مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اشاره به روزهای پرکار دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع ) گفت: این جشنواره مرداد ماه امسال دربخش های بین المللی، ملی، استانی و ویژه برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 19 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، احدجاودانی با اعلام این مطلب افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)8تیر ماه 96است و آثار برگزیده جهت شرکت در جشنواره نیز 28تیر ماه سال آینده مشخص می شوند.
 دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)، ارادت مندی و شیفتگی، جلوه های معنوی زیارت، شفاعت، درد دل، امیدها و آرزوها و جایگاه نماز در آموزه های اهل بیت (ع)، بویژه حضرت رضا (ع) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را محورهای این جشنواره اعلام کرد و یادآورشد: دبیرخانه این جشنواره در یازدهمین دوره 137هزار و791نامه دریافت کرده است. 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش ملی در دو رده سنی کودکان و نوجوانان(7-18سال) و بزرگسالان(از 18سال به بالا) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی، مهمترین اهداف برگزاری جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در این استان است.
  جاودانی با بیان اینکه شرکت تمامی گروه های سنی در بخش بین المللی این جشنواره آزاد اعلام شده است، گفت: بخش بین الملل این جشنواره نیز با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال پیگیری است.
 وی با بیان اینکه بخش استانی جشنواره دوازدهم به دلنوشته های بومی مازندران اختصاص دارد، افزود: سه  اثر از نامه های ارسالی به زبان مازندرانی ( ویژه بومی مازندران ) در این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
 جاوداني با اشاره به بخش ویژه این جشنواره با عنوان انتخاب یک حدیث از امام رضا(علیه السلام) با موضوع «کرامت انسانی» اشاره کرد و گفت: انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا(علیه السلام) با موضوع نـمـاز و آسیب های اجتماعی نیز در این بخش مورد توجه است.
 وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده جشنواره دوازدهم در کتابی با عنوان نجوای دل چاپ می شود، گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره با مراجعه به آدرس mazandaran.farhang.gov.ir و یا mazandaran.shamstoos.ir ضمن مطالعه ی دقیق فراخوان، نسبت به ارسال دلنوشته های خویش به دبیرخانه جشنواره در ساری-میدان امام خمینی(رحمت الله علیه) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و یا از طریق پست الکترونیک به آدرسNameh.imamreza@gmail.com اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار