جامعه، باید از کارگروه‌های ذیل این شورا دنبال شود.

گفتنی است؛ توجه به اقتصاد هنر در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تسریع در رفع مشکلات و راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر و پیگیری موضوعاتی از قبیل تامین مسکن و بیمه هنرمندان، از جمله تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این دیدار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار